Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja ser inte du våldsamma sidor hos Marina? Jag ska uppdatera dig:
Marina gillade att ha makt i sängen. Det är förekommande hos en del individer att dom gillar det i sex. Detta kräver en dominant och en som är svag i sängen då detta utförs.
Marina var den som var dominant. Hon gillade att ge smisk med piskor tex.
Jag frågar dig då: Vilken roll hade F.S i sängen då det begav sig?
BDSM kan säkert vara våldsamt för vissa personer, framförallt om man är sado-masochist och gillar att prygla sin partner så det uppstår blodvite. BDSM handlar mycket om makt och att få dominera sin partner. Vissa, dock inte alla, mår även bra av att kunna ha makten att utsätta sin partner för nästan vad som helst.
Det finns en hel del i FUP som talar för att Marina hade en egen vilja och uppfattning om rätt och fel och nåde den som gick emot henne, detta tror jag även kan vara det som ledde till hennes död.
Carina säger bland annat följande, ganska likt en person i tråden som har samma beteende...
Citat:
Marina är en dominant person som inte vill låta sig sättas på plats. Marina vill diktera villkoren men är en god lyssnare men ändå ha det avgörande beslutande ordet.
Angående geväret hon visade upp för A*exander...
Citat:
Marina sa något i stil med, "kommer det någon jävel" till huset så skulle hon använda det. A*exander uppfattade det som att hon nästan hoppades att det skulle komma någon.
Citat:
Vid något tillfälle berättade Marina att hon alltid velat känna hur det känns att slå någon med knuten hand i ansiktet. Hon hade fått kontakt med någon på nätet som hon hade träffat och fått slå på detta sätt. Hon tyckte att det var en underbar känsla men hon skulle inte göra det igen.
Citat:
A*exander nämner att Marina var lite obalanserad så det var därför han inte ville sova över hos henne. Det var också anledningen till att han drog sig ur kontakten med henne.
Citat:
A*exander uppfattar Marina som nästan biopolär/manodepressiv. Det var väldigt upp och ner, svart och vitt. Hon var manisk ibland
Angående FS så hade han också en extremt våldsam sida som visade sig när han drack. Men han har också visat att han kan vara lynnig även utan alkohol, som exempelvis när han arbetade på varvet eller skällde ut Marina inför andra, dock har detta stannat verbalt.
Jag tror att dessa två personer var varandras motpoler, de var både ensamt explosivt laddade och tillsammans ledde det ofta till spänningar och till slut så kanske det blev kortslutning.