2011-08-19, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Kärran Disp. såg ser ut så här. Det nedfällbara lastgallret har en bredd av 35 cm, överdelen 42 cm. Spårvidd 45 cm.

Transportmedlet du letar efter Q, avger spår i valfri bredd (förutsatt att man kör fram och tillbaka) och kan beskådas på bild 22 FUP sid. 127 där den står parkerad i norra garaget omedelbart till höger innanför garageporten.
Självklart. Att jag inte insåg att M transporterades bort på en enhjuling! Dumma mig.
Citera
2011-08-19, 22:17
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Självklart. Att jag inte insåg att M transporterades bort på en enhjuling! Dumma mig.

Jag förstår att du har svårt att släppa den jävla kärran, man undrar ju hur han fått undan kroppen.
Ett kompakt lik på 80 kg är oerhört tungt och svårhanterligt.

Det kommer att kännas som ett stort antiklimax om sanningen om bortförseln aldrig kommer fram.
Citera
2011-08-19, 22:19
Medlem
mercys avatar
Jag är lite besviken på att ingen nappat på min ide om flakmoped som transportmedel . Från en initierad källa har jag just fått veta att spårvidden är ca 80 cm, det drivande hjulet är ca 2 m bakom, dvs i centrum av de två främre hjulen. Flakmopedens terrängegenskaper är goda. Flaket som är ca 1x1m , oftast med sidokanter om ca 1 dm, kan täckas över med kåpa eller press. Flakmopedens transportmöjligheter är minst 100 kg. Då belysningen inte skyms av lasten kan en transport lätt ske nattetid. Det är dessutom lätt att förflytta flakmopeden utan drivande motor. Normalt är dessutom fordonet väl dämpat pga sin transportkaraktär ( ingen V8 mao! ). Det finns även batteridrivna som är helt ljudlösa med lång räckvidd.
Citera
2011-08-19, 22:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tack för ditt svar. - Rampen är nog som sagt ett kapitel som inte hör hit. - "Fortsätta ner för grusvägen...". Ja, men med 80 kg i lasten. - Och sedan?

Ja, västerut ser ut att vara mer svårforcerade passager. Det skulle också synas om man började gräva sönder grästuvor, osv. - Lyfter man bort ett antal betongplattor och gräver en tillräckligt djup grav (han har haft åtskilliga timmar på sig) så kan man få ned kroppen; kanske lägga andra cementplattor som tak, ösa på fyllnadsmaterial och sättsand, för att sedan lägga tillbaka de gamla plattorna. - Hade MJ förpassats till ett närbeläget buskage, eller någonstans utanför tomtgränsen så borde polisens sökhundar vid det här laget ha spårat sig fram till hennes kropp.
Det här spabadkaret är väl rätt nytt. Själv är jag nyfiken på vad som kan finnas under plattorna där den står.
Hur är det med hundar, kan de känna vittring av kroppar som grävts ner i sand eller jord??
Citera
2011-08-19, 22:38
Medlem
mercys avatar
Tillägg till mitt eget inlägg ang, flakmopedens förträffliga egenskaper som transportmedel.
Tanken rymmer minst 5 liter.Bränsleåtgången är ca 3dl per mil = ca 15 mil på full tank!! Förutom reserven förstås. Motorn genererar minst 1 hk. Då markfrigången är ca 2 dm missar du dessutom de flesta stubbar eller stenar.
Armen har ett liknande fordon men då är drivningen även på framhjulen. Markfrigången ska där vara ca 3 dm.
Citera
2011-08-19, 23:00
Medlem
mercys avatar
Nu har jag haft ett djupt samtal med min källa inom transportväsendet

1) Stryk pirra. Det räcker med ett gupp av en tennisbolls storlek för att köra omkull

2) Stryk skottkärra. Visserligen tystlåten men begränsas av din egen handstyrka och terräng. Se pirra

3) Moped. Klass 1 ( 0.75 hk) , 2 ( scooter) eller klass 3 = 4 hk eller uppåt.
Alltså, tänk att Marina bäddas in i de två bäddmadrasserna som omsluts väl av en presenning. En bogsertross ansluts mellan moped och presenning. Mopeden kan sen med lätthet förflytta lasten miltals i måttlig terräng i skogen
Citera
2011-08-19, 23:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nu har jag haft ett djupt samtal med min källa inom transportväsendet

1) Stryk pirra. Det räcker med ett gupp av en tennisbolls storlek för att köra omkull

2) Stryk skottkärra. Visserligen tystlåten men begränsas av din egen handstyrka och terräng. Se pirra

3) Moped. Klass 1 ( 0.75 hk) , 2 ( scooter) eller klass 3 = 4 hk eller uppåt.
Alltså, tänk att Marina bäddas in i de två bäddmadrasserna som omsluts väl av en presenning. En bogsertross ansluts mellan moped och presenning. Mopeden kan sen med lätthet förflytta lasten miltals i måttlig terräng i skogen
Jag såg en snubbe som hade en fåtölj med matta på en pirra och det gick bra, men det var på plant asfalt.
Men jag tror inte det håller i den terräng som verkar vara runt huset.
Det jag inte sett i fup är om polis kollat husgrunden, alltså under huset.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-08-19 kl. 23:12.
Citera
2011-08-19, 23:12
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Det kommer att kännas som ett stort antiklimax om sanningen om bortförseln aldrig kommer fram.

Det verkar FS också tycka med tanke på hans frenetiska googlande i ärendet. Fast leta efter henne på plats gjorde han inte
Citera
2011-08-19, 23:18
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Jag förstår att du har svårt att släppa den jävla kärran, man undrar ju hur han fått undan kroppen.
Ett kompakt lik på 80 kg är oerhört tungt och svårhanterligt.

jag tror nog mer på den stulna fyrhjulingen som kärran saknas för. var det inte något kärr som man kunde sjunka flera meter i (enligt en granne) som man kunde köra upp på en bergshäll? Han kanske backade kärran dit och kopplade loss den och tryckte i både kärran och MJ.
Citera
2011-08-19, 23:19
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tillägg till mitt eget inlägg ang, flakmopedens förträffliga egenskaper som transportmedel.
Tanken rymmer minst 5 liter.Bränsleåtgången är ca 3dl per mil = ca 15 mil på full tank!! Förutom reserven förstås. Motorn genererar minst 1 hk. Då markfrigången är ca 2 dm missar du dessutom de flesta stubbar eller stenar.
Armen har ett liknande fordon men då är drivningen även på framhjulen. Markfrigången ska där vara ca 3 dm.

Ingen har någonsin sett honom på ngn flakmoppe i området. Skulle han ha skaffat den enkom för detta ärende?
Citera
2011-08-19, 23:21
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det verkar FS också tycka med tanke på hans frenetiska googlande i ärendet. Fast leta efter henne på plats gjorde han inte

Bara det är ytterligare en aspekt att ta med i indicietanken.. samt att han googlat på skelett o ben som hittats, vilket tyder på att han grävt ner henne.
Citera
2011-08-19, 23:26
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Bara det är ytterligare en aspekt att ta med i indicietanken.. samt att han googlat på skelett o ben som hittats, vilket tyder på att han grävt ner henne.

Ja, man kan ju dra den förhastade slutsatsen - med tanke på googlandet - att hon ligger i skogen, eller åtminstone i mark någonstans. Samtidigt har han ju läst tråden om skelett under perrong i Sthlm och han lär ju inte ha kastat av henne där. Man kan ju nästan tro att han överlämnat kroppen till ngn annan medan han skött sitt arbete i huset i godan ro, och inte vet vart kroppen befinner sig. Väldigt långsökt, men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in