2010-08-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Eh, förutom att den försvunna personen är självuttalad sadomasochist som har varit igenom en tingsrättsvända för att ha bundit hennes barn vid ett flertal tillfällen och fotograferat dem i den situationen så ser jag ingen anledning till att polisen skulle bry sig om att ens fråga henne och andra närstående var de befunnit sig när MJ försvunnit.

Alla som skulle kunna tänkas ha ett motiv skall självklart granskas tills de har en dömd gärningsman. JMHO.

Hennes barn... då har du missat många inlägg
Citera
2010-08-12, 18:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
KristoferA menar barnens mor när h*n skrev hennes.
Citera
2010-08-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KristoferA menar barnens mor när h*n skrev hennes.

aha...
Citera
2010-08-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej

Faran med två saker - att klippa ut lösryckta citat och att inte kunna sin grammatik (ja jag är språkpolis). "hennes" syftar i det inlägget på barnens mor, annars hade det stått "sina" barn, om det handlat om att MJ bundit egna barn.
Och vad jag minns framgick det av den tidigare texten i inlägget, som inte följde med i citeringen.

Bara för att klargöra. (Avstår från att slå mig för pannan.)
Citera
2010-08-12, 18:08
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
För att avrunda med något matnyttigt, så kan jag berätta att en ny inloggning skett på Darkside; igår 13:05.

I övrigt instämmer jag i allt beröm och lyckönskningarna till NillanB med barn.
Hej så du menar att någon loggade in på hennes konto kl 13:05 om det inte vart polisen kan det vart hon som ville visa att hon lever. Att Manision är över för hennes del? spekulationer bara
Citera
2010-08-12, 18:11
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hej så du menar att någon loggade in på hennes konto kl 13:05 om det inte vart polisen kan det vart hon som ville visa att hon lever. Att Manision är över för hennes del? spekulationer bara
Bara för att hon är intresserad av BDSM behöver det inte vara speciellt troligt att hon rest till Närke. Men i övrigt har du förstås rätt, det är ju polisen som rotar, eller Marina som ville kolla sin DS-mail.
Citera
2010-08-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66
http://www.barnsemester.se/index.php?option=com_reseblog&Itemid=13&action=vie w&id=612&Itemid=13

Fel av mig inte 4 aug igår, skyller på semester
Det står igår, eller hur?
Skulle detta vara Marina så faller ju teorin om att hon inte skulle kunna meddela familjen om att hon är vid liv.
Citera
2010-08-12, 18:22
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eviltass
Jag tycker det är riktigt starkt jobbat!

Om man kikar vidare bland grejerna hon har köpt så ser man tex att hon har köpt en adapter till kontakter i USA, vilket faktiskt kan tyda på att hon tänkte dra dit eller åtminstone uppehålla sig där en längre period. Sedan har hon också köpt en massa prylar till Google-mobilen HTC, någon som har hittat en HTC någonstans?

Tack! Ja, precis, så kan det ju absolut vara! Och du hade förresten inte sett fel här är auktionen för USB adaptern till HTC mobilen

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380248329043
Citera
2010-08-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En av mina brevvänner har hört av sig:
"Som svar på Deloreans fråga kan jag bara hänvisa till Marinas personlighet. Hon ville ge barnen minnen att ta med från de semestrar de gjorde tillsammans".

Men vilket skitsnack, det kan hon inte ha brytt sig om när hon inte verkar ha inställningen att barnen behövde sin far också.
Senast redigerad av Chalaisen 2010-08-12 kl. 18:37.
Citera
2010-08-12, 18:39
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Nu har jag läst hela tråden, och jag måste faktiskt skriva några lugnande ord angående Darkside då en så stor del av tråden gått fullkomligt bananer och hoppat till helt sanslösa slutsatser baserat på vad Marina skrivit om sig själv på sajten. Hon är tydligen både "dominant" och "sadist", och tror sig dessutom vara "född att styra sin omgivning". Det är ju rätt intressant att det verkar vara fritt fram att bortse ifrån att det handlar om ett forum för människor som är intresserade av att diskutera med - och/eller träffa - andra som har liknande sexuella preferenser. Det man berättar om sig själv där har naturligtvis främst att göra med vad man tycker om att göra i sängkammaren. Ja, jag vet, gaffa-historien. Men jag tror verkligen inte den har något samband med hennes sexuella läggning - Fredrik var ju drivande, och den av de två som blev dömd (jag försvarar inte Mariana; hon var helt uppenbart med på det hela). Vet inte riktigt om jag har något mer att säga. Tycker mest det är lite smått obehagligt hur omgivningen fortfarande stigmatiserar den här typen av sexualitet, och trodde vi hade kommit längre än så på ett forum som Flashback. För att avrunda med något matnyttigt, så kan jag berätta att en ny inloggning skett på Darkside; igår 13:05.

I övrigt instämmer jag i allt beröm och lyckönskningarna till NillanB med barn.

Jag är beredd att _inte_ hålla med dig. Du kan få höra något ännu mer sanslöst:

-"masturbation menstruation ", "irregular menstruation". Jag tänder på mindre...
Har de hittat hennes mens nånstans i huset? Ha, då vet de inte mycket om "darkside"...
Citera
2010-08-12, 19:04
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
Jag är beredd att _inte_ hålla med dig. Du kan få höra något ännu mer sanslöst:

-"masturbation menstruation ", "irregular menstruation". Jag tänder på mindre...
Har de hittat hennes mens nånstans i huset? Ha, då vet de inte mycket om "darkside"...

En framåt tjej med det som beskrivs, hennes framåtanda, som onanerar ut sin menstruation i en webbutsändning? O-j, oj... jag skulle kunna pröjsa för sånt.

"skämt å sido"... ta det jag skrev här med en klackspark. Vad jag egentligen vill ha fram är, att hennes ex kan varit på fel plats, fel tillfälle... detta är inte olagligt. Svampplockare såg, spår i skogen... han kan väl också plocka svamp, han kan vara precis var han vill, vi bor i Sverige. Allemansrätt i skogen, frihet att tycka och skriva, frihet...

Att han har en viss bakgrund, domar, skulder... är man en mördare då? Hallå...
Det är snarare tvärt om, folk som gått på minor med rättvisan håller sig nog lugnare.
Vad hade han för uppsåt? Vad var det han planerat? I och med att han nekar, så vet polisen ingenting om hans eventuella uppsåt.

Jag säger bara det, en oskyldig på något så hemst som ett mord, dråp, om han nu är det, skall inte sitta inne för någon annan. Se till och leta upp GM och inte ta den enklaste vägen. Ta in poliser mer kompetenta mordutredare från rikskrim el vad som helst och gör ett "riktigt jobb".
Citera
2010-08-12, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Misstänkt mördare kan släppas
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.424525-misstankt-mordare-kan-slappas
Citat:
Mannen är häktad på den lägre misstankegraden och senast vid lunchtid måste polis och åklagare kunna presentera bevis som håller för att tingsrätten ska fortsätta hålla den 37-årige mannen frihetsberövad.

- Kommer han på fri fot finns risken att det kan försvåra sakens utredning. Hur stor risken är, är svårt att bedöma men generellt är det negativt om man en gång bedömt att han bör vara inlåst, säger Niklas Sannerholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in