2010-08-10, 15:02
Medlem
DeLoreans avatar
Postar detta inlägg en gång till (postade det i natt, svensk tid, så det är kanske inte så många som läst det):

Är vi alldeles säkra på att det är hon som skapat de här profilerna på DS + en sajt till?

Tänk om det är så det är någon annan som gjort det (eller "bättrat på" profilerna) för att misskreditera henne? Kanske ex-sambon som anar att han är på väg ut och gör det för att hämnas? Han kan ju ha haft tillgång till hennes datorer när hon inte var hemma.

När hon upptäcker vad han gjort blir hon lika förtvivlad som rosenrasande, tar bilen och drar iväg i högsta fart, tar ut pengar och hoppar på första bästa tåg bara för att komma bort från eländet.

I hastigheten glömmer hon telefonen hemma. När polisen spårar telefonen drar de (den felaktiga) slutsatsen att det har hänt henne nånting i eller nära hemmet.
Citera
2010-08-10, 15:06
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Postar detta inlägg en gång till (postade det i natt, svensk tid, så det är kanske inte så många som läst det):

När hon upptäcker vad han gjort blir hon lika förtvivlad som rosenrasande, tar bilen och drar iväg i högsta fart, tar ut pengar och hoppar på första bästa tåg bara för att komma bort från eländet.

I hastigheten glömmer hon telefonen hemma. När polisen spårar telefonen drar de (den felaktiga) slutsatsen att det har hänt henne nånting i eller nära hemmet.

Om det nu är så att hon har så god och fin kontakt med sin familj så borde det ju sannolikt vara dit hon sticker innan hon bara sticker spårlöst känns det som. Annars börjar jag ju tvivla på om familjekontakten var så välbärgad på det emotionella planet.
Citera
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är en hund i bakluckan på bilen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7583701.ab

Jag vet. Jag har sett den artikeln och reagerade då på ordvalet där.
Citat:
En av polisens hundförare släppte ut en svart flat coated retriever ur bakluckan.

– Den är tränad i knark- och vapensök, sa hundföraren.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Undrar hur pass mycket pappan var delaktig i denna misshandel av flickan? Det är ju illa nog att bli fasttejpad i förebyggande syfte, men att dessutom bli fotograferad och ständigt bli påmind om denna förnedring då bilderna sattes upp på väggen får mig förbannad...vad ska då inte de biologiska föräldrarna bli? För mig låter det som ett motiv. Jag vette sjutton hur jag hade reagerat om den goda bonusmamman blev friad i rätten för detta. (nej, jag är ingen mördare, men jag tror ni fattar vad jag menar)
Domstolen anser det styrkt att MJ och FS tillsammans och i samförstånd bundit ihop dotterns händer första gången och att FS själv gjort det andra gången.
Citera
Medlem
Callass avatar
Citat:
Det är en hund i bakluckan på bilen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7583701.ab

Det har varit tjafs om olika polishundskategorier, vet inte om den räknas som kriminalsökhund?

Citat:
Sent på eftermiddagen i går körde en civil polisbil upp på vändplanen vid det röda tegelhuset inne i skogen. En av polisens hundförare släppte ut en svart flat coated retriever ur bakluckan.

– Den är tränad i knark- och vapensök, sa hundföraren.

Under ett par timmar sökte hunden igenom huset, flera byggnader på tomten, Marina Johansson lilla gröna VW Lupo och ett område på motsatta sidan vägen.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Verkar det helt uteslutet att hon blivit strypt? Jag har kanske missat detta i alla inlägg.

Kan man gissa hennes vikt till 80-85 kg? Isf har han inte kommit så långt utan hjälpmedel. Kan MJ vara nergrävd inom en radie av ca 100-200 m från huset räknat?

Kan något i närheten av huset påverkat hundarnas sökningsförmåga?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snippster
Pappan verkar ha varit högst delaktig då han var den enda som blev fälld (hade utdelat en örfil, vet inte om det var vid samma fastbundna tillfälle dock. Det står om det lite tidigare i tråden).

Jag läste det. Men det kan ju inte varit vid samma tillfälle då pappan sa att flickan inte hade gjort något fel utan blev bunden i förebyggande syfte. Man får väl anta att örfilen var vid ett annat tillfälle om inte den också var i förebyggande syfte?
Det låter som att telpningen hände vid flera tillfällen då flickan har olika tröjor på sig på bilderna. Usch, nu är jag ännu argare.
Citera
2010-08-10, 15:09
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eviltass
Om det nu är så att hon har så god och fin kontakt med sin familj så borde det ju sannolikt vara dit hon sticker innan hon bara sticker spårlöst känns det som. Annars börjar jag ju tvivla på om familjekontakten var så välbärgad på det emotionella planet.
Fast hon kanske kände sig så totalt utskämd att hon inte ville ta kontakt med någon över huvud taget. Ex-sambon kan ju även ha använt hennes dator och mail för att i hennes namn informera familjen om hennes profiler.

När man hamnar under stark stress handlar man inte alltid rationellt.
Citera
2010-08-10, 15:11
Bannlyst
Citat:
Domstolen anser det styrkt att MJ och FS tillsammans och i samförstånd bundit ihop dotterns händer första gången och att FS själv gjort det andra gången.

Man får väl lita på att det var så. Men jag tycker det är underligt att bägge friades för detta, vet inte varför, men jag tycker förnedringen med tejp och fotografering låter värre än en örfil.
Citera
2010-08-10, 15:13
Medlem
snippsters avatar
Citat:
...

Pm:ade dig.
Citera
2010-08-10, 15:14
Medlem
Catings avatar
Citat:

Är vi alldeles säkra på att det är hon som skapat de här profilerna på DS + en sajt till?

Tänk om det är så det är någon annan som gjort det (eller "bättrat på" profilerna) för att misskreditera henne? Kanske ex-sambon som anar att han är på väg ut och gör det för att hämnas? Han kan ju ha haft tillgång till hennes datorer när hon inte var hemma.

Nej, enligt uppgift från vänner till henne så har hon även en länk på sin facebook-sida till just DS. Så hon verkar ha varit ganska öppen om det
Citera
2010-08-10, 15:18
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Nej, enligt uppgift från vänner till henne så har hon även en länk på sin facebook-sida till just DS. Så hon verkar ha varit ganska öppen om det
Men om den andra sajten nämns väl inget på facebook? Den sajt där någon var inloggad på hennes profil dagen innan hon försvann.

Och fortfarande kan ju någon ha varit inne och bättrat på hennes profiler.

Dessutom: Kan det inte finnas en möjlighet att ex-sambon även är den som lagt in DS-uppgiften på hennes facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in