2010-08-12, 16:44
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Eh, förutom att den försvunna personen är självuttalad sadomasochist som har varit igenom en tingsrättsvända för att ha bundit hennes barn vid ett flertal tillfällen och fotograferat dem i den situationen så ser jag ingen anledning till att polisen skulle bry sig om att ens fråga henne och andra närstående var de befunnit sig när MJ försvunnit.

Alla som skulle kunna tänkas ha ett motiv skall självklart granskas tills de har en dömd gärningsman. JMHO.

Que? Menar du att barnens mor är försvunnen? Hur tänkte du här?
Citera
2010-08-12, 16:49
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Que? Menar du att barnens mor är försvunnen? Hur tänkte du här?

Nej, Kristofer menar snarare att biologiska mamman har säkert inte ens blivit tilltalad eller misstänkt eftersom den försvunne, MJ, har blivit åtalad för att ha bundit hennes barn.
Citera
2010-08-12, 16:51
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mamman och systern sökte honom förgäves enligt cochran. De kanske inte sökte hos pappan.

Jag hade glömt, att det var hans halvsyskon och att hans mamma var omgift.

De hade i alla fall sökt honom både på hans mobil och på hemnumret (som borde vara hans och MJ:s).

Har det framkommit någonstans i tråden var hans pappa bor?
Citera
2010-08-12, 16:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Eh, förutom att den försvunna personen är självuttalad sadomasochist som har varit igenom en tingsrättsvända för att ha bundit hennes barn vid ett flertal tillfällen och fotograferat dem i den situationen så ser jag ingen anledning till att polisen skulle bry sig om att ens fråga henne och andra närstående var de befunnit sig när MJ försvunnit.

Alla som skulle kunna tänkas ha ett motiv skall självklart granskas tills de har en dömd gärningsman. JMHO.
Det är inte som misstänkt som barnens mamma borde kontaktas.

Men hon kan tala om hur F brukar behandla kvinnor, om han kan tappa besinningen och skulle kunna slå ihjäl någon t.ex.
Citera
2010-08-12, 16:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag hade glömt, att det var hans halvsyskon och att hans mamma var omgift.

De hade i alla fall sökt honom både på hans mobil och på hemnumret (som borde vara hans och MJ:s).

Har det framkommit någonstans i tråden var hans pappa bor?
Jag tror att det är han som bor i Kungsbacka med FS halvsyskon på pappas sida.
Citera
2010-08-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte som misstänkt som barnens mamma borde kontaktas.

Men hon kan tala om hur F brukar behandla kvinnor, om han kan tappa besinningen och skulle kunna slå ihjäl någon t.ex.

Något sådant jag tänkte också. Hon borde vara en av de första att kontakta om de ville ha info om honom. Som sagt hade de inte haft kontakt på ett år (enligt NillaB). Men de kunde ju inte polisen veta om de inte frågade..??
Citera
2010-08-12, 16:57
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Jag tror att det är han som bor i Kungsbacka med FS halvsyskon på pappas sida.

Jahaja, jag har tydligen fått hela hans familjebild om bakfoten.
Citera
2010-08-12, 17:14
Medlem
cochrans avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7608982.ab

Citat:
Chefsåklagare Niklas Sannerholm leder förundersökningen. Han säger till Aftonbladet:

– Vi kommer att utnyttja nästan hela maxtiden för häktningen. Jag tar ställning i morgon, fredag förmiddag.

Det verkar således, som om polisen fått litet ytterligare tid på sig.
Senast redigerad av cochran 2010-08-12 kl. 17:20. Anledning: tillägg
Citera
2010-08-12, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en liten båt som legat förtöjd i en större sjö i området ha tagits i beslag.
Citera
2010-08-12, 17:23
Medlem
Catings avatar
Citat:

Hoppas, hoppas de är något på spåren nu!
Citera
2010-08-12, 17:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Något sådant jag tänkte också. Hon borde vara en av de första att kontakta om de ville ha info om honom. Som sagt hade de inte haft kontakt på ett år (enligt NillaB). Men de kunde ju inte polisen veta om de inte frågade..??

Polisen/åklagaren verkar säkra på att de har rätt person. Jämför t ex skotten i Gamla stan. Då kontaktades aldrig den skjutna höggravida kvinnans (grevens sambo) ex och pappa till hennes äldre barn - och han var både missbrukare och kriminell.
Citera
2010-08-12, 17:53
Medlem
Shoplifters avatar
Nu har jag läst hela tråden, och jag måste faktiskt skriva några lugnande ord angående Darkside då en så stor del av tråden gått fullkomligt bananer och hoppat till helt sanslösa slutsatser baserat på vad Marina skrivit om sig själv på sajten. Hon är tydligen både "dominant" och "sadist", och tror sig dessutom vara "född att styra sin omgivning". Det är ju rätt intressant att det verkar vara fritt fram att bortse ifrån att det handlar om ett forum för människor som är intresserade av att diskutera med - och/eller träffa - andra som har liknande sexuella preferenser. Det man berättar om sig själv där har naturligtvis främst att göra med vad man tycker om att göra i sängkammaren. Ja, jag vet, gaffa-historien. Men jag tror verkligen inte den har något samband med hennes sexuella läggning - Fredrik var ju drivande, och den av de två som blev dömd (jag försvarar inte Mariana; hon var helt uppenbart med på det hela). Vet inte riktigt om jag har något mer att säga. Tycker mest det är lite smått obehagligt hur omgivningen fortfarande stigmatiserar den här typen av sexualitet, och trodde vi hade kommit längre än så på ett forum som Flashback. För att avrunda med något matnyttigt, så kan jag berätta att en ny inloggning skett på Darkside; igår 13:05.

I övrigt instämmer jag i allt beröm och lyckönskningarna till NillanB med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in