2011-06-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Och nu blir det midsommar och då händer det väl absolut ingenting. Jag tittar här ofta, men det verkar vara alldeles stiltje. Ni som bor där...är det alldeles tyst? Inga helikoptrar eller rykten?

Har inte hört eller sett något nytt. inga "rykten" eller annat har nåt mina öron i alla fall.
Enligt artiklar, så verkar ju polisen väldigt säker på att hon finns i området runt huset.
mamman vädjar till markägare som har mark dit man kan ta sig med en kropp, ska höra av sig till polisen.

"området runt huset"
"mark dit man kan ta sig med en kropp"

om det ex är så här: F och MJ är på Tjörn, de åker därifrån, är ovänner. MJ släpper av f nånstans för att han vill fira sin födelsedag. de fortsätter bråka via sms. F kommer hem mitt i natten, kanske påverkad av ngt och MJ mister livet. Hur tänker då - en gm, om det inte är en planerad handling? kroppen måste undan. om det inte är runt hemmet, så bör något fordon ha använts. om det är vid hemmet - som polisen tror, och det inte är ett planerat mord, hur kan han då ha "gömt" kroppen så väl, så att inte polisen hittar henne?

Eller är det en planerande, opåverkad gm, som redan innan mordet sker vet exakt hur det skall gå till.
Citera
2011-06-23, 20:29
Medlem
Kams avatar
Ja., det var just det. Det är för jäkla obehagligt! Att en människa bara kan försvinna!
Citera
2011-07-05, 22:17
Medlem
mercys avatar
Snart är det dax för åklagaren igen. Borde vi inte få veta vilka triumf han har på handen?
Citera
2011-07-06, 19:11
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Hur är det med språkförståelsen?
http://tyda.se/search?form=1&w=officiell&w_lang=sv
Va fan citerar du mig för?

Svara på frågan istället - det vore mer konstruktivt.
Citera
2011-07-06, 22:49
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Va fan citerar du mig för?
Därför att du och dina kompisar inte vet vad officiell betyder och därför drar igång en icke-diskussion. Jag har även varit bussig och gett er en förklarande länk, du verkar inte så tacksam!

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Svara på frågan istället - det vore mer konstruktivt.
Du hade ett påstående och en frågeställning, jag har kommenterat ditt påstående.
Din frågeställning skiter jag i, tydligen alla andra också med tanke på att det gått två och en halv vecka och du ej erhållit ett enda svar.
Senast redigerad av essohasse 2011-07-06 kl. 22:51.
Citera
2011-07-07, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Snart är det dax för åklagaren igen. Borde vi inte få veta vilka triumf han har på handen?

När är det dags för nästa förhandling? Vad åklagaren har för trumf får vi antagligen inte veta förrän åtal väcks. Ska bli intressant att se om det sker nu under sommaren.
Citera
2011-07-07, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
När är det dags för nästa förhandling?
Du får ge dig till tåls en vecka till. Sveriges Radio Väst: Misstänkte mördaren omhäktad - igen
Citat:
37-åringen har suttit häktad sedan den första april, på sannolika skäl misstänkt för mord och han är nu häktad fram till den 15 juli, då åtal senast ska väckas.
Citera
2011-07-07, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du får ge dig till tåls en vecka till. Sveriges Radio Väst: Misstänkte mördaren omhäktad - igen

Tack Quarrel!

Om åtal ska ha väckts senast den 15 juli så kan de väl inte skjuta upp det längre? Så antingen åtal eller frisläppande? Det lutar väl förhoppningsvis åt det första.
Citera
2011-07-07, 13:06
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Är väl dags att släppa FS imorgon, eller väcka åtal? Hur länge kan dom hålla på att omhäkta honom?
Måste inte utredningen gå framåt under tiden som någon sitter häktad? Mer bevis m m?

Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Någon som hört nåt än? Är han fri nu eller?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har de tillräckligt på fötterna för att få honom fälld utan kroppen eller kommer han att släppas fri vid nästa omhäktningsförhandling?

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om åtal ska ha väckts senast den 15 juli så kan de väl inte skjuta upp det längre? Så antingen åtal eller frisläppande? Det lutar väl förhoppningsvis åt det första.

Varje gång häktningstiden är på väg att löpa ut dyker det upp någon ny stjärna som spekulerar i om han kommer att släppas fri.
Det spelar ingen roll hur många gånger man länkar till artiklar där åklagarens intentioner citeras.

Jag tar det igen, denna gången speciellt för dig Mariooo:
GP 2011-05-27
Citat:
- Vi jobbar för högtryck och jag räknar med åtal någon gång i sommar, säger Kvarnström.
Bohusläningen 2011-06-16
Citat:
Kammaråklagare Per-Åke Kvarnström hade begärt att mannen skulle vara fortsatt häktad i fyra veckor, bland annat för att hindra honom från att förstöra bevis.

– Jag fick precis det jag begärde och det känns bra. Men den tiden kommer inte heller att räcka, så vid nästa förhandling den 15 juli kommer jag att begära omhäktning igen, säger han.
Citera
2011-07-08, 11:47
Medlem
allegragellers avatar
Så åklagaren räknar med omhäktning den 15e juli. För att få mer tid. Till vad undrar jag (igen). Antar att det handlar om tekniska analyser.

Ponera att åtal väcks, utan att kroppen har hittats. Vad är oddsen på att det skall räcka till fällande dom? Om man inte har en kropp kan man inte veta om personen blivit mördad och absolut inte hur.

Vilka stenhårda bevis kan det finnas, utan att MJ hittats??
Citera
2011-07-08, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Varje gång häktningstiden är på väg att löpa ut dyker det upp någon ny stjärna som spekulerar i om han kommer att släppas fri.
Det spelar ingen roll hur många gånger man länkar till artiklar där åklagarens intentioner citeras.

Jag tar det igen, denna gången speciellt för dig Mariooo:
GP 2011-05-27

Bohusläningen 2011-06-16

Jo, jag har läst att åklagaren återigen kommer att begära fortsatt häktning. Men man kan väl inte ta för givet att åklagaren kommer få sin vilja igenom även om det är ganska troligt.
Det var nog ett mer önsketänkande från min sida att åtal skulle väckas den 15 juli, då åklagaren sa att åtal kommer väckas nu i sommar. Men de behöver formodligen mer tid.
Har FS suttit så här länge så lär han antagligen få fortsätta med det.
Citera
2011-07-08, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så åklagaren räknar med omhäktning den 15e juli. För att få mer tid. Till vad undrar jag (igen). Antar att det handlar om tekniska analyser.

Ponera att åtal väcks, utan att kroppen har hittats. Vad är oddsen på att det skall räcka till fällande dom? Om man inte har en kropp kan man inte veta om personen blivit mördad och absolut inte hur.

Vilka stenhårda bevis kan det finnas, utan att MJ hittats??

Vi undrar nog alla vilka bevis som finns. Det finns både tekniska och muntliga enligt polisen.
Vi kan bara gissa fram till att åtals väcks och jag (som många andra) tror att de hittat blod eller spår efter borttvättat blod, hjärnsubstans? något har de i alla fall hittat som fått dem att inse att Marina inte längre är livet. Det finns säkert en hel del bevis men det huvudsakliga, kroppen..saknas.

De muntliga bevisen bör väl vara att FS pratat med någon, kanske till och med erkänt utan att då berätta var kroppen ligger. Eller så har han ändrat sin historia så mycket att den inte alls går ihop? Det kan nog också ses som muntliga bevis antar jag.

Jag vet inte hur vanligt det är att ett mordåtal väcks utan kropp, men det har hänt, och då behövs det en hel del för fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in