2011-08-12, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo det kan man gott undra, men de väntar väl på att allmänheten ska hitta den också.

Sådana här dåliga nyheter förstör hela min dag, framförallt när polisen sedan slår sig på bröstet och säger att det ligger "gammalt hederligt polisarbete" bakom uppklarandet.

Nåväl, det viktigaste är väl att man nu kanske kan få honom dömd, men man upphör aldrig att förvånas.

Med tanke på hur många mord som faktiskt sker just i sängar..jag tycker var och vartannat kriminalfall handlar om just det. Men hur som helst, bättre sent än aldrig.
Citera
2011-08-12, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Grattis!

Just det det var du som hittade bilen, trodde i ett svagt ögonblick att det var polisen som hade hittat någonting själva.

Dagens stora skratt!
Citera
2011-08-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Huruvida Nilla skall vittna får du väl läsa dig till i stämningsansökan, vill hon själv berätta om det här i tråden så gör hon väl det.
OCH SLUTA DRA I DEN KORKADE JÄVLA MASKROOS I TRÅDEN, vilket sker gång på gång.

Jag önskar det funnits något i stil med "härbärgerande av brottsling" att åtala henne för!

Hoppsan! Jag trodde faktiskt att det stod var och en fritt att ställa frågor till vem man vill här... Om du nu inte vill läsa svaren eller inläggen från Maskroos så kan du ju låta bli. Vad Nilla beträffar så kan jag absolut läsa det i stämningsansökan, men om hon skriver här så får jag veta fortare.
Citera
2011-08-12, 11:06
Medlem
Bosse Ringholm & GW Persson uttryckte att poliserna är lata. Det visar sig också att de inte alltid sköter sitt jobb på ett rimligt sätt. Det tycks finnas en långsamhet i både tanke och handling inbyggd i själva organisationerna.

Jag hoppas av hela mitt rättsmedvetna hjärta att åklagaren nu får framgång med sitt åtal.
Citera
2011-08-12, 11:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
idiot

Bry dig inte om dessa inlägg.

Detta med att Marina hade blivit skjuten antar jag var en lika stor överraskning för dig som för oss andra.

Får man fråga hur du ser på det hela nu?
Citera
2011-08-12, 11:11
Medlem
FruGondols avatar
Obegripligt, att dessa fynd ej gjordes av polisen. Var det
kanske semestervikarier i farten? Undrar om det kommer någon
sorts förklaring till, hur denna skandal kunnat ske.
Ser fram mot en kommentar av Leif GW Persson.
Citera
2011-08-12, 11:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
idiot

Hur mår du? Har du någon som du kan prata med för det måste ju vara en än större chock för dig än för oss andra.
Citera
2011-08-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Ja när det gäller en sån sak så

Har ju inte följt sidan slaviskt, är det där Marinas försvunna bil?

Hoppas få läsaa FuP:n sen.

Japp det är det.
Citera
2011-08-12, 11:21
Medlem
"Marina: Ingen skulle hitta mig i skogen
UDDEVALLA. I ett samtal med en vän berättade Marina:

– Min sambo har sagt att han skulle göra sig av med mig inne i skogen. Ingen skulle hitta mig där."

"– Det finns en djungelaktig, vildvuxen skog. Min sambo har sagt att han skulle göra sig av med mig inne i skogen"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13457657.ab
Senast redigerad av wrigley 2011-08-12 kl. 11:24.
Citera
2011-08-12, 11:30
Medlem
rubbergirls avatar
Med tanke på hur många timmar de lagt ned med teknisk undersökning av huset och omgivningen så är det skandal att de inte hittat vare sig kulhål och/eller blod. Hur mycket annat har de missat?

De har ju vänt på varenda tegelpanna i huset, men glömt sovrummet. Fanns det ingen hund som reagerade på allt blod i sängen, eller glömde de att låta hundarna genomsöka huset?

Jag är i chock
Citera
2011-08-12, 11:47
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Med tanke på hur många timmar de lagt ned med teknisk undersökning av huset och omgivningen så är det skandal att de inte hittat vare sig kulhål och/eller blod. Hur mycket annat har de missat?
De har ju vänt på varenda tegelpanna i huset, men glömt sovrummet. Fanns det ingen hund som reagerade på allt blod i sängen, eller glömde de att låta hundarna genomsöka huset?
Jag är i chock

Jätteskandal!! Vem har ansvaret för utredningen? Kommer något huvud att rulla, månne?
Citera
2011-08-12, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Jag är i chock

Från AB: När polisens tekniker kom till platsen hittade man även kulhålet i väggen ovanför sängen.

– I augusti gjordes en teknisk undersökning av huset. Man sökte bland annat med likhundar som inte fick något spår. Även sängen undersöktes men bara ner till fleecefilten som var hårt packad runt sängmadrassen. Man lyfte inte på den och det är en miss som teknikerna tar på sig, säger åklagare Per-Åke Kvarnström till Aftonbladet.

Undersökningen visar att det är minst två liter blod i sängen.

Så pass mycket att Marina Johansson inte kan ha lämnat den levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in