2011-04-15, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Vi kan ju alltid hoppas att de hittat en kropp de behövde bärga och det var svårt att göra detta landvägen. En polishelikopter behöver inte så stor yta att landa på.
Nu tror jag att polisen hade berättat om den har hittat en kropp. Men jag utesluter det inte.
@saffy Hade helikoptern pontoner som möjliggör landning på vatten?
Citera
2011-04-15, 22:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Så här står det på NYHETERsto angående omhäktningen idag:

"Mannen är fortfarande misstänkt på sannolika skäl för mord. Misstankarna mot honom har dessutom stärks sedan han häktades, uppger åklagaren."

Att misstankarna stärkts sedan han häktades kan ju innebära någon form av medgivande.
Citera
2011-04-15, 23:00
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Omålade isåfall. Det stod några bilar parkerade men jag vet inte om det var poliser

Vit Volvo V70N ?
Citera
2011-04-15, 23:01
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Vit Volvo V70N ?
Med fler än en antenn?
Citera
2011-04-15, 23:03
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Har funderat på detta. Kan tänka mig två alternativ:

1. De behövde ta sig till platsen snabbt för att kontrollera någonting innan omhäktningen.

2. FS pekade ut något på en karta, vilket var lättare och snabbare att hitta från luften.

Kanske såg någon förändring/färgnyans på marken som inte syns från marken, möjligtvis där någon har grävt?
Citera
2011-04-15, 23:04
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Med fler än en antenn?

Hur visste du det RB
Citera
2011-04-15, 23:05
Medlem
Citat:
Kanske såg någon förändring/färgnyans på marken som inte syns från marken, möjligtvis där någon har grävt?

Kan vara.

Jag vet inte hur detaljerat man ser från luften. Jag vet inte heller vad de har för instrument i en helikopter. Värmekamera torde vara värdelös i detta fallet, vad har de mer?
Citera
2011-04-15, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Syns det efter en vinter om någon har grävt? Borde inte polisen ha sett det i höstas i så fall? Den spanade med helikopter då också.
Citera
2011-04-15, 23:10
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Syns det efter en vinter om någon har grävt? Borde inte polisen ha sett det i höstas i så fall? Den spanade med helikopter då också.

Tror att jorden där man grävt har sjunkit ihop ännu mer nu än i höstas, dvs om det nu har grävts någonstans
Citera
2011-04-15, 23:15
Medlem
jjagares avatar
På mina föräldrars gård så dikade/dränerade de åkrarna för att överflödigt vatten skulle rinna bort. Kom en flygfotograf ca 2 år senare och ville sälja bilder från gården, på de bilderna så såg man streck på åkrarna efter dikningen, om det var efter att jorden sjunkit ihop eller om det var torrare i de partierna de dikat i vet jag dock inte.
Citera
2011-04-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja, och om inte annat borde de ha gjort den kollen lite innan sista dagen för omhäktning kan man tycka.
Citera
2011-04-15, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ja, och om inte annat borde de ha gjort den kollen lite innan sista dagen för omhäktning kan man tycka.
Om inte helikoptern var upptagen, förstås. Att göra en koll på förmiddagen före häktningen är inte för sent.

Det kan också tänkas att polisen läser Flashback och spanade efter en gul magasinkärra i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in