2011-08-20, 10:37
Medlem
rubbergirls avatar
Lokaltidningen Stenungsund:

"– Det har rasat in tips till oss om var kroppen kan finnas. Rasat in är kanske att överdriva, men det har kommit in väldigt mycket nu när det uppmärksammats igen, säger Berry Nejding, kommissarie och förhörsledare i utredningen."
Citera
2011-08-20, 10:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag är lite besviken på att ingen nappat på min ide om flakmoped som transportmedel . Från en initierad källa har jag just fått veta att spårvidden är ca 80 cm, det drivande hjulet är ca 2 m bakom, dvs i centrum av de två främre hjulen. Flakmopedens terrängegenskaper är goda. Flaket som är ca 1x1m , oftast med sidokanter om ca 1 dm, kan täckas över med kåpa eller press. Flakmopedens transportmöjligheter är minst 100 kg. Då belysningen inte skyms av lasten kan en transport lätt ske nattetid. Det är dessutom lätt att förflytta flakmopeden utan drivande motor. Normalt är dessutom fordonet väl dämpat pga sin transportkaraktär ( ingen V8 mao! ). Det finns även batteridrivna som är helt ljudlösa med lång räckvidd.
Flakmopeder ger tre hjulspår. I FUP:en finns bara två.
Citera
2011-08-20, 11:00
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en närmare Leif, FUP sid 47.

M:s närmaste granne, Övre Röra 144, är ett fritidshus, ingen bor där enligt Ratsit. Han har dock sophämtning på sommaren: http://www.srab.org/userfiles/file/stenungsund/Nya%20trakter1.pdf.

Vem bodde där under försvinnandet? Varför finns inte hans vittnesmål i FUP:en?

Undrar om det huset har krypgrund, hon kanske ligger där ...
Citera
2011-08-20, 11:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Det brukar väl finnas ett litet utrymme mellan hus och grund för ventilationens skull.
Citera
2011-08-20, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
FUP, sid 83:
Citat:
2.: Hundsök har skett runt målsägarens bostad inom radie av 100 m. Inget resultat. Karta bifogas.
Det är 60 meter mellan husen. Kartan på sid 84 är otydlig, men jag tycker sommarstugan är inom ringen.
Citera
2011-08-20, 11:31
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Det finns en närmare Leif, FUP sid 47.

M:s närmaste granne, Övre Röra 144, är ett fritidshus, ingen bor där enligt Ratsit. Han har dock sophämtning på sommaren: http://www.srab.org/userfiles/file/stenungsund/Nya%20trakter1.pdf.

Vem bodde där under försvinnandet? Varför finns inte hans vittnesmål i FUP:en?

Det är han som är tysk och han var inte där under förra sommaren så därför har de väl inte brytt sig om att förhöra honom. Att han heter Leif Svensson tvivlar jag på.
Likadant har de inte förhört 133:an som var iväg på semester.

Kollar man bilden på sommarstugan (FUP 105) så ser man 2 bilar intill den. Men detta antar jag är teknikernas bilar. Kollar man på denna bild så stämmer gångriktningen till dessa parkerade bilar.

Denne Leif som bor i området har en hel del mark/skog och det räknas kanske som han får besök om en bil kommer upp till honom på hans ägor där han håller på att fälla träd el. dylikt.
Citera
2011-08-20, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är han som är tysk och han var inte där under förra sommaren så därför har de väl inte brytt sig om att förhöra honom. Att han heter Leif Svensson tvivlar jag på.
Likadant har de inte förhört 133:an som var iväg på semester.

Kollar man bilden på sommarstugan (FUP 105) så ser man 2 bilar intill den. Men detta antar jag är teknikernas bilar. Kollar man på denna bild så stämmer gångriktningen till dessa parkerade bilar.

Denne Leif som bor i området har en hel del mark/skog och det räknas kanske som han får besök om en bil kommer upp till honom på hans ägor där han håller på att fälla träd el. dylikt.
Leif hade sophämtning förra sommaren också. På FUP sid 106 syns utemöbler på hans tomt. På Google-bilden, FUP sid 104, syns en bil. Men jag har naturligtvis ingen aning om när den bilden är tagen. (c)2010 står det.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-20 kl. 12:11.
Citera
2011-08-20, 12:53
Bannlyst
Citat:
Leif hade sophämtning förra sommaren också. På FUP sid 106 syns utemöbler på hans tomt. På Google-bilden, FUP sid 104, syns en bil. Men jag har naturligtvis ingen aning om när den bilden är tagen. (c)2010 står det.

Är det "tysken" du kallar Leif? Det skrevs tidigare i tråden att tysken inte var tysk utan svensk och bodde någonstans i Göteborg. En enstöring som kallades äcklig och han smög runt Marinas tomt när hon låg och solade. Han var visst lite av enstöring, såpass att Marina som själv inte var direkt social med sina grannar blev orolig för honom. Hon var orolig att han skulle ta livet av sig...(hur fan kan de veta allt om varandra? )
Nog borde polisen hört honom? slasken? Även om han själv (eller hans grannar?) påstår att han inte varit därpå hela sommaren måste de höra honom. Ett tomt, närliggande sommarhus brukar väl intressera polisen vid mord? Någon har i alla fall klippt hans gräs ser det ut som.
Citera
2011-08-20, 12:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är det "tysken" du kallar Leif? Det skrevs tidigare i tråden att tysken inte var tysk utan svensk och bodde någonstans i Göteborg. En enstöring som kallades äcklig och han smög runt Marinas tomt när hon låg och solade. Han var visst lite av enstöring, såpass att Marina som själv inte var direkt social med sina grannar blev orolig för honom. Hon var orolig att han skulle ta livet av sig...(hur fan kan de veta allt om varandra? )
Nog borde polisen hört honom? slasken? Även om han själv (eller hans grannar?) påstår att han inte varit därpå hela sommaren måste de höra honom. Ett tomt, närliggande sommarhus brukar väl intressera polisen vid mord? Någon har i alla fall klippt hans gräs ser det ut som.
Ja, det är han som tidigare i tråden kallas tysken som jag tror är Leif. Jag hittar inget förhör med honom i FUP:en. Dessutom kan huset ha varit uthyrt vid tillfället.
Citera
2011-08-20, 13:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det är han som tidigare i tråden kallas tysken som jag tror är Leif. Jag hittar inget förhör med honom i FUP:en. Dessutom kan huset ha varit uthyrt vid tillfället.

PS. Det är Disponenten som berättar om honom. DS
https://www.flashback.org/p24872713#p24872713
https://www.flashback.org/p24663949#p24663949
Citera
2011-08-20, 13:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det brukar väl finnas ett litet utrymme mellan hus och grund för ventilationens skull.

Inte om det är en gjuten platta.
Citera
2011-08-20, 13:18
Bannlyst
Citat:
PS. Det är Disponenten som berättar om honom. DS
https://www.flashback.org/p24872713#p24872713
https://www.flashback.org/p24663949#p24663949

Vi får väl hoppas att "Leif" varit i sin stuga i år då. Jag menar, om FS visste att det skulle stå tomt hela sommaren är det ett perfekt gömställe för en kropp på väldigt lagom avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in