2011-08-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Och knark.

Och bil? Han pratar om MIN bil i utdrag ur FUP. Var det Lupon, som var FS: bil, trots att han inte har körkort?
Citera
2011-08-16, 10:11
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Försoningssex är en helt annan sak. Om man läser hennes chatkonversationer under kvällen så verkar hon inte direkt ha varit "på hugget", det var mer det jag tänkte på.

///

MJ skulle köpa nytt dragblock + linor på morgonen 28/7 och sedan bege sig ut och snorkla. Sedan ville hon träffa sin loverboy. Verkar konstigt att hon skall bestämma sig för att försvinna "frivilligt" mindre än ett dygn senare.

Jag pratar inte om försoningsex i min bemärkelse... Är jag kåt och vill få orgasm använder jag gärna honom till det, trots att jag inte alls är intresserad av att försonas....

Vi pratar om en tjej som vill ha sex 5 ggr om dagen enligt ngn i FuP:n och då är det troligt att hon kan ha utnyttjat F till sånt och även det fått honom rosenrasande.

Jag tror def inte heller på teorin att hon förvilligt har försvunnit, inte en chans!
Citera
2011-08-16, 10:12
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Och bil? Han pratar om MIN bil i utdrag ur FUP. Var det Lupon, som var FS: bil, trots att han inte har körkort?

Ja han säger att M köpt bilen åt honom och att dom skrev den på henne.
Citera
2011-08-16, 10:12
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Om han hade rökt på i vredesmod - då hade han aldrig skjutit. Det är ytterst ovanligt att ngn röker en holk och sedan skjuter någon i raseri. Om man planerar att döda ngn och vill lugna nerverna innan är det en annan sak, men detta mord var inte planerat.

En missbrukare letar alltid orsaker till att få nyttja: sur flickvän, dålig dag, ryggont - d.v.s. då det är extra synd om pundaren. Sin egna födelsedag är ett perfekt tillfälle att "legitimt" få punda.

Jag tror snarare det var så att han var benke denna dag och därför på extra dåligt humör i kombination med allt annat runt omkring.

FS säger själv i förhör att han inte blir aggressiv av cannabis, tvärtom (FUP 959). Och det är det mest normala så till vida man inte blandar hej vilt med annat.
Det där är en stor missuppfattning och myt som särskilt många missbrukare själva gärna vill göra gällande. Det finns visst de som blir aggresiva utav cannabis. Speciellt blir de ju med tiden hjärnskadade, oberäkneliga, ja dumma i huvet helt enkelt. Och den här FS hade väl pundat sedan unga år om jag förstått saken rätt.
Citera
2011-08-16, 10:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Det där är en stor missuppfattning och myt som särskilt många missbrukare själva gärna vill göra gällande. Det finns visst de som blir aggresiva utav cannabis. Speciellt blir de ju med tiden hjärnskadade, oberäkneliga, ja dumma i huvet helt enkelt. Och den här FS hade väl pundat sedan unga år om jag förstått saken rätt.

Jag skriver inte att det aldrig händer utan att det inte tillhör vanligheterna. Med tanke på FS personlighet verkar han mer aggressiv utan cannabis. Men FS är inte enbart cannabismissbrukare, han är blandmissbrukare och det är en helt annan sak.
Citera
2011-08-16, 10:24
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Många här i tråden är så säkra på FS skuld att de inte letar efter alternativ. Jag letade efter alternativ och hittade ett. Jag vill att det alternativet vederläggs med ett seriöst argument, men saknar det i ditt inlägg.
Jag har redan smulat sönder dina tokerier i tidigare inlägg, orkar ju inte göra om det varje gång herrn upprepar sina "teorier".
Citera
2011-08-16, 10:34
Medlem
rubbergirls avatar
Ny artikel om MJ i lokaltidningen.

Citat: "Enligt åtalet har den 38-årige exsambon bragt Marina Johansson om livet i bostaden i Spekeröd genom mycket kraftigt våld mot hennes huvud och överkropp. Enligt åklagare Per-Åke Kvarnström har exsambon skjutit henne med en pistol då hon legat i sängen.
– Det krävs att gärningsmannen kan hålla på länge på den här platsen och frakta bort kropp och blodiga madrasser och då är det en närstående som har gjort detta. Jag menar att det inte kan vara någon annan än exsambon, säger han.
Han fortsätter;
– Den misstänkte har knappt uppvisat några känslor om att hon är försvunnen."

///
Citera
2011-08-16, 10:36
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon behövde inte samla upp det. Det var bara att blöda på madrassen.

Hon låg själv i sängen, ovanför inkontinensskyddet och den nygamla madrassen.

Hon sköt genom ett djur, och då vobblade kulan och en benbit följde med.

Kan någon förklara varför det inte fanns något blod på väggen?
Men förstår du inte att du gör dig själv till åtlöje med dina "teorier" (läs tokerier). Det är så orimligt så att man inte ens behöver bemöta dem (vilket jag iofs redan gjort tidigare), de faller ju på sin egen orimlighet. Dessutom är de faktiskt omöjliga rent tekniskt och biologiskt, men det verkar inte du kunna ta in.
Citera
2011-08-16, 10:44
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det behöver ju inte vara första gången den här okände sexgästen var på besök. Han kan ju ha hittat bra i Marinas sovrum och källare. Kanske använt de sunkiga madrasserna vid tidigare tillfälle. Finns de som gillar sunkigt - blöjmannen är ju ett tydligt exempel på det. Det skulle oxå kunna förklara varför den okände var tvungen att ta bort Marinas kropp - sex-sperma-dna.
Så skulle iaf jag lägga upp det om jag var FS ombud.
Quarrel, det är därför det inte är bra med såna här idiotteorier i tråden. För oavsett hur idiotiska och omöjliga de är så är det alltid nån stackare (som den jag citerar) som luras att haka på. Resultat blir att tråden hamnar på villovägar och jag förstår ärligt talat inte varför du är så intresserad av att förstöra för oss som vill ha en SERIÖS diskussion.
Citera
2011-08-16, 10:57
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Sorry, texten känner jag igen så Du kan ha rätt i detta.
Däremot så tror jag att FS lögnar om detta för att mordet begicks på kvällen/natten efter att de hade varit hos Marinas föräldrar. Wakeboard sönder och han slog näven i väggen på båthuset.
De åker hem och därefter så är det avrättning.
Förhörsledaren vet visserligen att de hade olika master när hon ringde på kvällen.
Ett riktigt långskott men skulle FS möjligen kunna vara så smart att han knäpper Marina och därefter åker iväg med sin mobil och placerar den en bra bit från hemmet och därefter åker tillbaka till huset och ringer från Marina:s telefon för att ge sig själv ett alibi..................
Nog är jag ute och fantiserar men ska vi så ska vi, kan det vara en teori?
Så kan det vara, jag har varit själv inne på de tankegångarna men inte skrivit det här. Jag tror han är och var mycket väl informerad om att mobiler kan positionsbestämmas och det har han utnyttjat för att försöka skaffa sig alibi.
Citera
2011-08-16, 11:09
Medlem
mercys avatar
Citat:
Quarrel, det är därför det inte är bra med såna här idiotteorier i tråden. För oavsett hur idiotiska och omöjliga de är så är det alltid nån stackare (som den jag citerar) som luras att haka på. Resultat blir att tråden hamnar på villovägar och jag förstår ärligt talat inte varför du är så intresserad av att förstöra för oss som vill ha en SERIÖS diskussion.

Jag tänker inte bemöda mig att återgälda din smickrande komplimang men nog är man väl bra enfaldig om man bara läser fup som den vore en allvetande sanning. Har du inte förmåga att tänka i fler och ej framlagda banor? Diskussion innebär att man diskuterar ur olika infallsvinklar, om du inte vet det.
Citera
2011-08-16, 11:32
Medlem
mercys avatar
Citat:
Nej det fick de inte. Så att hundarna kan missa, det är helt klart. Och om Svensson också varit noggrann vid paketeringen av kroppen så behöver det inte ha kommit något blod i bilen. Jag tror fortfarande att han fraktat kroppen i Hyundaien, och jag tror att han har grävt ned henne i nån skog eller träsk, nånstans inom 5 mils radie.

Vad finns för fakta i ovanstående? Bara en massa "tror"

Citat:

Källa tack! Vad bildar du dina briljanta teorier på? Hörsägen? Skvaller?

Citat:
Jag har redan smulat sönder dina tokerier i tidigare inlägg, orkar ju inte göra om det varje gång herrn upprepar sina "teorier".

Det är ingen som bett dig svara! Detta är en teori där frågan är vad det finns för argument som bevisar att det inte kan ha gått till på detta vis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in