2010-08-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Vi får väl formoda att han åtminstone var läskunnig?
Viken utbildning krävs för att läsa sambolagen?
De lågutbildade ynglingarna på våra kriminalvårdsanstalter kan ofta vissa lagar bättre än de med adekvat utbildning i KVAL och KVALK t ex.
Citera
2010-08-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Vilka bor kvar i månader efter dom gjort slut? Det gör bara par där den ena inte har någon bostad, och inte kan finna någon ny. Han hade ingenstans att ta vägen och han hade aldrig fått en ny bostad då han var arbetslös. Förmodligen så fick han dom 5 månaderna på sig att leta efter en ny och fick en deadline till efter sommaren och när han inte hittade någon under den tiden så blev han desperat?
Tror inte att man mördar någon av den anledningen. Var det inte snack tidigare om att han hade ett annat boende, eller har jag drömt det?
Citera
2010-08-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Tror inte att man mördar någon av den anledningen. Var det inte snack tidigare om att han hade ett annat boende, eller har jag drömt det?

Knappast uträknat i kallt blod. Som en del av flera problem som han kan ha haft kan det ha spelat in och varit en grund i det de grälat om. Men när man resonerar så får man bilden av någon som är rätt nerdekad och inte kan ta tag i sina problem och lösa dem. I ren ilska för det så kanske han dräpte henne när hon inte längre ville stötta honom eller kanske ens ha med honom att göra?
Citera
2010-08-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Han kanske inte fick umgås med nåra andra?
Han kanske inte fick flytta?
Vad vet vi?
Jag tror knappast att en kvinna med de egenskaper vi läst om här skulle misslyckas i att få honom att flytta. Om hon ville.
Han kanske accepterade att få hennes knytnäve i ansiktet, så ev. hade hon någon användning av honom. . Och så en dag fick han bara nog och slog tillbaka..........
Citera
2010-08-18, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Du har inte drömt, men uppgiften om ett annat boende är mycket osäker. Jag tvivlar också på att man mördar för att få en bostad några år. Det är bättre att vara snäll och få en bostad resten av livet.
Citera
2010-08-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Knappast uträknat i kallt blod. Som en del av flera problem som han kan ha haft kan det ha spelat in och varit en grund i det de grälat om. Men när man resonerar så får man bilden av någon som är rätt nerdekad och inte kan ta tag i sina problem och lösa dem. I ren ilska för det så kanske han dräpte henne när hon inte längre ville stötta honom eller kanske ens ha med honom att göra?
Ja, ett sådant scenario kan jag tänka mig.
Citera
2010-08-18, 19:47
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
S

Själv reagerade jag på ett stycke i senaste artikeln om skallgången. Där polisen sagt att de letat överallt utom där det var livsfarligt, klippstup och liknande. Det är kanske just där man ska leta efter en kropp? Men det ska ju inte riskera sitt eget liv förstås.
Det reagerade jag med på när jag läste tidningen i dag..Det är väl sådana ställen som är intressanta.
Citera
2010-08-18, 19:53
Medlem
Jag tror att det hela är en olyckshändelse från början. Det omtalade grälet fortsatte hemma och att Martina har dött av misstag i stundens hetta. Han kan ha putt till henne så hon ramlade och slog i huvudet så olyckligt att hon dog och F då fick panik och tänkte att polisen inte skulle tro honom så han gorde sig av med hennes kropp. Eller något liknande.
Senast redigerad av skogsgrodan 2010-08-18 kl. 19:56.
Citera
2010-08-18, 19:55
Medlem
Allså en olyckshändelse från Fs sida.
Citera
2010-08-18, 19:57
Medlem
Marinas ex sambo ser rätt skrämmande ut på hans foto på Facebook. Man får ju vissa bilder i huvudet när man ser den.
Citera
2010-08-18, 20:00
Medlem
till Bitten, på vanliga bilder ser han väldigt bra ut tycker jag, och ganska snäll tom
Citera
2010-08-18, 20:06
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Själv reagerade jag på ett stycke i senaste artikeln om skallgången. Där polisen sagt att de letat överallt utom där det var livsfarligt, klippstup och liknande. Det är kanske just där man ska leta efter en kropp? Men det ska ju inte riskera sitt eget liv förstås.

Vi får väl hoppas (och anta) att de tog några andra, mindre farliga vägar, ner och kastade en blick på vad som fanns nedanför klippstupen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in