2011-08-19, 23:29
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ingen har någonsin sett honom på ngn flakmoppe i området. Skulle han ha skaffat den enkom för detta ärende?

Om han inte lånat en flakmoped från ovetande granne e dyl. kan han ha tagit sin egen moppe, som du själv uppgivit att han haft i citat från tid. arb.giv.
En moppe kan med lätthet förflytta en större tyngd efter sig långt ut i skogen.
Citera
2011-08-19, 23:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Bara det är ytterligare en aspekt att ta med i indicietanken.. samt att han googlat på skelett o ben som hittats, vilket tyder på att han grävt ner henne.
Han verkar ha en viss kunskap på hur man slaktar djur och kanske har han flått henne och därefter gömt ben och skelett.
Grannar hörde väl under dessa kritiska dagar hur någon "högg ved".
Det är väl bara att skölja av platsen där man styckat kroppen och då kanske det är svårt för jyckar att få vittring eftersom F hade ett antal dagar på sig att undanröja kropp.
Citera
2011-08-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tillägg till mitt eget inlägg ang, flakmopedens förträffliga egenskaper som transportmedel.
Tanken rymmer minst 5 liter.Bränsleåtgången är ca 3dl per mil = ca 15 mil på full tank!! Förutom reserven förstås. Motorn genererar minst 1 hk. Då markfrigången är ca 2 dm missar du dessutom de flesta stubbar eller stenar.
Armen har ett liknande fordon men då är drivningen även på framhjulen. Markfrigången ska där vara ca 3 dm.

Hade F tillgång till en flaskmoped? Minns någon deckare jag sett där en man styckade något barn, la barnet i en låda och fraktade bort lådan med en flakmoped.
Citera
2011-08-19, 23:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Om han inte lånat en flakmoped från ovetande granne e dyl. kan han ha tagit sin egen moppe, som du själv uppgivit att han haft i citat från tid. arb.giv.

Den moppen sågs han med senast för 4 år sedan, enl. FUP. Men det är ju inget som hindrar att han använt en annan, även fast han inte hade ngn tillgänglig i huset.
Citera
2011-08-20, 00:07
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Han verkar ha en viss kunskap på hur man slaktar djur och kanske har han flått henne och därefter gömt ben och skelett.
Grannar hörde väl under dessa kritiska dagar hur någon "högg ved".
Det är väl bara att skölja av platsen där man styckat kroppen och då kanske det är svårt för jyckar att få vittring eftersom F hade ett antal dagar på sig att undanröja kropp.

Jag börjar mer och mer fundera över styckmordsteorin, Ända fram tills Kling och Klang gjorde entré i utredningen hade jag nog trott att det varit ganska långsökt men han kan ha spritt delar lite var stans. En granne hade sett Lupon köra ganska mycket runt de dagar då Marina försvann. När polisen letade runt huset letade de efter en hel kropp. I delar är den lättare att göra av med. FS verkar dessutom inte ha några problem med att döda.
Citera
2011-08-20, 00:09
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

En flakmoped hade varit pefekt men jag tvivlar på det. Av den anledningen att han inte hade fått i en sådan i Lupon och någon kunde ha sett honom komma körandes med en sådan. Grannarna i området är mycket vakna på förändringar.
Citera
2011-08-20, 00:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag har funderat på vad som kan ha utlöst brottet och tror att det handlar om att (förutom flyttkravet) att på tisdagskvällen/natten satt Marina och chattade till 01. F säger att han såg på TV och somnade på soffan eller något och Marina gick och lade sig på nattten givk också F och lade sig. Kamske det var i sängen brevid Marina. Han ville ha sexuellt umgänge som födelsedagspresent men Marina vägrade. Han blev kränkt och rasande och våldtog henne. Hon talade om att hon skulle anmäla honom. Ham fick lite panik slår henne medvetslös. Springer runt i huset tar fram pistolen och - pang - pang-
Citera
2011-08-20, 00:43
Medlem
Guardian Angels avatar
Cet står lite om lakanen på sid 717 i Fupen:

Tittade även på bilder på sängkläder, madrassliknande material m.m. i skogsområde vid
rastplats från 2010-08-13. Det är inte samma blommönster på det materialet som på
resårbotten i den här platsundersökningen. Bottenfärgen kan överensstämma för en del av
materialet –svårt att avgöra då det äldre materialet ser svårt åtgånget ut. (Bilder och
information lämnat till spaningsutredare.)
Citera
2011-08-20, 01:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det här spabadkaret är väl rätt nytt. Själv är jag nyfiken på vad som kan finnas under plattorna där den står.
Hur är det med hundar, kan de känna vittring av kroppar som grävts ner i sand eller jord??
Ja, men det är svårare och beror på djup, om/hur liket är preparerat mm. - Med tanke på allt blod i sängen så måste alla möjligheter hållas öppna...
Citera
2011-08-20, 01:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har funderat på vad som kan ha utlöst brottet och tror att det handlar om att (förutom flyttkravet) att på tisdagskvällen/natten satt Marina och chattade till 01. F säger att han såg på TV och somnade på soffan eller något och Marina gick och lade sig på nattten givk också F och lade sig. Kamske det var i sängen brevid Marina. Han ville ha sexuellt umgänge som födelsedagspresent men Marina vägrade. Han blev kränkt och rasande och våldtog henne. Hon talade om att hon skulle anmäla honom. Ham fick lite panik slår henne medvetslös. Springer runt i huset tar fram pistolen och - pang - pang-
Eller också gav MJ honom en deadline att han skulle vara ute ur huset ett visst datum.
Citera
2011-08-20, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Undrar varför polisen koncentrerar sig på området kring huset? Hur resonerar dom? Det kan väl inte vara så att de utgår ifrån att inga spår hittades i bilarna?
Jag läste igenom gamla artiklar igår..de har sökt väldigt noga runt huset. De lyfte bland annat på plattorna vid rampen så att likhundar fick sniffa. De gick igenom terrängen med både hundar och poliser och senare gjordes en större skallgång med busslaster av poliser. KAN de ha missat henne ändå? (dum fråga med tanke på blodet..)
Tror du verkligen att hon finns runt huset?
Citera
2011-08-20, 02:42
Bannlyst
Citat:
När Marina talat om att hon inte vill forstsätta med FS som sambo utan särbo så fick han spelet! Där av slutsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in