2011-08-16, 11:32
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Så kan det vara, jag har varit själv inne på de tankegångarna men inte skrivit det här. Jag tror han är och var mycket väl informerad om att mobiler kan positionsbestämmas och det har han utnyttjat för att försöka skaffa sig alibi.

Borde inte det motsägas av det faktum att han tog med sig BO:s mobiltelefon på sin lilla promenad till Ålavattnet och även använde densamma för att göra en sökning på registreringsnummer via sms från telefonen under eftermiddagen den 28/7?

På vilket vis får han alibi genom att göra bort sig?

Enligt egen utsago från Mt GM har ju Marina åkt iväg mot Lid/nköping och kan omöjligen ha varit där för att slå upp skumma bilar.

Jag tror personligen att han inte har en susning om vad som är möjligt att få vetskap om när det gäller dagens mobiltelefoninät. Man behöver inte ens använda telefonen för att bli registrerad utan det räcker med att telefonen är påslagen och aktivt söker nät.
Citera
2011-08-16, 11:56
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Det där är en stor missuppfattning och myt som särskilt många missbrukare själva gärna vill göra gällande. Det finns visst de som blir aggresiva utav cannabis. Speciellt blir de ju med tiden hjärnskadade, oberäkneliga, ja dumma i huvet helt enkelt. Och den här FS hade väl pundat sedan unga år om jag förstått saken rätt.

Källa tack! Vad bildar du dina briljanta teorier på? Hörsägen? Skvaller?

Se t.ex. artikel i DN igår: "Cannabis gör dig känslomässigt urholkad". Men du har nog din uppfattning cementerad, så det spelar nog ingen roll ifall du läser artikeln eller ej.
Citera
2011-08-16, 11:59
Medlem
Showme1s avatar
Vet man vid vilken mast Marinas telefon senast var uppkopplad emot?

Har man ungefär koll när den "slogs" av?
Citera
2011-08-16, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Vet man vid vilken mast Marinas telefon senast var uppkopplad emot?

Har man ungefär koll när den "slogs" av?

Jag tror det här är sista "livstecknet" från mobilen?

fup 981
Då lämnar vi det och så återgår vi till den 29 juni 10.01.39. Då lever plötsligt Marinas
telefon igen

Okej.

Och den lever på det viset att den kontaktar din telefon. Och om jag förstår det hela
rätt här så är det ett sms.

Nej, men du har lagt mär.. eller telefonen.. nej, du ska få se här, det konstiga är att
Marinas telefon är under Stora Höga och din telefon är under Kodemasten.

Va?

Det kan innebära massor med olika saker. Men hennes telefon sänder till din telefon ett
sms, det kan ju innebära att hon kanske till och med lever den 29 juni och så påstår du
att du inte har fått det här.
Citera
2011-08-16, 12:17
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror det här är sista "livstecknet" från mobilen?

fup 981
Då lämnar vi det och så återgår vi till den 29 juni 10.01.39. Då lever plötsligt Marinas
telefon igen

Okej.

Och den lever på det viset att den kontaktar din telefon. Och om jag förstår det hela
rätt här så är det ett sms.

Nej, men du har lagt mär.. eller telefonen.. nej, du ska få se här, det konstiga är att
Marinas telefon är under Stora Höga och din telefon är under Kodemasten.

Va?

Det kan innebära massor med olika saker. Men hennes telefon sänder till din telefon ett
sms, det kan ju innebära att hon kanske till och med lever den 29 juni och så påstår du
att du inte har fått det här.

Mm och Stora Höga är masten över deras bostad eller?

Måste nog börja läsa om allt igen, haha.
Citera
2011-08-16, 12:19
Bannlyst
Citat:
Mm och Stora Höga är masten över deras bostad eller?

Måste nog börja läsa om allt igen, haha.

Jag fortsätter med samma förhör:

Då har vi nästa, den 29 juli alltså klockan 10.01, då har vi pratat om ett sms till dig
ifrån Marinas telefon, vilket du förnekar att du har fått.

Ja, jag har inte fått det nej.

Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

Den tiden ligger jag garanterat och sover.
Citera
2011-08-16, 12:25
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Jag fortsätter med samma förhör:

Då har vi nästa, den 29 juli alltså klockan 10.01, då har vi pratat om ett sms till dig
ifrån Marinas telefon, vilket du förnekar att du har fått.

Ja, jag har inte fått det nej.

Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

Den tiden ligger jag garanterat och sover.

Hmm, tack! Undra hur han tänkte där.... eller om han ville kontrollera om hon hade inkomna sms efter "folk" som sökt henne och drog iväg ett sms av misstag?! Det kanske var meningen att det skulle ha skickats iväg den 28, men att telefonen hann stängas av eller ngt annat som gjorde att det inte gick iväg?!
Citera
2011-08-16, 12:27
Bannlyst
Citat:
Hmm, tack! Undra hur han tänkte där.... eller om han ville kontrollera om hon hade inkomna sms efter "folk" som sökt henne och drog iväg ett sms av misstag?! Det kanske var meningen att det skulle ha skickats iväg den 28, men att telefonen hann stängas av eller ngt annat som gjorde att det inte gick iväg?!

fhl försöker förklara någon teknisk grej men lyckas inte. Något har antagligen hänt som inte var planerat från FS:s sida.
Citera
2011-08-16, 12:32
Medlem
Showme1s avatar
Fhl säger vid ett tillfälle att de ska försöka återskapa systerns sms ifrån M, undra hur det gick med den biten?

Kan tycka att det är en del saker som saknas i fup:n som jag hoppas iaf kommer fram i rätten.
Citera
2011-08-16, 12:36
Bannlyst
Citat:
Fhl säger vid ett tillfälle att de ska försöka återskapa systerns sms ifrån M, undra hur det gick med den biten?

Kan tycka att det är en del saker som saknas i fup:n som jag hoppas iaf kommer fram i rätten.

Ja, visst är det så..det lär nog komma fram en hel del som inte finns i fUP. Jag funderar på FS. OM han döms i TR och HR? tror någon att han skulle erkänna och berätta var kroppen finns? Eller kommer han tiga om det?
Citera
2011-08-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ja, visst är det så..det lär nog komma fram en hel del som inte finns i fUP. Jag funderar på FS. OM han döms i TR och HR? tror någon att han skulle erkänna och berätta var kroppen finns? Eller kommer han tiga om det?

Enkelt svar: Han kommer aldrig, oavsett vad som än händer, att berätta var kroppen finns.
Citera
2011-08-16, 12:50
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
fhl försöker förklara någon teknisk grej men lyckas inte. Något har antagligen hänt som inte var planerat från FS:s sida.

Du, när polisen kommer till Ms hus den 2 augusti, så säger polisen att det inte var så mkt prylar i rummet. Sängen är bäddad med ett smutsblått överkast, men tittar man på bilderna som togs den 4 augusti, så är ju känslan att det är väldigt stökigt i sovrummet, plus att det där överkastet som ska ha legat där, inte är på sängen.

Det ser ut som att ngn sovit / rört om i sängen efter den 2 augusti....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in