2011-09-19, 20:20
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Skriv då Brinell det skulle bespara tråden från en massa inlägg från mig som den expriementielle EzpressoLasse använder för att föringa mig å hans argumentation tryter. charmig som han e

"Brinell" från och med nu! Undrar hur många Ångström EzpressoLasse befinner sig från tangentbordet i skrivandets stund?
Citera
2011-09-19, 20:21
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Vågar inte ge ett faktabaserat svar på det, men då det är samma benvävnad fast i tjockare lager borde väl den ökade massan ge större hårdhet?

BENtjocklig är inte alltid överenstämmande med hårdhet mätt i Brinell då flera ben är porösa inuti.
Citera
2011-09-19, 20:25
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
BENtjocklig är inte alltid överenstämmande med hårdhet mätt i Brinell då flera ben är porösa inuti.

Edit: Dock torde du ha rätt i att ÖKAD massa ger ökad hårdhet.

Dock ger en ökad kompakt massa mer hårdhet i Brinell räknat än motsvarande porös massa. Men det antar jag vi är överens om.
Senast redigerad av Motala 2011-09-19 kl. 20:31.
Citera
2011-09-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, du har inte missat det. Granntomten är inte undersökt.

Det finns några ställen som helt klart borde undersökas bättre. Utöver granntomten/huset, tror jag att tänkbara ställen är, runt rampen/gravljuset och jordkällaren på tomten, skogen runt golfbanan, samt skogen vid Ålevatten. Kan inte se att det blivit sökt just där. Det har ju gått mer än ett år, så växtlighet har säkert försvårat på ett sätt. Men marken sjunker i takt med att jord/sand/lera packas efter det har varit grävt.
Citera
2011-09-19, 20:52
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det finns några ställen som helt klart borde undersökas bättre. Utöver granntomten/huset, tror jag att tänkbara ställen är, runt rampen/gravljuset och jordkällaren på tomten, skogen runt golfbanan, samt skogen vid Ålevatten. Kan inte se att det blivit sökt just där. Det har ju gått mer än ett år, så växtlighet har säkert försvårat på ett sätt. Men marken sjunker i takt med att jord/sand/lera packas efter det har varit grävt.

Undrar om en metalldetektor hade upptäckt något, om hon nu hade halsbandet kvar.
Har en Treasure Hunter SW-238, men har ingen större lust att ströva och plocka svamp så långt bort, som vid ålevatten.
Citera
2011-09-19, 20:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Vad jag förstår så har polis kollat igenom en antal brunnar i omgivningen.
Polis kanske borde kolla upp källare i området så att MJ inte sitter instängd hos någon "Späkerö-Fritzl"
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-09-19 kl. 21:01.
Citera
2011-09-19, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jo vi skall strax dra iväg
Hur gick det? Jag antar att ni inte hittade M eftersom vi inte har sett något på löpsedlarna. Men gjorde ni några iakttagelser? Var tittade ni? Kollade ni granntomten?
Citera
2011-09-19, 21:03
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad jag förstår så har polis kollat igenom en antal brunnar i omgivningen.
Polis kanske borde kolla upp källare i området så att MJ inte sitter instängd hos någon "Späkerö-Fritzl"

Eller någon totyrkammare hos ngn blöjmange Wannabee
Citera
2011-09-19, 21:03
Medlem
FetFulElaks avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=32966660&posted=1#p32966660

Kille hittar ben i skogarna kring Stenungsund....
Citera
2011-09-19, 21:18
Medlem
Boobies avatar
Har någon i tråden tillgång till ett vapen av någorlunda samma ålder och kaliber skulle ju denne kunna inhandla ett grishuvud hos en slaktare och testa diverse tillvägagångssätt, vinklar/ kuddar/utgångshål etc..Någon som känner sig manad?
Citera
2011-09-19, 21:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Har någon i tråden tillgång till ett vapen av någorlunda samma ålder och kaliber skulle ju denne kunna inhandla ett grishuvud hos en slaktare och testa diverse tillvägagångssätt, vinklar/ kuddar/utgångshål etc..Någon som känner sig manad?

Hur menar du nu, hemma i sovrummet?

Vad skulle grannarna säga?

Och ett grishuvud är betydligt kraftigare än ett kvinnohuvud.
Citera
2011-09-19, 21:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
https://www.flashback.org/showthread.php?p=32966660&posted=1#p32966660

Kille hittar ben i skogarna kring Stenungsund....

Det var intressant, är det i Stenungsund eller i Sollebrunn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in