2011-08-16, 12:54
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, visst är det så..det lär nog komma fram en hel del som inte finns i fUP. Jag funderar på FS. OM han döms i TR och HR? tror någon att han skulle erkänna och berätta var kroppen finns? Eller kommer han tiga om det?

Jag tror inte att han kommer att erkänna det. Säkerligen kommer han inte ens erkänna det om han så fick teknisk bevisning emot sig, så som dna på den hittade kroppen..
Citera
2011-08-16, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Du, när polisen kommer till Ms hus den 2 augusti, så säger polisen att det inte var så mkt prylar i rummet. Sängen är bäddad med ett smutsblått överkast, men tittar man på bilderna som togs den 4 augusti, så är ju känslan att det är väldigt stökigt i sovrummet, plus att det där överkastet som ska ha legat där, inte är på sängen.

Det ser ut som att ngn sovit / rört om i sängen efter den 2 augusti....

Sant..antagligen kom inkontinensskyddet och filten på resårmadrasserna mellan 2-4 augusti.

FUP sid 17
På fråga om Borgar minns hur sovrummet såg ut och om han kan rita upp det, uppger Borgar
att han kan rita upp vad han tror sig minnas. (Se bifogad skiss, sovrum) Borgar uppger vidare
på fråga, att sängen var bäddad. "Det är vad jag minns." På fråga om det fanns något
överkast, uppger Borgar att han tror att det var ett mörkblått, smutsblått, frottéöverkast som
täckte hela sängen. Borgar uppger vidare på fråga att det hängde ner över sidorna. Det var ca
en dm kvar till golvet. Borgar tror att han kikade ner under sängen. Borgar minns i såfall inte
något som var intressant.
Citera
2011-08-16, 13:09
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Sant..antagligen kom inkontinensskyddet och filten på resårmadrasserna mellan 2-4 augusti.

FUP sid 17
På fråga om Borgar minns hur sovrummet såg ut och om han kan rita upp det, uppger Borgar
att han kan rita upp vad han tror sig minnas. (Se bifogad skiss, sovrum) Borgar uppger vidare
på fråga, att sängen var bäddad. "Det är vad jag minns." På fråga om det fanns något
överkast, uppger Borgar att han tror att det var ett mörkblått, smutsblått, frottéöverkast som
täckte hela sängen. Borgar uppger vidare på fråga att det hängde ner över sidorna. Det var ca
en dm kvar till golvet. Borgar tror att han kikade ner under sängen. Borgar minns i såfall inte
något som var intressant.

Mm och det kan förklaras då med att inkontinensskyddet inte hade lika stor fläck som själva madrassen...
Citera
2011-08-16, 13:14
Bannlyst
Citat:
Mm och det kan förklaras då med att inkontinensskyddet inte hade lika stor fläck som själva madrassen...

Här är mer:FUP 22-23

Spontant uppger Borgar att det han minns tydligast från det rummet var att det var så prydligt
och såg städat ut. "Jag fick intrycket att Marina var ordentlig."

På fråga om hur sängen såg ut, uppger Borgar att den var bäddad. Det kan ha legat några
kuddar på. "Det var inga huvudkuddar som man sover på i så fall."
Borgar uppger vidare att det låg ett sängöverkast över sängen. Det var blått eller grått. "Det
var bäddat ordentligt och det var ev. en upphöjning vid huvudänden av kuddar."
På fråga uppger Borgar att han inte minns om det syntes upphöjning efter några täcken. "Jag
gick in för att se om det fanns någon kropp där inne och det gjorde det inte. Jag hade lite i
bakhuvudet att en hund kanske skulle söka härinne också. Ville inte gå runt och röra så
mycket." Borgar uppger att han därför inte kan svara på om det låg täcken i sängen.
Citera
2011-08-16, 13:24
Bannlyst
Citat:
Mm mycket intressant...

Överkastet som polisen tidigare såg fint på sängen kan vara det gråa som nu syns ihopvikt på sidan 173 bild 101? Han borde också ha reagerat på de olika färgerna på påslakanen och trådbacken med kläder. Det låter definitivt som att rummet var mer i ordning den 2 augusti. Slätt och fint med överkast och eventuellt prydnadskuddar.
Citera
2011-08-16, 13:31
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Överkastet som polisen tidigare såg fint på sängen kan vara det gråa som nu syns ihopvikt på sidan 173 bild 101? Han borde också ha reagerat på de olika färgerna på påslakanen och trådbacken med kläder. Det låter definitivt som att rummet var mer i ordning den 2 augusti. Slätt och fint med överkast och eventuellt prydnadskuddar.

Nej kolla på bild 102, på kudden. Man kan nästan se att det är ett hål, uppe i hörnet, som om att täcket sticker ut. Du vet hålen på påslakans hörnen,

Jag har sällan eller aldrig olika påslakan i sängen, undra om M brukade ha så?......
Citera
2011-08-16, 13:32
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Hmm, tack! Undra hur han tänkte där.... eller om han ville kontrollera om hon hade inkomna sms efter "folk" som sökt henne och drog iväg ett sms av misstag?! Det kanske var meningen att det skulle ha skickats iväg den 28, men att telefonen hann stängas av eller ngt annat som gjorde att det inte gick iväg?!
Jag har för mig att senare i förhöret framkommer att det inte behöver vara ett SMS som skickats mellan telefonerna, utan någon annan "signal"...

Citat:
Kan du lyssna? Att du har Marinas telefon på dig, du har din egen och på nåt sätt så
blir det nån sammanstötning på nåt sätt så att det skickas iväg nån signal, jag kan inte
förklara det, men det finns tekniskt bevisat på Telia att det är gjort och det kan du
nånsing aldrig komma ifrån. Vad du är säger.

Vad hade de för telefoner? Var det någon smartphone så kan ju "signal" vara t.ex. någon app som säger till att vänner är i närheten e.d.? Eller så kan det vara en "fickringning".. "Signal" behöver väl inte betyda SMS, menar jag...
Citera
2011-08-16, 13:35
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag har för mig att senare i förhöret framkommer att det inte behöver vara ett SMS som skickats mellan telefonerna, utan någon annan "signal"...

Vad hade de för telefoner? Var det någon smartphone så kan ju "signal" vara t.ex. någon app som säger till att vänner är i närheten e.d.? Eller så kan det vara en "fickringning".. "Signal" behöver väl inte betyda SMS, menar jag...

Du har rätt, han antydde sms först.
Citera
2011-08-16, 13:52
Bannlyst
Citat:
Nej kolla på bild 102, på kudden. Man kan nästan se att det är ett hål, uppe i hörnet, som om att täcket sticker ut. Du vet hålen på påslakans hörnen,

Jag har sällan eller aldrig olika påslakan i sängen, undra om M brukade ha så?......

Lite luddiga bilder det där.. men du har nog rätt. Polisen har ju kommit på detta och därför är det med. Det är väl typiskt karlar? När FS väl rensat i sängen och tråcklat dit filtar och grejer, orkar han inte lägga på överkastet..
Citera
2011-08-16, 13:55
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Lite luddiga bilder det där.. men du har nog rätt. Polisen har ju kommit på detta och därför är det med. Det är väl typiskt karlar? När FS väl rensat i sängen och tråcklat dit filtar och grejer, orkar han inte lägga på överkastet..

Nej, det kan ju vara så, men det kanske också var så att när poliserna var där, så var sängen i det skick det var när hon dog..... bara en tanke, så han slänger över överkastet och då är han rädd att det har kontaminerats med blod... eller det kanske rent av fanns blod på undersidan?!

Oh vad man skulle vilja veta mer, små detaljer.....
Citera
2011-08-16, 14:11
Bannlyst
Citat:
Nej, det kan ju vara så, men det kanske också var så att när poliserna var där, så var sängen i det skick det var när hon dog..... bara en tanke, så han slänger över överkastet och då är han rädd att det har kontaminerats med blod... eller det kanske rent av fanns blod på undersidan?!

Oh vad man skulle vilja veta mer, små detaljer.....

Ja, det är mycket man vill veta.. FS var ju behjälplig när han öppnade hennes låsta sovrumsdörr med en sax/kniv så polisen kom in. Det hade han gjort förr..så han kan inte påstå att han inte kunde komma in där i alla fall.
Citera
2011-08-16, 14:17
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ja, det är mycket man vill veta.. FS var ju behjälplig när han öppnade hennes låsta sovrumsdörr med en sax/kniv så polisen kom in. Det hade han gjort förr..så han kan inte påstå att han inte kunde komma in där i alla fall.

Hi nej verkligen inte och han räknade nog med att var det prydligt där inne så skulle de inte rota vidare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in