2010-08-15, 23:58
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har sökt kroppen i en km radie. Om den hade hittat en odling hade den sökt extra noga där. Men 1,5 km?
Mmm. Precis!
Citera
2010-08-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Rent hypotetiskt. Om man lindar in en död människa (strypt alltså inget blod) först i handdukar, sedan papper och till sist i plast eller presenningar då skulle kanske hundarna indikera liklukt men det skulle inte finna några bevis att det funnits ett lik i bilen. Det är kanske därför den lilla gröna är på inspektion?
Gladpack och silvertejp, kan det vara ett annat alternativ?
Citera
2010-08-16, 00:00
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Gladpack och silvertejp, kan det vara ett annat alternativ?
Tänkte precis skriva det men du hann före
Citera
2010-08-16, 00:01
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Jo, men vad jag menar är: Finns det några indikationer på att en tunna saknas vid hennes hem? Tunnor flyttar man inte på så ofta och de brukar lämna tydliga spår på marken när man flyttar dem.

Dessutom borde väl en tunna lämna spår i bilen - färgfläckar, rostfläckar, gräs och annat som fastnat när den stod på marken?
Nä, tunnan var helt min fantasi. Jag tänkte på hur man kan bäst forslar bort en kropp. Det är ju tungt att släpa en kropp långt ut i skogen. Och när man bor i hus så rensar man ju trädgården och kör iväg med olika saker som kan ge gräs och rostfläckar. Det verkade ju som Mj mest använde den grå bilen och att Lupon var äldre. Mina tankar kom sej av att jag undrade varför dom forslade bort Lupon så sent i veckan och för att nån annan härinne hade tankar om FS hade använt den bilen. Man kan rulla en tunna, lättare än att släpa nån, och visst ger en tunna märken efter sej, men man håller ju på mest hela tiden i trädgården, så det behöver ju inte vara svårt att förklara för FS. Det regnade ett par dagar och då blir det ju lite lerigt. Men visst..jag spånade bara hur jag skulle tänkt.
Citera
2010-08-16, 00:03
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utanmanus
Denna spekulationen missade jag;

Men denna läste jag;

Aj då..då blev det lite fel
Citera
2010-08-16, 00:04
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
I så fall helt utan MJ:s kännedom. Hon skulle aldrig ha acceptera en sådan verksamhet i sitt hem eller ens i nära omgivning till detsamma.

Hon accepterade säkert inte hans våldsamhet då han blev arg heller, hans missbruk etc. Men likväl hängde de ihop så indirekt accepterade hon hans beteende iaf.
Och att odla i skogen, utanför hennes tomtgräns, behöver han inte hennes tillstånd till.
Citera
2010-08-16, 00:07
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0bert
Med jämna mellanrum så är det folk som hoppar från broarna i Göteborgstrakten.
Jordfallsbron, Angeredsbron, Slakthusbron, Göta Älvbron & Älvsborgsbron.

En del av dessa lyckas Räddningstjänsten plocka upp levande eller döda men det är inte alltid dom får larm om
att någon hoppat eftersom det inte alltid finns vittnen till detta.
Dom som hoppat flyter i bland upp & hittas av allmänheten vilket troligtvis hänt i detta fallet.

Media rapporterar väldigt sällan om självmord/själmordsförsök & det kan vara en orsak till varför det inte finns info om dagens "fynd".
Det är inget direkt nyhetsvärde i det & det är onödigt att spä på sorgen för dom anhöriga.

Men det är lite konstigt att Polisen inte skriver om det på sin hemsida...

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2010-08-15-1139-Polisinsatskommendering-Goteborg/

Dessutom var det någon som hoppade från Tjörnbron mellan 11.30-12.00 idag.
Det finns ingen info om det heller.
Polisens rapportering har blivit värdelös sen dom införde RAKEL...

Hopparen från Tjörnbron finns med på http://nyhetersto.se idag, men han överlevde så det blev ingen större anka av det.
Citera
2010-08-16, 00:10
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nä, tunnan var helt min fantasi. Jag tänkte på hur man kan bäst forslar bort en kropp. Det är ju tungt att släpa en kropp långt ut i skogen. Och när man bor i hus så rensar man ju trädgården och kör iväg med olika saker som kan ge gräs och rostfläckar. Det verkade ju som Mj mest använde den grå bilen och att Lupon var äldre. Mina tankar kom sej av att jag undrade varför dom forslade bort Lupon så sent i veckan och för att nån annan härinne hade tankar om FS hade använt den bilen. Man kan rulla en tunna, lättare än att släpa nån, och visst ger en tunna märken efter sej, men man håller ju på mest hela tiden i trädgården, så det behöver ju inte vara svårt att förklara för FS. Det regnade ett par dagar och då blir det ju lite lerigt. Men visst..jag spånade bara hur jag skulle tänkt.
Aha, du tänkte att man rullar iväg tunnan istället för att använda bil? Men då måste man rimligen dra ut i skogen. För på vägen vågar man väl inte rulla. Eller tänkte du på en kombo av tunna och bil?
Citera
2010-08-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har missat en detalj: Han har suttit häktad och i förhör i en vecka. Han är inte tillräckligt förhärdad brottsling för att klara det.
Vad vet du egentligen om hur förhärdad FS är?

Det finns väl en uppsjö med fall där folk med avsevärt mycket mer städad bakgrund än FS har varit tysta betydligt längre än en vecka.
Citera
2010-08-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad vet du egentligen om hur förhärdad FS är?

Det finns väl en uppsjö med fall där folk med avsevärt mycket mer städad bakgrund än FS har varit tysta betydligt längre än en vecka.
, voffo gör han på dette viset, uttalar sig som om han vet?
Citera
2010-08-16, 00:37
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Aha, du tänkte att man rullar iväg tunnan istället för att använda bil? Men då måste man rimligen dra ut i skogen. För på vägen vågar man väl inte rulla. Eller tänkte du på en kombo av tunna och bil?
Ja jag tänkte hur han eller om det varit jag, skulle fått iväg kroppen utan spår av den. En kombo ja av tunna o bil. Det är ju oxå tungt att få in en tunna i bilen men vad han än ska göra så blir det ju en kraftansträngning. Med en tunna kan man ju rulla fram till bilen och sen baxa in dej, på något sätt?
Citera
2010-08-16, 00:50
Medlem
Funderar på detta att FS fanns kvar i huset. Han hade iofs troligen inget val, men ändå. Det är iskallt att sitta kvar där i närmar en vecka och bara vänta på att MJ ska bli efterlyst och polisen komma. Och utan att svara i telefon när anhöriga ringer. Men jag håller det ändå inte för otroligt.
Jag är inne på samma teori som flera andra:
Bråk på natten 27-28/7 (då det dessutom var fullmåne, vilket kan få folk lite extra ilskna sägs det). De var antingen i bilen eller hemma. Han dödar henne. Han forslar bort kroppen (gissar på dumpning nån av sjöarna eller mosshålen i trakten).
Han kör sen ner bilen till Stora Höga, tar ut pengarna och går hem till huset, bara för att få det att se ut som om hon har rest bort. Vilket ju är vad han säger när polisen väl kommer. Troligen röker han på bra för att bara stå ut den veckan.
Det här med att det skulle vara så svårt att tiga tror jag inte på. Det är ju det bästa sättet om man inte vill trassla in sig i lögner och motsägelser. Om man bara har bestämt sig för att "jag ska bara säga att jag tror att hon har rest bort, inget mer" så kan man säkert håla det. Särskilt med Alm i färskt minne.
Men sen har polisen hittat nåt som helt motsäger att hon skulle ha rest bort, och därför häktas han. Det kan handla om att hennes mobil o kamera finns kvar hemma, kanske pengarna som togs ut låg där, kläder, smink, annat som tjejer inte reser bort utan. Kanske nån viktig medicin.
Tja, bara lite spån i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in