2012-06-02, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixxfm
Funderar lite på hur och varför en annan gärningsman gör sig så mycket besvär med städning av hus när denna ev annan gärningsman troligtvis vet att Fre**k kommer få sin beskärda del av "skyldig" tatuerat i pannan. En enkel fundering bara.
Jag vill inte upprepa den diskussionen heller.
Citera
2012-06-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vill inte upprepa den diskussionen heller.

Ok. Förstår det med. Men är inte riktigt med i vad som sagts här. Ursäkta mig.

Jag vet att pistolen provskjutits av F, så han vet hur pistolen fungerar då eller hur? Med laddning o s v.
Hur vet en ev annan gärningsman hur pistolen fungerar då. Har M instruerat denna okända/kända person i s f?
Citera
2012-06-02, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag vet att pistolen provskjutits av F, så han vet hur pistolen fungerar då eller hur? Med laddning o s v.
Hur vet en ev annan gärningsman hur pistolen fungerar då. Har M instruerat denna okända/kända person i s f?
Det vet vi inte. Jag har aldrig använt pistol, så jag vet inte hur krångligt det är att klura ut hur man använder den. Men det kan tänkas att den togs fram under lek och att M visade hur man använde den.
Citera
2012-06-02, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Skulle kunna vara så enkelt i ditt scenario att M laddade pistolen som en extra krydda och GM endast behövde hitta säkringen. Inte så svårt på ett vapen.
Citera
2012-06-02, 21:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det vet vi inte. Jag har aldrig använt pistol, så jag vet inte hur krångligt det är att klura ut hur man använder den. Men det kan tänkas att den togs fram under lek och att M visade hur man använde den.
Menar du att de körde en pistolvariant av rysk roulette?
Citera
2012-06-02, 22:00
Bannlyst
Citat:

Det var tydligtvis en pistol som laddas i kolven med ett magasin. Inte det lättaste förehavande med att ladda denna pistol. ( Vet genom vakttjänst på a4 i Östersund). Tog ett bra tag att få koll på alla rörelser för att få iväg skotten. Måste ha varit en van pistolskytt som rört denna pistol.
Citera
2012-06-02, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Menar du att de körde en pistolvariant av rysk roulette?
Citera
2012-06-02, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var tydligtvis en pistol som laddas i kolven med ett magasin. Inte det lättaste förehavande med att ladda denna pistol. ( Vet genom vakttjänst på a4 i Östersund). Tog ett bra tag att få koll på alla rörelser för att få iväg skotten. Måste ha varit en van pistolskytt som rört denna pistol.
M kunde handgreppen iaf.
Citera
2012-06-02, 22:07
Bannlyst
Citat:
M kunde handgreppen iaf.

Eller varit vakt i det militära.
Citera
2012-06-02, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eller varit vakt i det militära.
Jag har också varit vakt i det militära, jag har aldrig använt pistol.

M kunde troligen handgreppen, oavsett om hon har varit vakt eller inte.
Citera
2012-06-02, 22:10
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Ledsen, men jag har fortfarande vattentätt alibi för hela den aktuella perioden.
Citera
2012-06-02, 22:15
Bannlyst
Citat:
Jag har också varit vakt i det militära, jag har aldrig använt pistol.

M kunde troligen handgreppen, oavsett om hon har varit vakt eller inte.

Både k-pist och Pistol var standard bland vakterna i Ö-sund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in