2010-08-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Hon kan ha dragit och sen förolyckats, eller som sagt fastnat i en buske i skogen.. eller varför inte ramlat ner i ett hål i marken och inte kommer upp. Någon har lagt fram en teori att hon har åkt och träffat en maschosist och att denna har henne inlåst men det tror inte jag på.
Ja det har du ju faktiskt rätt i, smartis .
Senast redigerad av Chalaisen 2010-08-11 kl. 22:14.
Citera
2010-08-11, 22:16
Medlem
jjagares avatar
Läste i någon tidning precis när dom hittat bilen och Polisen sa att dom kollat av området kring bilen. Idag så åkte jag förbi pendelparkeringen och gick sträckan från den till Adenmars, en sträcka på 400 meter ungefär. Om nu GM hade kvar bilnyckeln så borde ju denne vilja göra av sig med den relativt snabbt. Undrar vad Polisen menar med området kring bilen, för längs cykelvägen så fanns det meterhögt gräs på båda sidor. Längre fram vid en gammal affär fans det en container. Undrar om de sökt hela vägen. Eller kanske FS hade bilnyckeln på sig eller hemma i huset där reservnyckeln borde finnas. Om nu inte MJ åkt iväg själv vill säga. Lite tankar
Senast redigerad av jjagare 2010-08-11 kl. 22:27.
Citera
2010-08-11, 22:24
Medlem
KiaWs avatar
Jag förstår inte riktigt varför man letade efter nycklar?
Jag menar, att söka av närområdet där bilen hittades är en sak, man kan ju hitta något av intresse, men att söka av efter just nycklar när hon är försvunnen, vad får dem att leta efter ett specifikt föremål?
Kan den anhållne sagt något om nycklar?
Citera
2010-08-11, 22:24
Medlem
Karaffs avatar
En sten som inte vänts på... vem är FS:s ex och tillika barnens mamma? Hon skulle ju kunna vara inblandad i denna "gåta" (direkt eller indirekt).

Att MJ har försvunnit frivilligt tror jag inte på, och det verkar ju inte Polisen tro heller eftersom de gjorde detta till en mordutredning ganska omgående. Vad som fick dem att göra detta kan ju finnas ett antal orsaker till, vilka? Hade det funnits blod eller liknande hade den misstänkte suttit på högre skala av misstankegrad. Ännu en spekulation; ett avskedsbrev skrivet av MJ under tvång?
Citera
2010-08-11, 22:31
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag förstår inte riktigt varför man letade efter nycklar?
Jag menar, att söka av närområdet där bilen hittades är en sak, man kan ju hitta något av intresse, men att söka av efter just nycklar när hon är försvunnen, vad får dem att leta efter ett specifikt föremål?
Kan den anhållne sagt något om nycklar?

Kanske logiskt att dom inte letade efter det då, men de kanske borde göra det nu. Tex efter fingeravtryck, som kanske kan binda ev misstänkt till bilen och att MJ inte åkt iväg någonstans.
Citera
2010-08-11, 22:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag känner till att det finns - fanns - minst ett gevär i hennes vapengömma. När jag och Marina hade kontakt så fanns detta gevär i ett slags dolt fack i väggen, men hon hade även ett kassaskåp vid tidpunkten vilket innehöll viktiga handlingar såsom värdepapper, fotografier på hennes avlidna släktingar med mera. Har för mig att kassaskåpet fanns i hennes arbetsrum bredvid köket och sovrummet. Minns även att detta kassaskåp var tillräckligt stort för att kunna hysa ett gevär, men Marina valde av olika skäl att inte förvara det där. Vilka hennes skäl till detta var, vet jag inte. Men om jag spekulerar så tror jag att hon kände sig mera säker att förvara ett illegalt vapen där hon inte trodde att någon skulle leta.

Om det fanns ett dolt fack i väggen så kan man anta att det är hennes far som har byggt det i samband med att huset byggdes. Det är han som äger huset. Det verkar lite komplicerat att bygga ett fack i en befintlig vägg. Kanske är det ursprungligen hans gevär.
Citera
2010-08-11, 22:37
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle FS inte berätta det? Han har varit inlåst hos polisen i en vecka nu. Det är svårt för en mördare att hålla tyst i en vecka, ännu svårare för en oskyldig misstänkt för mordet

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2090541/misstankte-37-aringen-marina-har-rest-bort.-...

Det har sagts att FS är samarbetsvillig och har svar på alla frågor polisen ställer...men, att något inte stämmer. FS verkar inte vara en "kallblodig mördartyp", men kanske han är för "feg" att erkänna sanningen. Vet man med säkerhet att hon var en Domme, inte switch? Tänker mej ett scenario, en session med två D (två Domme lr en Dom, en Domme) och en ug (FS) och de tex "lekte" breathplay och MJ förolyckades.
Citera
2010-08-11, 22:37
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissA
Verkar nästan som att F vet något, kanske en hämd mot F?
F kan ha varit skyldig någon pengar, M fick kanske inte ut
tillräckligt mycket och allt blev fel?
F kanske känner sig hotad och vågar inte prata?
Tror F sitter med nyckeln men tror inte
nödvändigtvis att han är skyldig.

återigen, bara en tanke...

Bra tankar!
Citera
2010-08-11, 22:40
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det har stått i tidningen att hon sågs i hemmet på förmiddagen den 28 juli.

Men jag får inte ihop det. Hon var hemma på förmiddagen, hon åkte till bankomaten 10:30, och tog ut pengar, varför?

Därefter hittas hennes bil vid tåget en vecka senare.

Varför är det sån gigantiskt aktivitet vid hennes hus. vad är det vi har missat?

Finns det tecken på bråk, blod eller något annat.
Vi vet inget om tecken på blod eller bråk. Polisen har inte släppt någon info. Men hade det varit större blodmängder hade nog ex-sambon anhållits på den högre misstankegraden och inte på den lägre, som det nu blev.

En möjlighet är att polisen spårat hennes biltelefon och sett att den senast var påslagen i eller i närheten av hennes hus. Och att det är därför dom söker så mycket där. Men det kan förstås vara för att dom inte har något bättre uppslag. Kanske är sökandet ett slöseri med resurser. Men polisen skulle få f-n om dom INTE lade ned resurser nu och sedan hittas hon nånstans där vid ett senare tillfälle.

Någon har också föreslagit att polisen kanske hittat ex-sambons fingeravtryck på ratten i hennes bil och därför antagit att det är han som kört till Stora Höga.

Men precis som du så famlar vi andra också i mörker.
Citera
2010-08-11, 22:42
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det fanns ett dolt fack i väggen så kan man anta att det är hennes far som har byggt det i samband med att huset byggdes. Det är han som äger huset. Det verkar lite komplicerat att bygga ett fack i en befintlig vägg. Kanske är det ursprungligen hans gevär.

Tror inte det e hennes pappa som byggt huset för Polisen hade ju den förre ägaren där, som pekade ut olika platser och han kände till omgivningarna utan och innan typ.
Citera
2010-08-11, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2090541/misstankte-37-aringen-marina-har-rest-bort.-...

Det har sagts att FS är samarbetsvillig och har svar på alla frågor polisen ställer...men, att något inte stämmer. FS verkar inte vara en "kallblodig mördartyp", men kanske han är för "feg" att erkänna sanningen. Vet man med säkerhet att hon var en Domme, inte switch? Tänker mej ett scenario, en session med två D (två Domme lr en Dom, en Domme) och en ug (FS) och de tex "lekte" breathplay och MJ förolyckades.
Ursäkta en okunnig, vad är Domme, Dom, switch, ug och breathplay? Jag är inte riktigt hemma i de här sammanhangen.
Citera
2010-08-11, 22:48
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ursäkta en okunnig, vad är Domme, Dom, switch, ug och breathplay? Jag är inte riktigt hemma i de här sammanhangen.
Bra fråga..samma här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in