2010-08-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ja jag tänkte hur han eller om det varit jag, skulle fått iväg kroppen utan spår av den. En kombo ja av tunna o bil. Det är ju oxå tungt att få in en tunna i bilen men vad han än ska göra så blir det ju en kraftansträngning. Med en tunna kan man ju rulla fram till bilen och sen baxa in dej, på något sätt?
Baxa in DeLorean?
Citera
2010-08-16, 01:26
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Funderar på detta att FS fanns kvar i huset. Han hade iofs troligen inget val, men ändå. Det är iskallt att sitta kvar där i närmar en vecka och bara vänta på att MJ ska bli efterlyst och polisen komma. Och utan att svara i telefon när anhöriga ringer. Men jag håller det ändå inte för otroligt.
Jag är inne på samma teori som flera andra:
Bråk på natten 27-28/7 (då det dessutom var fullmåne, vilket kan få folk lite extra ilskna sägs det). De var antingen i bilen eller hemma. Han dödar henne. Han forslar bort kroppen (gissar på dumpning nån av sjöarna eller mosshålen i trakten).
Han kör sen ner bilen till Stora Höga, tar ut pengarna och går hem till huset, bara för att få det att se ut som om hon har rest bort. Vilket ju är vad han säger när polisen väl kommer. Troligen röker han på bra för att bara stå ut den veckan.
Det här med att det skulle vara så svårt att tiga tror jag inte på. Det är ju det bästa sättet om man inte vill trassla in sig i lögner och motsägelser. Om man bara har bestämt sig för att "jag ska bara säga att jag tror att hon har rest bort, inget mer" så kan man säkert håla det. Särskilt med Alm i färskt minne.
Men sen har polisen hittat nåt som helt motsäger att hon skulle ha rest bort, och därför häktas han. Det kan handla om att hennes mobil o kamera finns kvar hemma, kanske pengarna som togs ut låg där, kläder, smink, annat som tjejer inte reser bort utan. Kanske nån viktig medicin.
Tja, bara lite spån i natten.

Ja och dessutom så hade han isf 3-4 dagar på sig där ingen hade någon aning om vad som hänt för att "städa" och nojja färdigt på...
Citera
2010-08-16, 01:27
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Baxa in DeLorean?
Nej tack!
Citera
2010-08-16, 01:28
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Ja och dessutom så hade han isf 3-4 dagar på sig där ingen hade någon aning om vad som hänt för att "städa" och nojja färdigt på...
Fast han kunde ju inte veta att det skulle ta 3-4 dagar. MJ hade enligt uppgift från bl a Disponenten daglig kontakt med sin familj, och om den uteblev kunde dom ju lika gärna kommit efter 1 dag.
Citera
2010-08-16, 01:33
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Baxa in DeLorean?
Ha ha..det var en felskrivning det ..mitt enda försvar är väl att jag borde sova nu.
Citera
2010-08-16, 01:35
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ha ha..det var en felskrivning det ..mitt enda försvar är väl att jag borde sova nu.
Ett gott skratt förlänger livet Kan behövas i en tråd som denna.

Sedan undrar jag: Tunna + kropp skulle väga runt 100 pannor. Man ska nog vara både stark och påhittig om man ska få in den i bilen. En tunna är rätt otymplig att lyfta. Och bilen hade dragkrok som sticker ut en bit.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-16 kl. 01:39. Anledning: Lade till en sak
Citera
2010-08-16, 01:39
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Fast han kunde ju inte veta att det skulle ta 3-4 dagar. MJ hade enligt uppgift från bl a Disponenten daglig kontakt med sin familj, och om den uteblev kunde dom ju lika gärna kommit efter 1 dag.

Inte exakt kanske, men han visste nog allt att han hade tid på sig pga det här:

Citat:
”Det är så hemskt”

– Jag vet inte vad jag ska säga. Det är så hemskt, säger en nära anhörig.
Nu står hoppet till att få hjälp från allmänheten.
De vädjar om iakttagelser av släktingen.
– Hon hade ett halsband som hon alltid hade på sig som sticker ut. Någon kanske känner igen det, säger släktingen.
Enligt obekräftade uppgifter kan Marina Johansson ha varit på väg till Östergötland och sedan Norrland, för att hälsa på kollegor och fotografera, då hon bland annat arbetar som fotograf.
Men hon dök aldrig upp.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31

Om han dessutom höll koll på hennes mobil så hade han nog rätt bra koll på vad han skulle kunna hinna göra och inte...
Citera
2010-08-16, 01:44
Medlem
kattellas avatar
Jag är lite nyfiken på varifrån disponenten har fått sina uppgifter ifrån gällande liket i Göta älv. En sak jag undar över, är det fiskehamnen i Göteborg han menar eller finns det någon annan med detta namn längre upp?
Citera
2010-08-16, 01:44
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Inte exakt kanske, men han visste nog allt att han hade tid på sig pga det här:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31

Om han dessutom höll koll på hennes mobil så hade han nog rätt bra koll på vad han skulle kunna hinna göra och inte...
Där har du hittat nåt! Östergötland och Norrland var ju helt nytt. Och polisen går ut och säger att det var hon i bilen på förmiddagen 28/7 (och då är det väl hon som tagit ut pengarna?)

Och sedan ser jag att artikeln är senast uppdaterad 5:e augusti.

Hur har vi kunnat missa det här? Eller är det bara jag som missat det?
Citera
2010-08-16, 01:47
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ett gott skratt förlänger livet Kan behövas i en tråd som denna.

Sedan undrar jag: Tunna + kropp skulle väga runt 100 pannor. Man ska nog vara både stark och påhittig om man ska få in den i bilen. En tunna är rätt otymplig att lyfta. Och bilen hade dragkrok som sticker ut en bit.
I baksätet då, men det var kanske två dörrar bara. Håller med dej, det skulle banne mej inte vara lätt. Vill inte heller tänka på styckning och det blodar ju ner. Hur e det om det har regnat mycket? Kan hunden spåra blodet ändå och kan man få fram så pass så man kan ta dna?
Citera
2010-08-16, 01:58
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Där har du hittat nåt! Östergötland och Norrland var ju helt nytt. Och polisen går ut och säger att det var hon i bilen på förmiddagen 28/7 (och då är det väl hon som tagit ut pengarna?)

Och sedan ser jag att artikeln är senast uppdaterad 5:e augusti.

Hur har vi kunnat missa det här? Eller är det bara jag som missat det?

Eftersom det efterlyser bilen i detta läge och för att jag tror hon är en "biltjej" så antog de nog att hon hade kört bil dit upp. När det hittade bilen så föll nog den teorin.
Citera
2010-08-16, 02:11
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Eftersom det efterlyser bilen i detta läge och för att jag tror hon är en "biltjej" så antog de nog att hon hade kört bil dit upp. När det hittade bilen så föll nog den teorin.
I en annan tidning stod det ju att hon hade pratat med en vän om att hon skulle bila österut, och ville hälsa på.. Vännen säger där i tidningen(Gt 5 aug), att han senare sms:ade och sa att det fick bli efter semestern. Hon svarade aldrig på det, och sen dess har hon inte hörts av. Hon skulle väl antagligen först fira sin syster, minns inte om det var den 29 juli och sen åka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in