2012-05-31, 10:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
I så fall stal han dem, för både han och framför allt den nya flickvännen pratar om alla hans vapen.

Jag trodde vi pratade om mordet på Marina. Inte vad F.S och hans nya flickvän pratar om.
Citera
2012-05-31, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag trodde vi pratade om mordet på Marina. Inte vad F.S och hans nya flickvän pratar om.

Just nu pratar vi om din åsikt att du ser våldsamma sidor hos Marina på grund av vad hon hade i sovrummet. Men du verkar inte se samma sak angående FS och hans vapen? Kniven han blev anmäld för vapenbrott för? Var den också Marinas tror du?
Citera
2012-05-31, 10:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Så du ser våldsamma sidor hos Marina på grund utav piskorna? Vad tänker du när du läser om FS Vapensamling? knivar, svärd etc?

Ja ser inte du våldsamma sidor hos Marina? Jag ska uppdatera dig:
Marina gillade att ha makt i sängen. Det är förekommande hos en del individer att dom gillar det i sex. Detta kräver en dominant och en som är svag i sängen då detta utförs.
Marina var den som var dominant. Hon gillade att ge smisk med piskor tex.

Jag frågar dig då: Vilken roll hade F.S i sängen då det begav sig?
Citera
2012-05-31, 10:33
Bannlyst
Citat:
Marina gillade att ha makt i sängen. Det är förekommande hos en del individer att dom gillar det i sex. Detta kräver en dominant och en som är svag i sängen då detta utförs.

Först bör du svara på frågan jag ställde till dig. Eller kan du inte?
Citera
2012-05-31, 10:36
Bannlyst
Citat:
Jag ser faktiskt inte någon direkt våldsam sida hos F.S. med undantaget domen på barnmisshandel. Som såklart inte är att förringa på något sätt.

Faktum är att jag ser fler våldsamma sidor hos Marina när jag läser vad hon har i sovrummet.

Jag ser inte heller FS vådlsamma sidor gemtemot MJ,däremot att dom hade ett
destruktivt förhållande men på samma villkor.
Vilket letsdoits sammanställnig visar:

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon utnyttjade FS:s underläge på allehanda sätt för egen vinnings skull (och FS utnyttjade MJ:s ekonomiska överläge av samma orsak):

FUP, s. 508 ff:
FUP, s. 541:
FUP, s. 560:
FUP, s. 565:

Det är för mig tragiskt att fokus i FUPen och tråden bygger på en version.
Och att motivet till mordet skulle handla om svartsjuka, våldsamheter
och att han skulle vara en parasit.
Citera
2012-05-31, 10:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Först bör du svara på frågan jag ställde till dig. Eller kan du inte?

Bör? Jodå det kan jag göra. Din fråga kom medan jag skrev mitt så jag såg det först nu.

Din fråga löd: Just nu pratar vi om din åsikt att du ser våldsamma sidor hos Marina på grund av vad hon hade i sovrummet. Men du verkar inte se samma sak angående FS och hans vapen? Kniven han blev anmäld för vapenbrott för? Var den också Marinas tror du

Nej det tror jag absolut inte att det var. Den var säkert F.S.
Vi talade tidigare om du inte tyckte att jag såg våldsamma tendenser hos F.S och jag svarade "inte direkt"
En helt personlig bedömning kan jag naturligtvis inte göra då jag aldrig träffat F.S utan har bara FUP att gå på.
Detta gäller naturligtvis Marina med.
Dock är Marina öppen med vad hon tycker om i sängen.

Nu kan du kanske svara på min fråga?
Citera
2012-05-31, 10:44
Bannlyst
Citat:
Bör? Jodå det kan jag göra. Din fråga kom medan jag skrev mitt så jag såg det först nu.

Din fråga löd: Just nu pratar vi om din åsikt att du ser våldsamma sidor hos Marina på grund av vad hon hade i sovrummet. Men du verkar inte se samma sak angående FS och hans vapen? Kniven han blev anmäld för vapenbrott för? Var den också Marinas tror du

Nej det tror jag absolut inte att det var. Den var säkert F.S.
Vi talade tidigare om du inte tyckte att jag såg våldsamma tendenser hos F.S och jag svarade "inte direkt"
En helt personlig bedömning kan jag naturligtvis inte göra då jag aldrig träffat F.S utan har bara FUP att gå på.
Detta gäller naturligtvis Marina med.
Dock är Marina öppen med vad hon tycker om i sängen.

Nu kan du kanske svara på min fråga?

Varför ser du våldsamma sidor hos Marina men inte hos FS utifrån deras ägodelar? Det är frågan jag vill ha svar på.
Citera
2012-05-31, 10:45
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Ska jag behöva smiska dig på fingrarna igen?

När det gäller BDSM är det alltid den undergivna som har den fullständiga makten. Det är den personen som bestämmer vad som får ske, hur länge det får ske och som när som helst under leken kan avbryta med ord för antingen paus eller totalt stopp.

Att utföra dominans gentemot någon rent sexuellt kräver inte att den mottagande parten är svag i sängen utan baseras mer på tillit.

Det föreligger ingen koppling mellan att tycka om att ge smisk och att generellt ha en våldsam sida i sin personlighet. Jag skulle personligen vilja påstå att det i de allra flesta fall är tvärtom, nämligen att de som är dominanta också är de personer som är mest engagerade i andras välbefinnande.

Givetvis finns det undantag men att hävda att någon skulle vara våldsam till naturen bara för att man är intresserad av BDSM och involverad i sådana lekar är ungefär lika felaktigt som att beskylla polisen för stavfel när man inte förstår använda förkortningar.
Citera
2012-05-31, 10:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag ser inte heller FS vådlsamma sidor gemtemot MJ,däremot att dom hade ett
destruktivt förhållande men på samma villkor.
Vilket letsdoits sammanställnig visar:

Det är för mig tragiskt att fokus i FUPen och tråden bygger på en version.
Och att motivet till mordet skulle handla om svartsjuka, våldsamheter
och att han skulle vara en parasit.

Ja jag har läst den sammanställningen och man kan tolka den på två sätt.

Ett: Marina utnyttjade F.S beroendeställning till henne och dessutom skröt om den.

Två: Båda ansåg att det var en "win-win situation" och det passade dom båda. Dom behövde varandra på olika sätt.

sammanställningen ovan tyder på alternativ 1.
Citera
2012-05-31, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ja jag har läst den sammanställningen och man kan tolka den på två sätt.

Ett: Marina utnyttjade F.S beroendeställning till henne och dessutom skröt om den.

Två: Båda ansåg att det var en "win-win situation" och det passade dom båda. Dom behövde varandra på olika sätt.

sammanställningen ovan tyder på alternativ 1.

Det passade en mindre än den andra. En var på väg ut ur relationen.
Citera
2012-05-31, 10:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ska jag behöva smiska dig på fingrarna igen?

När det gäller BDSM är det alltid den undergivna som har den fullständiga makten. Det är den personen som bestämmer vad som får ske, hur länge det får ske och som när som helst under leken kan avbryta med ord för antingen paus eller totalt stopp.

Att utföra dominans gentemot någon rent sexuellt kräver inte att den mottagande parten är svag i sängen utan baseras mer på tillit.

Det föreligger ingen koppling mellan att tycka om att ge smisk och att generellt ha en våldsam sida i sin personlighet. Jag skulle personligen vilja påstå att det i de allra flesta fall är tvärtom, nämligen att de som är dominanta också är de personer som är mest engagerade i andras välbefinnande.

Givetvis finns det undantag men att hävda att någon skulle vara våldsam till naturen bara för att man är intresserad av BDSM och involverad i sådana lekar är ungefär lika felaktigt som att beskylla polisen för stavfel när man inte förstår använda förkortningar.

Nej jag menar inte att Marina skulle varit våldsam av naturen. Bara att man kan få den uppfattningen om man läser FUP ur den synvinkeln.
Det jag ville komma fram till var att om F.S nu var en sådan våldsbenägen kvinnomisshandlande person, har jag svårt att tänka mig att han skulle finna sig i att vara den underlägsne i den sexuella situationen.

Jag är tämligen övertygad om att det du beskriver ovan kan variera en hel del. Tillit skulle jag inte heller känna för någon jag träffar korta stunder för sex. Oavsett var jag träffar dom och hur min sexuella läggning ser ut.
Citera
2012-05-31, 10:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varför ser du våldsamma sidor hos Marina men inte hos FS utifrån deras ägodelar? Det är frågan jag vill ha svar på.

Du tolkar mig dåligt eller så förklarar jag dåligt.

Jag ser inga överskridande våldstendenser hos varken F.S eller Marina.
Mitt svar då jag la in "faktum är att jag ser mer våldstendenser hos Marina" var för att jag inte ser annat än att deras relation på pappret ser ut som många relationer.

(med undantag för barnmisshandel, men det förekommer ju tyvärr i många fall men det är en annan tråd)

Man bråkar ibland. Man säger dumma saker till varandra. Men det betyder inte att man dödar varandra. Jag hittar inget i FUP om vittnen som sett någon slå Marina, eller vittnen som berättat om vilka blåmärken Marina haft på armarna tex och hur Marina då har berättat hur hon fick stryk av F.S

Jag har ingen aning om F.S är skyldig till mord. Jag har ingen aning om han är oskyldig till mord.
Han är friad två ggr, det är vad jag vet.

Jag väntar som alla andra på vad "fyndet" ger.
Och jag vill fråga igen, hur lång tid kan en sådan sak ta innan vi får veta något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in