Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Och nu blir det midsommar och då händer det väl absolut ingenting. Jag tittar här ofta, men det verkar vara alldeles stiltje. Ni som bor där...är det alldeles tyst? Inga helikoptrar eller rykten?
Har inte hört eller sett något nytt. inga "rykten" eller annat har nåt mina öron i alla fall.
Enligt artiklar, så verkar ju polisen väldigt säker på att hon finns i området runt huset.
mamman vädjar till markägare som har mark dit man kan ta sig med en kropp, ska höra av sig till polisen.
"området runt huset"
"mark dit man kan ta sig med en kropp"
om det ex är så här: F och MJ är på Tjörn, de åker därifrån, är ovänner. MJ släpper av f nånstans för att han vill fira sin födelsedag. de fortsätter bråka via sms. F kommer hem mitt i natten, kanske påverkad av ngt och MJ mister livet. Hur tänker då - en gm, om det inte är en planerad handling? kroppen måste undan. om det inte är runt hemmet, så bör något fordon ha använts. om det är vid hemmet - som polisen tror, och det inte är ett planerat mord, hur kan han då ha "gömt" kroppen så väl, så att inte polisen hittar henne?
Eller är det en planerande, opåverkad gm, som redan innan mordet sker vet exakt hur det skall gå till.