2010-08-10, 21:31
Medlem
Manians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det har du rätt i. Det finns inget som kan rättfärdiga mord.

Jag tänkte nog mer på psykisk misshandel.

Varför bodde han kvar, hade hon kontroll över honom?

Som jag uppfattat det genom information i tråden så hade han lite svårt att få tag på ny bostad, som stöds av tidigare inlägg om påstådda betalningsanmärkningar och att han inte hade något jobb. Kan inte vara lätt att få tag ens på en hyreslägenhet då. Det talades för många sidor sen om att MJ ville att han skulle flytta ut från olika källor. Orkar dock inte leta rätt på inläggen. Men har inte fått uppfattningen att det var hon som ville ha honom kvar, snarare motsatsen.
Citera
2010-08-10, 21:34
Medlem
saffys avatar
Men om nu FS har setts vandrande längst med landsvägen..jag såg oxå en man vid den tidpunkten, med långt hår, som jag skrev tidigare idag...och FS håller fast vid sin story att han trodde MJ rest bort..så kan ju detta vara till fördel för honom? En iakttagelse har gjorts ang en mötande bil vid 10.30 och sen ett bankuttag vid 11-tiden. Känns som det måste vara MJ, koden har man ju oftast i huvudet, men ok att en sambo oxå kan den. FS kanske försöker få tag på MJ men ingen svarar och han kan endast ta sej gående till deras hus. Den mannen som jag såg vid början av golfbanan vid middagstid, gick lugnt och avslappnad och verkade inte vara nojad att bli sedd. Är man så korkad om man vet att man har mördat nån? Förstår någon hur jag tänker?
Citera
2010-08-10, 21:36
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Ibland kan det vara svårt att välja om det finns mycket känslor inblandade. Kanske tänkte på vad som var lugnast för barnen, samt ej var villig att lämna sin kärlek. Men han gav inte upp barnen utan fick kompromissa, så ta och skärp dig du istället.
Nejdu, om du tar och läser tråden kanske du begriper.
Han har klart uttalat att han valde M framför barnen. Han är dessutom dömd för våld mot det ena barnet. Både han och hon har erkänt att de tejpat fast en femåring. När hans sambo säger att barnen inte är välkomna i hennes hus, väljer han att sluta ha barnen. Han har runt 15 anmärkningar i polisregistret, och går på droger.Är detta att ta sitt faderliga ansvar?
Senast redigerad av Cating 2010-08-10 kl. 21:38.
Citera
2010-08-10, 21:37
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Orkar inte, har full rätt att uttala mig ändå!
Varför uttala dig när du inte vet vad det handlar om?! Men visst, snacka på du. Det är säkert många som tar dig på allvar....
Jeeses...Jag släpper detta nu, och hänvisar till min signatur. Hoppar helt enkelt över dina korkade inlägg i framtiden.
Citera
2010-08-10, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Men om nu FS har setts vandrande längst med landsvägen..jag såg oxå en man vid den tidpunkten, med långt hår, som jag skrev tidigare idag...och FS håller fast vid sin story att han trodde MJ rest bort..så kan ju detta vara till fördel för honom? En iakttagelse har gjorts ang en mötande bil vid 10.30 och sen ett bankuttag vid 11-tiden. Känns som det måste vara MJ, koden har man ju oftast i huvudet, men ok att en sambo oxå kan den. FS kanske försöker få tag på MJ men ingen svarar och han kan endast ta sej gående till deras hus. Den mannen som jag såg vid början av golfbanan vid middagstid, gick lugnt och avslappnad och verkade inte vara nojad att bli sedd. Är man så korkad om man vet att man har mördat nån? Förstår någon hur jag tänker?
Ursäkta, mitt minne fick just overflow. Har Du sett en man vid landsvägen OCH FS fast vid olika tillfällen. Var det samme man, vad Du kan bedöma? Vid vilken landsväg, vilken golfbana såg Du mannen?
Citera
2010-08-10, 21:42
Medlem
bagarn29s avatar
Om det var FS som sågs gående på vägen så borde polisen hämtat honom till förhör från gården.

Blev han hämtad från gården?
Citera
2010-08-10, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det var FS som sågs gående på vägen så borde polisen hämtat honom till förhör från gården.

Det vet vi inte. Det finns t.o.m. en spekulation om att han redan var anhållen för ett annat brott när han togs till förhör.
Citera
2010-08-10, 21:45
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Läser om vittnet här..jag såg oxå en man gå längs landsvägen, hästsvans minns jag men är helt osäker på vilken dag det var..sa till min man: vad var det för tomte..vart ska han då? Det var i början på vägen, vid golfbanan..Vet ju inte alls vilken dag så det kan jag ju inte tipsa om
Borde inte Du ha kontaktat polisen vid det här laget med din iaktagelse?

Låt dom avgöra om den är av vikt eller inte...
Citera
2010-08-10, 21:45
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ursäkta, mitt minne fick just overflow. Har Du sett en man vid landsvägen OCH FS fast vid olika tillfällen. Var det samme man, vad Du kan bedöma? Vid vilken landsväg, vilken golfbana såg Du mannen?
Det var en man med hästsvans i onsdags vid middgstiden. Jag och min man kommenterade honom; Vad ska den tomten gå då? Knappast spela golf. Det ligger en golfbana precis vid skylten Svartedalen, och på den vägen promenerade han. Det var en man som jag aldrig tidigare sett promenera på landsvägen och när jag idag läser om Landström som är i tidningen och pratar om en man som gick längst med vägen, så kom jag ihåg det..även min man, men han tror att det var flera veckor sen..men det är han det Och det var en iakktagelse på samma väg 10.30 om en mötande bil som kom körande snabbt. Mannen som jag såg gick in mot svartedalen, alltså mot deras bostad..ca 8 km typ. Därför funderar jag..
Senast redigerad av saffy 2010-08-10 kl. 21:53.
Citera
2010-08-10, 21:48
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Det undrar jag oxå? Han kanske inte hade varit där på ett par dar? Läste nånstans att någon bevittnade ett gräl mellan dom den 26 juli, kanske han stack och kom tillbaka den 28 juli..med buss eller tåg till Stora Höga, och då får man gå till Spekeröd och till bostaden. Väldigt bilberoende häruppe
Citera
2010-08-10, 21:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
D man med hästsvans i onsdags vid middgstiden. Jag och min man kommenterade honom; vad ska den tomten gå då? knappast spela golfet ligger en golfbana precis vid skylten Svartedalen, och på den vägen promenerade en mngt hår, ja hästsvans. Min man o jag kommenterade det med typ, vad ska den tomten gå då? Knappast spela golf? Det var en man som jag aldrig tidigare sett promenera på landsvägen och när jag idag läser om Landström som är i tidningen och pratar om en man som gick längst med vägen, så kom jag ihåg det..även min man, men han tror att det var flera veckor sen..men det är han det Och det var en iakktagelse på samma väg 10.30 om en mötande bil som kom körande snabbt. Mannen som jag såg gick in mot svartedalen, alltså mot deras bostad..ca 8 km typ. Därför funderar jag..

Ja, det är rätt, män har alltid fel.

Men har du inte kontaktat polisen ännu. Om det finns samstämmiga saker mellan era berättelser såsom bland annat klädsel med mera så styrker ni varandras vittnesmål vilket förstås har stor betydelse.
Citera
2010-08-10, 21:49
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Borde inte Du ha kontaktat polisen vid det här laget med din iaktagelse?

Låt dom avgöra om den är av vikt eller inte...
Jag försökte faktiskt ringa idag..11 stycken före i kön..men jag känner väl att jag borde göra det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in