2010-08-09, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vem är denne man?

Polis som bor (bodde?) i skogen i Spekeröd. Hobbypolitiker. Han skulle hamna högt på min lista över personer "av intresse" om han fortfarande bor eller uppehåller sig i de trakterna.
Citera
2010-08-09, 11:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Polis som bor (bodde?) i skogen i Spekeröd. Hobbypolitiker. Han skulle hamna högt på min lista över personer "av intresse" om han fortfarande bor eller uppehåller sig i de trakterna.
Det finns ingen med det namnet folkbokförd i Stenungsunds kommun. Varför skulle han vara intressant?
Citera
2010-08-09, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vad svamlar du om? Tala klarspråk om du har något att säga.

Bidrar bara med några smulor lokalkännedom som eventuellt kan vara av intresse i sammanhanget. Varken mer eller mindre.
Citera
2010-08-09, 12:03
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
(Min kursivering)
Jomen det är ju det som är konstigt (också )
om de nu är så säkra på att den använts vid brottet, varför är de då inte intresserade av var den setts någonstans innan den landade på parkeringen??
det enda jag kan tänka mig är att de är säkra på att den inte använt vid brottet? Isf är de säkra på att hon mördades hemma/i omedelbar närhet av hemmet, och att bilarna inte använts vid brottet.

Gärningsmannens flykt/pengauttag/undanröjning av bevis kan iofs vara en del av brottet, även om mordet inte skedde i bilen.

Förmodligen har någon (väktaren som fann bilen?) vittnat om att SUVen stått "övergiven" på den där parkeringsplatsen ända sedan den 28e. (Vore det inte semestertider hade den kanske åkt på parkeringsböter? Men pga att det var så glest med övriga bilar såg de kanske mellan fingrarna med att den stod där längre än tillåtet? Gissar att man egentligen bara får stå över dagen där.)
Senast redigerad av Callas 2010-08-09 kl. 12:10.
Citera
2010-08-09, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns ingen med det namnet folkbokförd i Stenungsunds kommun.

Då kanske han har flyttat alt. har skyddade personuppgifter.
Citera
2010-08-09, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Gärningsmannens flykt/pengauttag/undanröjning av bevis kan iofs vara en del av brottet, även om mordet inte skedde i bilen.

Förmodligen har någon (väktaren som fann bilen?) vittnat om att SUVen stått "övergiven" på den där parkeringsplatsen ända sedan den 28e. (Vore det inte semestertider hade den kanske åkt på parkeringsböter? Men pga att det var så glest med övriga bilar såg de kanske mellan fingrarna med att den stod där längre än tillåtet? Gissar att man egentligen bara får stå över dagen där.)

Enligt uppgift i tråden så är väktaren vän till Marinas familj. Det påverkar kanske ingenting men så var det.

Om man är konspiratoriskt lagd kan man tro att väktaren har vittnat på nåt tillrättalagt vis.
Citera
2010-08-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Enligt uppgift i tråden så är väktaren vän till Marinas familj. Det påverkar kanske ingenting men så var det.

Om man är konspiratoriskt lagd kan man tro att väktaren har vittnat på nåt tillrättalagt vis.

Det var väl ändå ett märkligt sammanträffande att just en vän till familjen skulle hitta bilen, av alla människor.
Citera
2010-08-09, 12:30
Medlem
Hmmm...

Citat:
Nya spåren kan leda till försvunna Marina

SPEKERÖD. Bakom försvunna Marina Johanssons hus leder färska däckspår in i skogen. Nu utreder polisen om den mordmisstänkte 37-åringen fraktat Marinas kropp på en fyrhjuling och gömt henne. - Det här skulle kunna vara däckspår från en fyrhjuling, konstaterade en av utredarna vid ett av flera spår i skogen.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.2090540/nya-sparen-kan-leda-till-forsvunna-marina
Citera
2010-08-09, 12:34
Medlem
Citat:
Misstänkte 37-åringen: "Marina har rest bort."...

Misstänkte 37-åringen: "Marina har rest bort."
Enligt uppgifter till GT har han svar på alla polisens frågor

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2090541/misstankte-37-aringen-marina-har-rest-bort.-...
Citera
2010-08-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Hmmm...

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2090540/nya-sparen-kan-leda-till-forsvunna-marina

Låter galet att köra runt med en kropp på en fyrhjuling. Med grannar och risken att möta någon
Citera
2010-08-09, 12:39
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori

Jo, jag minns den ilskna nyreggade användaren som kom in i tråden och tjafsade med dig och "Vargflock".

Citat:
Ursprungligen postat av Kininy
Jo, men nu är det så att han har ingen kontakt med sina kollegor på nattronderna och han själv vet precis vilka han har pratat med och inte inatt och utifrån det grundar jag att det Vargflock påstår är ren dynga, speciellt eftersom Vargflock dessutom inte har haft vett att svara på ett mail jag skickade till honom där jag frågade vem han är. Sambon är dessutom vaken nu och skakar bara på huvudet åt hela diskussionen som startats över det här. Vargflock är full av bullcrap i sitt påstående att han överhuvudtaget vet vem min sambo är och jag vill inte att han vid ett senare tillfälle ska komma med nåt dumt påstående om det här fallet och att det skulle ha kommit ifrån min sambo, då min sambo dessutom känner vissa familjemedlemmar till Marina. Punkt.

Yori, varför är det här en så stor grej för dig?

Spekulation:
Kanske väktaren egentligen är en parkeringsvakt... och begått något slags tjänstefel iom att h*n inte lappade bilen enligt reglementet? Eventuellt pga att h*n vill hålla sig väl med den välbärgade familjen som äger ortens båthamn?
Isåfall kanske personen är skamsen nu, för om bilen rapporterats felparkerad direkt hade man nog anat oråd tidigare angående Marinas försvinnande?

Obs! Jag outar ingen, "Kininy" själv påstår att h*n är sambo med den som hittade bilen.
Senast redigerad av Callas 2010-08-09 kl. 13:03.
Citera
2010-08-09, 12:40
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Det här skulle kunna vara däckspår från en fyrhjuling, konstaterade en av utredarna vid ett av flera spår i skogen.
Någon som vet om Marina eller Fredrik hade tillgång till en fyrhjuling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in