2012-05-31, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja jag har läst den sammanställningen och man kan tolka den på två sätt.

Ett: Marina utnyttjade F.S beroendeställning till henne och dessutom skröt om den.

Två: Båda ansåg att det var en "win-win situation" och det passade dom båda. Dom behövde varandra på olika sätt.

sammanställningen ovan tyder på alternativ 1.

För mig stämmer båda alternativ in.
Ibörjan av förhållandet alternativ 2.
Islutet av förhållandet alternativ 1.
Citera
2012-05-31, 11:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av van.haelsing
Det passade en mindre än den andra. En var på väg ut ur relationen.

Helt klart. Själva relationen var ju iof över redan innan. Men en kan ju ha hoppats på att det ska bli bra, det är inte ovanligt.
Citera
2012-05-31, 11:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
För mig stämmer båda alternativ in.
Ibörjan av förhållandet alternativ 2.
Islutet av förhållandet alternativ 1.

Det har du självklart rätt i. Jag ser det så jag med när jag tänker på hela relationen.
Citera
2012-05-31, 11:08
Bannlyst
Citat:
Du tolkar mig dåligt eller så förklarar jag dåligt.

Jag ser inga överskridande våldstendenser hos varken F.S eller Marina.
Mitt svar då jag la in "faktum är att jag ser mer våldstendenser hos Marina" var för att jag inte ser annat än att deras relation på pappret ser ut som många relationer.

(med undantag för barnmisshandel, men det förekommer ju tyvärr i många fall men det är en annan tråd)

Man bråkar ibland. Man säger dumma saker till varandra. Men det betyder inte att man dödar varandra. Jag hittar inget i FUP om vittnen som sett någon slå Marina, eller vittnen som berättat om vilka blåmärken Marina haft på armarna tex och hur Marina då har berättat hur hon fick stryk av F.S

Jag har ingen aning om F.S är skyldig till mord. Jag har ingen aning om han är oskyldig till mord.
Han är friad två ggr, det är vad jag vet.

Jag väntar som alla andra på vad "fyndet" ger.
Och jag vill fråga igen, hur lång tid kan en sådan sak ta innan vi får veta något om det?

Vi ser olika på detta. Jag ser inga våldstendenser alls hos Marina men däremot hos FS. Men det ser jag inte utifrån deras ägodelar utan jag har bildat mig den uppfattningen utifrån alla vittnesförhör och annat i FUP. Men återigen, FS behöver inte ha misshandlat Marina. Men han kan precis som du säger ändå vara skyldig till mordet.

Undersökningen av kroppen och fyndplatsen får ta den tid det tar. Bättre att de är noggranna den här gången så inga misstag görs.
Citera
2012-05-31, 11:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vi ser olika på detta. Jag ser inga våldstendenser alls hos Marina men däremot hos FS. Men det ser jag inte utifrån deras ägodelar utan jag har bildat mig den uppfattningen utifrån alla vittnesförhör och annat i FUP. Men återigen, FS behöver inte ha misshandlat Marina. Men han kan precis som du säger ändå vara skyldig till mordet.

Undersökningen av kroppen och fyndplatsen får ta den tid det tar. Bättre att de är noggranna den här gången så inga misstag görs.

Jag håller med dig fullkomligt. Marina har rätt till upprättelse oavsett vem som är GM. Ingen förtjänar att dödas. (även om man lekt med tanken ibland )
Senast redigerad av Pastakrydda 2012-05-31 kl. 11:18.
Citera
2012-05-31, 11:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja ser inte du våldsamma sidor hos Marina? Jag ska uppdatera dig:
Marina gillade att ha makt i sängen. Det är förekommande hos en del individer att dom gillar det i sex. Detta kräver en dominant och en som är svag i sängen då detta utförs.
Marina var den som var dominant. Hon gillade att ge smisk med piskor tex.

Jag frågar dig då: Vilken roll hade F.S i sängen då det begav sig?

BDSM kan säkert vara våldsamt för vissa personer, framförallt om man är sado-masochist och gillar att prygla sin partner så det uppstår blodvite. BDSM handlar mycket om makt och att få dominera sin partner. Vissa, dock inte alla, mår även bra av att kunna ha makten att utsätta sin partner för nästan vad som helst.

Det finns en hel del i FUP som talar för att Marina hade en egen vilja och uppfattning om rätt och fel och nåde den som gick emot henne, detta tror jag även kan vara det som ledde till hennes död.

Carina säger bland annat följande, ganska likt en person i tråden som har samma beteende...

Citat:
Marina är en dominant person som inte vill låta sig sättas på plats. Marina vill diktera villkoren men är en god lyssnare men ändå ha det avgörande beslutande ordet.

Angående geväret hon visade upp för A*exander...

Citat:
Marina sa något i stil med, "kommer det någon jävel" till huset så skulle hon använda det. A*exander uppfattade det som att hon nästan hoppades att det skulle komma någon.

Citat:
Vid något tillfälle berättade Marina att hon alltid velat känna hur det känns att slå någon med knuten hand i ansiktet. Hon hade fått kontakt med någon på nätet som hon hade träffat och fått slå på detta sätt. Hon tyckte att det var en underbar känsla men hon skulle inte göra det igen.

Citat:
A*exander nämner att Marina var lite obalanserad så det var därför han inte ville sova över hos henne. Det var också anledningen till att han drog sig ur kontakten med henne.

Citat:
A*exander uppfattar Marina som nästan biopolär/manodepressiv. Det var väldigt upp och ner, svart och vitt. Hon var manisk ibland

Angående FS så hade han också en extremt våldsam sida som visade sig när han drack. Men han har också visat att han kan vara lynnig även utan alkohol, som exempelvis när han arbetade på varvet eller skällde ut Marina inför andra, dock har detta stannat verbalt.

Jag tror att dessa två personer var varandras motpoler, de var både ensamt explosivt laddade och tillsammans ledde det ofta till spänningar och till slut så kanske det blev kortslutning.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-31 kl. 11:36.
Citera
2012-05-31, 12:37
Bannlyst
Jag tror att dessa två personer var varandras motpoler, de var både ensamt explosivt laddade och tillsammans ledde det ofta till spänningar och till slut så kanske det blev kortslutning.

Instämmer med beskrivningen av förhållandet. Som i de flesta förhållanden så finns det toppar och dalar, det var slut på förhållandet och dessa två var i olika nivåer på kurvan. M på toppen och FS i Dalen.
Citera
2012-05-31, 12:46
Medlem
Quarrels avatar
FUP sid 19:
Citat:
[Konstapel B] uppger att han har läst beteendevetenskap. I detta ingår gruppsykologi, psykologi, pedagogik, och sociologi. "Det är ett intresse jag har. [FS] beteende var inte normalt." [Konstapel B] har läst beteendevetenskap 2 år i på Lunds Universitet och 1 år i Malmö på socionomutbildning. Ovan kurser ingick i detta.
Enligt Lunds Universitet har konstapel B 60 högskolepoäng från Beteendevetenskap grundkurs, vilket motsvarar 1 års heltidsstudier. I kursen ingick Samhälle och relationer, Grundläggande psykologi i ett tvärkulturellt perspektiv, Pedagogik i individ- och samhällsperspektiv samt Integration och tillämpning. Det samlade betyget var VG.

Det stämmer alltså inte att konstapel B hade två års utbildning som han påstod, såvida han inte studerade på halvfart. De bevingade orden var kanske inte bara magkänsla, men utbildningen är inte tillräcklig för att peka ut en mördare vid första kontakt.
Citera
2012-05-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP sid 19:

Enligt Lunds Universitet har konstapel B 60 högskolepoäng från Beteendevetenskap grundkurs, vilket motsvarar 1 års heltidsstudier. I kursen ingick Samhälle och relationer, Grundläggande psykologi i ett tvärkulturellt perspektiv, Pedagogik i individ- och samhällsperspektiv samt Integration och tillämpning. Det samlade betyget var VG.

Det stämmer alltså inte att konstapel B hade två års utbildning som han påstod, såvida han inte studerade på halvfart. De bevingade orden var kanske inte bara magkänsla, men utbildningen är inte tillräcklig för att peka ut en mördare vid första kontakt.

Kan det eventuellt handla om en jäv-situation? Att han på något sätt var påverkad av familjens på slutet något negativa bild av FS. Kanske hade han privat kontakt/kompisskap med någon anhörig till Marina?
Citera
2012-05-31, 13:00
Bannlyst
Citat:
FUP sid 19:

Vilken utbildning krävs för att peka ut en mördare vid första kontakt enligt dig? Det var hemskt vad du hakat upp dig på Borgars magkänsla. Är du sur för att han förmodligen hade rätt?
Citera
2012-05-31, 13:08
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
FUP sid 19:
Citat:
[Konstapel B] uppger att han har läst beteendevetenskap. I detta ingår gruppsykologi, psykologi, pedagogik, och sociologi. "Det är ett intresse jag har. [FS] beteende var inte normalt." [Konstapel B] har läst beteendevetenskap 2 år i på Lunds Universitet och 1 år i Malmö på socionomutbildning. Ovan kurser ingick i detta.

Kom du ihåg att kontrollera ifall konstapel B verkligen läste sina kurser efter den 1:a juli 2007?

I annat fall tänker jag peka finger mot dig och kalla dig för lögnaktig förvanskare av fakta.
Citera
2012-05-31, 13:08
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Kan det eventuellt handla om en jäv-situation? Att han på något sätt var påverkad av familjens på slutet något negativa bild av FS. Kanske hade han privat kontakt/kompisskap med någon anhörig till Marina?

Kanske medlemmar i samma (pingst?)församling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in