2010-10-13, 13:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det verkligen inget nytt som har framkommit i detta fall?

Ingen kropp, inga spår, inga indikationer eller tecken som pekar mot vad som har hänt. Bara en misstänkt GM.

Ska detta fall förbli olöst tro?

Kan inte låta bli att tänka på självmord eftersom det är så tyst i media. Det brukar bli locket på i sådana fall.

Med tanke på det intresse som funnits så tycker man att de ändå borde komma med något avslut även om det är självmord.
Citera
2010-10-14, 16:27
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan inte låta bli att tänka på självmord eftersom det är så tyst i media. Det brukar bli locket på i sådana fall.

Med tanke på det intresse som funnits så tycker man att de ändå borde komma med något avslut även om det är självmord.

Jag tror inte på självmord. Att det är så tyst beror nog på att det inte finns mer att skriva nu. Ingen kropp. Och så har det hänt en del annat, med Elin K och Rasmus. Jag tror nog att utredningen fortsätter och jag hoppas att någon jägare hittar henne.
Men det kan ju vara så, att hon inte alls finns häruppe och att det inte blir någon lösning förrän någon hittar kroppen någonstans.
Hade varit intressant om någon nära vän till familjen ville skriva lite om hur utredningen fortskrider?
Citera
2010-10-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag tror inte på självmord. Att det är så tyst beror nog på att det inte finns mer att skriva nu. Ingen kropp. Och så har det hänt en del annat, med Elin K och Rasmus. Jag tror nog att utredningen fortsätter och jag hoppas att någon jägare hittar henne.
Men det kan ju vara så, att hon inte alls finns häruppe och att det inte blir någon lösning förrän någon hittar kroppen någonstans.
Hade varit intressant om någon nära vän till familjen ville skriva lite om hur utredningen fortskrider?

Tror som du angående att det är tyst, och skulle också önska att ngn kan ge info om hur polisen arbetar just nu.
Citera
2010-10-14, 20:00
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viv
Tror som du angående att det är tyst, och skulle också önska att ngn kan ge info om hur polisen arbetar just nu.

Metodiskt och med oförminskad kraft. Kort och gott ett klassiskt polisarbete med fortsatt informationsinhämtning och bearbetning av befintligt material. Ingen som arbetar med fallet ligger på latsidan. Tidningarna har inte fått något "matnyttigt" att skriva om, men arbetet pågår för fullt - fortfarande. Det kan jag garantera!
Citera
2010-10-14, 22:36
Medlem
rubbergirls avatar
FS har numera hittat den stora kärleken igen: en 20-årig blond tjej som man, vid första anblicken, tror står stadigt på jorden med tanke på kroppshyddan. Skenet bedrar: vilsen, problem med aggressioner, missbruksproblematik samt struliga relationer i bagaget.
Intressen: bilar, rally, alkohol och med en förkärlek till knivar och svärd, men även morbid fascination för döda djur.

Så numera har FS blivit värmlänning och vi får hoppas att han inte drar fram silvertejpen då han gosar med sin flickväns systers lilla bebis...

Det är härligt med äkta kärlek! För inte kan man väl tro väl att Hagforstjejen är en simpel lösning på kost och logi problemet?

Grattis till turturduvorna
Citera
2010-10-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Metodiskt och med oförminskad kraft. Kort och gott ett klassiskt polisarbete med fortsatt informationsinhämtning och bearbetning av befintligt material. Ingen som arbetar med fallet ligger på latsidan. Tidningarna har inte fått något "matnyttigt" att skriva om, men arbetet pågår för fullt - fortfarande. Det kan jag garantera!

Låter bra.Det är mycket info som kommer via media och står det inget i tidningarna så upplevs det som tystnad. Men så är det förstås inte och det är bara att hoppas att det fortfarande kommer in tips som leder till att det här klaras upp.

Och det är inte alltid man vet om det som står i ex GT är styrkta uppgifter. Ex "bråket" vid/på större sjö i närheten. Jag undrar fortfarande om det kan ha förväxlats med att de skulle varit ovänner ute på Tjörn när de åkte vattenskidor.
Citera
2010-10-16, 03:02
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viv
Låter bra.Det är mycket info som kommer via media och står det inget i tidningarna så upplevs det som tystnad. Men så är det förstås inte och det är bara att hoppas att det fortfarande kommer in tips som leder till att det här klaras upp.

Och det är inte alltid man vet om det som står i ex GT är styrkta uppgifter. Ex "bråket" vid/på större sjö i närheten. Jag undrar fortfarande om det kan ha förväxlats med att de skulle varit ovänner ute på Tjörn när de åkte vattenskidor.

Som sagt, arbetet pågår givetvis fortfarande, och självklart med full kraft. Att media inte uppmärksammar händelsen mer fortlöpande beror naturligtvis på att de inte har fått någon ytterligare information kring utredarnas arbete och deras nya landvinningar. Jag är helt säker på att Marina kommer att återfinnas inom några månader - tyvärr inte längre i livet - och att Fredrik kommer att få ett mångårigt fängelsestraff, om det inte blir vård inom rättspsykiatrin då. Jag är nästintill helt säker på att det är Fredrik som är Marinas baneman. Håll ut, så kommer rättvisa att skipas - var så säkra!
Citera
2010-10-16, 18:26
Medlem
saffys avatar
Ja, det är troligt att det är FS som mördat henne. Han verkar ju inte sörja henne precis, med tanke på det som Rubbergirl skriver. Han har väl hela tiden varit så säker på att MJ är såpass bra gömd, så att han inte behövt oroa sej.
Om ens sambo försvinner, även om man nu bara bor kvar efter separation, så hade man ju varit helt nedbruten och ledsen och försökt att finna en förklaring, men han har hittat en ny kvinna att utnyttja förmodligen.
Får inte riktigt ihop det psykologiskt att MJ fastnade för FS. Om man ser återigen vad Rubbergirl skriver om den nuvarande tjejen, så verkar hon ju vara så långt ifrån allt det som MJ verkar vara..sånär som intresset för vapen då.
Tror att bilden av MJ är annorlunda och att det finns dåligt självförtroende, självbilden och brist på självrespekt som gjorde att hon fastnade för en sådan man.
Sorglit e det och jag hoppas Disponenten har rätt, att hon hittas snart och att mördaren åker in.
Citera
2010-10-17, 00:24
Medlem
Disponentens avatar
Måste tillägga att Marina också hade en viss fascination för döda - uppstoppade - djur. Och då även vapen i olika former och skepnader, som berättats om tidigare. Nästan allt som rörde det ockulta och morbida intresserade henne mycket, så; död, lidande, medeltida tortyrredskap, andevärlden, spöken, gargoyles, skrämmande bilder, uppstoppade djur med "fasansfullt" uttryck, sagovärlden och så vidare. Min tanke är att hennes faïblesse för detta nog berodde på Marinas längtan efter verklighetsflykt, att hon ofta drömde sig bort till en värld som endast hon och likasinnade hade tillträde till. Marina avskydde det som många kallar för vardagslunken, även om hon själv i vissa avseenden tillhörde den. Däremot så hade hon drömmarna att luta sig emot när livet blev för "grått". Hon smyckade gärna sin tomt och sitt hus med olika statyer och andra mera ovanliga föremål.

Hoppas att denna eländessoppa får sin lösning snart! Inte minst för hennes familjs skull..
Citera
2010-10-17, 00:41
Medlem
saffys avatar
Citat:
Måste tillägga att Marina också hade en viss fascination för döda - uppstoppade - djur. Och då även vapen i olika former och skepnader, som berättats om tidigare. Nästan allt som rörde det ockulta och morbida intresserade henne mycket, så; död, lidande, medeltida tortyrredskap, andevärlden, spöken, gargoyles, skrämmande bilder, uppstoppade djur med "fasansfullt" uttryck, sagovärlden och så vidare. Min tanke är att hennes faïblesse för detta nog berodde på Marinas längtan efter verklighetsflykt, att hon ofta drömde sig bort till en värld som endast hon och likasinnade hade tillträde till. Marina avskydde det som många kallar för vardagslunken, även om hon själv i vissa avseenden tillhörde den. Däremot så hade hon drömmarna att luta sig emot när livet blev för "grått". Hon smyckade gärna sin tomt och sitt hus med olika statyer och andra mera ovanliga föremål.

Hoppas att denna eländessoppa får sin lösning snart! Inte minst för hennes familjs skull..

Intressant! Då blir det mer klarare varför hon sökte sej till en man som FS.
Citera
2010-10-17, 00:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Man kan ju tolka ditt inlägg som M var en olycklig kvinna som ibland tog sin tillflykt till en egen drömvärld. En drömvärld som var lite speciell och som endast rymde likasinnade.

Är det helt omöjligt att hon kan tänkas ha flytt ännu längre bort?
Citera
2010-10-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ja, det är troligt att det är FS som mördat henne. Han verkar ju inte sörja henne precis, med tanke på det som Rubbergirl skriver. Han har väl hela tiden varit så säker på att MJ är såpass bra gömd, så att han inte behövt oroa sej.
Om ens sambo försvinner, även om man nu bara bor kvar efter separation, så hade man ju varit helt nedbruten och ledsen och försökt att finna en förklaring, men han har hittat en ny kvinna att utnyttja förmodligen.

Har han ens låtsas leta efter henne? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in