2011-09-28, 17:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det saknas väldigt mycket fakta som i så fall skulle tyda på att MJ åkt iväg. Hon har inte bestämt något till hundra %. Särskilt inte de dagarna, tvärtom hade hon planer hemma. Hon har inte kontaktat sin vän i Lin/Lidköping och bestämt om någon träff vid tåget eller någonting. Skickade de röksignaler?
Varför skulle hon och hennes bekant befinna sig ett hundratal meter ifrån huset i flera timmar när MJ smsar att hon är framme i Lin/Lidköping?
Hur vet du att M inte har en okänd telefon? Precis som Quarrel har en oregistrerad telefon kan SwedeGoddess ha en. Det kan vara den hon pratade i när hon mötte vittnet på Svartedalsvägen. Det kan också vara anledningen till att hon inte svarade i telefon, hon pratade redan i en. Och messade under samtalet.

Hur mycket ska vi lita på C:s redogörelse för det raderade SMS:et? Hon fick två SMS, minns bara ett. Hon minns inte om det var Linköping eller Lidköping. Det kunde lika gärna ha stått att M skulle åka dit, därför att hon planerade att göra det.
Citera
2011-09-28, 17:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har kanske missat det men finns det tidsangivelser(dag och klockslag) till dessa 22 försök.
Nej, det finns inte, censurerat av polisen.
Citera
2011-09-28, 17:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilken Holländare? Är den misstänkt här eller vem är det polisen i utreder som misstänkt mördare?
Där slog du huvudet på spiken. Polisen utreder en misstänkt mördare, inte ett försvinnande och misstänkt mord.
Citera
2011-09-28, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel[B
]Hur vet du att M inte har en okänd telefon?[/b] Precis som Quarrel har en oregistrerad telefon kan SwedeGoddess ha en. Det kan vara den hon pratade i när hon mötte vittnet på Svartedalsvägen. Det kan också vara anledningen till att hon inte svarade i telefon, hon pratade redan i en. Och messade under samtalet.

Hur mycket ska vi lita på C:s redogörelse för det raderade SMS:et? Hon fick två SMS, minns bara ett. Hon minns inte om det var Linköping eller Lidköping. Det kunde lika gärna ha stått att M skulle åka dit, därför att hon planerade att göra det.

Det är inte troligt! Det är lätt för dig att komma med svar just då som passar din teori. Men försök få ihop ett troligt scenario där MJ blodar ner halva sängen, pistolen försvinner ihop med med lakan och bäddmadrasser, utan att blindstyret FS eller grannar märker någonting. Skriv ihop ett scenario utifrån de tidsangivelser som finns så ska jag kommentera det sen. Inte enbart lösryckta, tillfälliga lösningar..
Citera
2011-09-28, 17:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte troligt! Det är lätt för dig att komma med svar just då som passar din teori. Men försök få ihop ett troligt scenario där MJ blodar ner halva sängen, pistolen försvinner ihop med med lakan och bäddmadrasser, utan att blindstyret FS eller grannar märker någonting. Skriv ihop ett scenario utifrån de tidsangivelser som finns så ska jag kommentera det sen. Inte enbart lösryckta, tillfälliga lösningar..
Detta baseras på möjligheten att M mördades i sin bostad natten 28-29, medan FS satt på en gravsten.
Citera
2011-09-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, enligt domstolen är han för korkad för att komma fram med en sådan här mordplan. Läs gärna min dialog med Mariooo i morse.

Under alla mina år som övervakare har jag mött många klienter. Många har varit lysande på att planera och genomföra stölder av riktigt stora fordon och maskiner, där det gällt att ta sig obemärkt förbi larm och kameror etc. Nästan lika många gånger har jag förvånats över hur korkade de har varit, när det gällt allt annat. Att de sedan åkt dit beror på det sistnämnda.
Citera
2011-09-28, 17:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det saknas väldigt mycket fakta som i så fall skulle tyda på att MJ åkt iväg. Hon har inte bestämt något till hundra %. Särskilt inte de dagarna, tvärtom hade hon planer hemma. Hon har inte kontaktat sin vän i Lin/Lidköping och bestämt om någon träff vid tåget eller någonting. Skickade de röksignaler?
Varför skulle hon och hennes bekant befinna sig ett hundratal meter ifrån huset i flera timmar när MJ smsar att hon är framme i Lin/Lidköping?

Precis, varför skulle hon SMSa något sådant hemifrån?
Citera
2011-09-28, 17:23
Medlem
Belzers avatar
Citat:
Detta baseras på möjligheten att M mördades i sin bostad natten 28-29, medan FS satt på en gravsten.
Källa på det samt dokumentation från vittnen som kan styrka sittandet eller ett icke fejkat daterat foto, tack.
Om inte så kan vi göra resten av FS ord till sanningar också.
Citera
2011-09-28, 17:24
Bannlyst
Citat:

Det finns inget som tyder på att MJ fått besök av någon. Man kan inte hitta på att MJ har en hemlig telefon hon använder som en annan spion. Inget tyder på att hon hade det. I så fall kan du lika gärna spekulera i att MJ blivit bortförd av ett ufo. Bortkastad tid..

Jag hoppas att vi kan utgå ifrån den fakta som finns och inte fara ut i värre och värre fantasier..verkligheten är inte så otrolig. Varför ska man krångla till det, som GW brukar säga.
Citera
2011-09-28, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Precis, varför skulle hon SMSa något sådant hemifrån?
Jag skrev en tänkbar orsak på förra sidan.
Citera
2011-09-28, 17:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belzer
Källa på det samt dokumentation från vittnen som kan styrka sittandet eller ett icke fejkat daterat foto, tack.
Om inte så kan vi göra resten av FS ord till sanningar också.
Att han satt på en gravsten ingår i möjligheten. Jag spekulerar i andra lösningar än åklagarens.
Citera
2011-09-28, 17:27
Medlem
Belzers avatar
Alla som inte tror det är M blod i sängen, kan det kanske vara blod från någon tik som FS lekt med då kanske? Det fanns väl en historia om just vovvar och FS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in