2011-09-16, 01:21
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Inte kan man väl ha sådan tur att det finns en skogsdunge i bakgrunden och att han ville kolla att den inte var inhängnad av polisband?

Skumt..

Om jag inte tolkar kartan fel så ligger grusgropen på andra sidan klubbhuset och tyvärr i så fall riktas kameran åt rakt motsatt håll...däremot är det skog runt en del av klubbhuset....
Citera
2011-09-16, 01:23
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Satt just och klurade på det där med masterna. Sitter inte med FUP framför mig nu så någon annan vänlig kanske kan kolla vilka master som var i kontakt med vilka mobiler och när.
Wrigley la för väldigt länge sedan ut en karta med väldigt många platser utmärkta på, jag la till Lysegården och vet inte hur korrekta hans mastangivelser är på den kartan. Lysegården ser i alla fall ut som den är i höjd med Kode i så fall.

Det ligger två master längs motorvägen mellan Stora Höga och Jörlanda, vad heter dom??

Den som ligger i Jörlanda ligger åt Kode hållet, kan den benämnas som Kode?
Citera
2011-09-16, 01:29
Medlem
MrsMagoos avatar
I FUP:

Analys och slutsats
* Sannolikt har något annat än de grön-vit-rutiga bäddmadrasserna legat över resårbotten när
den stora blodbesudlingen tillkommit.
Sannolikt har en blödande person legat eller suttit i sängen. Dock inte direkt på resårbotten.
Något material torde legat emellan.
* Absorberingstyget har lagts på när den stora blodbesudlingen ännu ej torkat.
* Blod har runnit ned mellan resårbottnarna.
Blod på träregeln och på golvet, under sängarna, har sannolikt kommit där när det har runnit
ned. Detta talar för att det är samma blodbesudling som har tillkommit vid ett/ samma
tillfälle.
* Positivt resultat, för bly, talar för att en kula kan ha träffat i väggen där det ovala hålet finns.

Citerar en idiot i förhöret.
Vet inte...kommer inte jag i håg.

Men vad ser du på bilderna
Vet inte inget ser jag.
Men du ser väl vad det är-
Nej vadå?

Det är blod ser du väl
Nej det är inget jag ser
Citera
2011-09-16, 01:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det finns en hel del andra saker också i hans beteende som man kan tolka som misstänkt. Frågan är bara vad han döljer. Sanningen. Eller en andra GM. Eller något annat.

Finns ju de som inte reagerar / agerar i linje med det "normala" i en sån extrem situation som att sitta i förhör. Det är inte den misstänktes beteende som skall lagföras! (Tänker också här på det amerikanska rättssystemet där misstänkt har rätt att knipa käft hela vägen för att inte "incriminate oneself". )

Det är egentligen helt ointressant vad FS säger och berättar både i förhör och här i tråden (tänk T. Quick). Hårda fakta är det enda som räknas!
Citera
2011-09-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är egentligen helt ointressant vad FS säger och berättar både i förhör och här i tråden (tänk T. Quick). Hårda fakta är det enda som räknas!

Håller med dig. Men man kan ju fundera över sådana saker ändå, även om de naturligtvis kan vara helt orelevanta.
Citera
2011-09-16, 01:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte varit med om att en misstänkt mördare har reggat sig och skrivit här innan dom har fallit. I det här fallet kan det vid en friande dom dessutom bli aktuellt med ett överklagande.

Jag har frågat den mordmisstänkte om syftet, men inte fått något svar. Jag har funderat en hel del på det. Jag tror FS njuter av uppmärksamheten. En makt och en triumf utan dess like för den ”f.d.” loosern. Han ger inga svar som för trådens "privatspanare" framåt. Han sitter på en piedestal och försöker få andra att anpassa sig. Och när han inte lyckas hotar han med att sluta skriva. Personligen tror jag att han snart är tillbaka! Reservation, Maskroos inlägg kan täcka hans behov.

Berömd i tio minuter.. Dock är ju "uppmärksamheten" härinne av sådan karaktär att jag inte förstår hur man som FS kan behålla sitt lugn, mycket smutskastning och grova spekulationer.
Citera
2011-09-16, 01:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Håller med dig. Men man kan ju fundera över sådana saker ändå, även om de naturligtvis kan vara helt orelevanta.

Absolut, helt klart värt en egen liten analys t.o.m. särskilt som den misstänkte är aktiv härinne. Varför fortsätta att motvilligt svara på frågor? Traumabearbetning?
Citera
2011-09-16, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Berömd i tio minuter.. Dock är ju "uppmärksamheten" härinne av sådan karaktär att jag inte förstår hur man som FS kan behålla sitt lugn, mycket smutskastning och grova spekulationer.

Är han oskyldig så gör han det för att han förstår folks frustration.

Är han skyldig, så måste han hålla sig lugn för att inte röja sig. Framför allt gentemot nya FV.
Citera
2011-09-16, 05:33
Medlem
kattellas avatar
@ jjagare & Jens Lapidus

Om ni seriöst planerar att söka efter M, så får ni gärna skickar en karta med ett markerat område (specifikt för mig) till mig. Jag ska i så fall försöka dra mitt strå till stacken och göra långa promenader med hunden i detta område.

Obs! Det vore bra om jag inte fick området närmast Ms hus. Man är liksom lite rädd om sig och vill inte bli attackerad av "tossiga" bönder. Man vet ju allt de håller på med, som att ringa bilregistret, skriva hot på brunnar samt anteckna allt och alla som passerar med ett suspekt utsocknes utseende. Fast det värsta scenariet vore att möta Mr pauper ute i en mörk skog (brrrrrrr).
Citera
2011-09-16, 06:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
@ jjagare & Jens Lapidus

Om ni seriöst planerar att söka efter M, så får ni gärna skickar en karta med ett markerat område (specifikt för mig) till mig. Jag ska i så fall försöka dra mitt strå till stacken och göra långa promenader med hunden i detta område.

Obs! Det vore bra om jag inte fick området närmast Ms hus. Man är liksom lite rädd om sig och vill inte bli attackerad av "tossiga" bönder. Man vet ju allt de håller på med, som att ringa bilregistret, skriva hot på brunnar samt anteckna allt och alla som passerar med ett suspekt utsocknes utseende. Fast det värsta scenariet vore att möta Mr pauper ute i en mörk skog (brrrrrrr).
Oroa dig inte, FS är i Värmland.

Det vore bra om någon kunde ta en titt på sommarstugan närmast M:s hus och tala om i vilket skick tomten är. Har ägaren varit där i sommar?
Citera
2011-09-16, 06:36
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
@ jjagare & Jens Lapidus

Kontakta tekniska roteln och fråga dem om vad man bör hålla utkik efter när man letar efter en nergrävd kropp i terrängen. Jag tänker på olika specifika kännetecken så som: sättningar, stenar som har flyttats på, skiktade jordmassor och så vidare. Det är ju alltid bra att veta mer exakt vad man ska hålla ögonen öppna efter, när ni, du, Lapidus och jjagare, nu ändå ska ut och leta. Sedan en tanke om kartan, att ni skulle dela upp området i olika sökområden. Börja så, ta varsitt område på kartan. Men sedan är det ju inte dåligt om ni växlar sökområde med varandra. Alltså, att när ni nu har sökt över hela er "tårtbit", så byter ni i mån av tid, ork och motivation, så att ni får ett redan genomsökt område. Är det ni tre som söker, så kommer hela området att vara genomsökt tre gånger! Det är alltid bra med nya friska ögon, och det ökar även chansen att ni faktiskt kan göra underverk i detta elände!

Tips på bra utrustning när ni är ute:

Rejäla vattentäta stövlar så att inga ställen blir lämnade åt sitt öde - allt ska tittas på. Även otillgängliga och "icke-sannolika" ställen. Det finns inga omöjliga platser att gömma en kropp. Kliv alltså upp på den där svårtillgängliga klippan. Trava ner i det där svampiga och blöta sänkan. Gå upp bakom den där stora skrymmande granen och titta efter.

Ha gärna en lång och hyfsat lätt käpp med er. Alltid bra att kunna sticka ner och känna efter, i vatten, tät växtlighet och i lös jord.

Sekatör, liten yxa, kniv och ficklampa - även i dagsljus. Bra att kunna klippa bort sly, buskar och grenar som hänger i vägen.

Kläder som andas. Lager på lager med en vindtät jacka ytterst. Så att inte eftersöket blir som inne i ett växthus. Inte kul att drypa svett efter en halvtimma i skogen.

Vatten, vatten och åter vatten! Drick mycket och ofta. Det är lätt att tappa orken efter några timmars strövande upp och ner överallt.

Fika, frukt, kakor och andra sötsaker. Energi och motivationshöjare!

PS. Har ni mediamobiltelefoner, så lägg in RunKeeper! Där loggas hela er promenad på kartan - helt gratis, och till alla oss andra i trådens stora intresse.

Slutligen så vill jag ge er en stor eloge för ert engagemang. Mycket uppskattat initiativ ska ni veta!
Citera
2011-09-16, 07:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala

Hur menar du nu

Det har väl vart klart sedan den OFULLKOMLIGT mistänkte släpptes
Jo, det är klart.

Men åklagaren har kommit med flera påståenden, M är död, hon dog i sin säng, FS mördade henne. Det ska bli intressant att se vilket påstående domstolen anser inte bevisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in