2010-08-11, 23:56
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, med det resonemanget så kunde de lika gärna letat efter en sko, om hennes sko blev funnen i närheten av bilen kan man utesluta att hon tagit sig från bilen frivilligt...

Jag förstår absolut vad ett fynd av bilnycklarna skulle innebära, jag förstår inte varför man specifikt skulle leta efter dem.

Eftersom polisen nu letade efter dom så borde det väl vara av vikt för fallet eller
Citera
2010-08-11, 23:59
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisen började väl inte söka efter henne förrän flera dagar efter att hon försvann och efter anmälan från föräldrarna? Det stämmer inte med att de skulle ha fått ett larmsamtal.
Aha, var det så?
Men de kanske inte kopplade ihop larmet med en person/ett namn innan anhöriga efterlyste?
(spinner envist vidare på min lilla teori )
Citera
2010-08-12, 00:00
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammin
Då kan det vara hon som skriver en recension för ett "ultimate inescapable restraint system" med?
http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/A3F5LLLHFUV1V5/ref=cr_cm_rdp_pdp

Skulle det absolut kunna vara, men en sak som särskiljer den är att personen i fråga stavar "Swede Goddess" isär medans MJ skriver "Swedegoddess" ihop. Samt att personen som skrivit på Amazon skriver betydligt bättre engelska än vad MJ har gjort både på den engelska BDSM siten och i sina omdömmen på Ebay. Details, details...
Citera
2010-08-12, 00:01
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Varför kallar hon sej "water woman" ??

Varför "Karaff"?

"Water woman" är väl ett rätt bra nick om man gillar fridykning, och fotar mycket konståkning... men inte vet jag - kanske nåt inom BDSM-köret?
Citera
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Fast det passar väl inte in med hennes personlighet ("född att styra sin omgivning") att lifta?

Dessutom hade hon väl hyfsad ekonomi och råd att ta tåg eller buss.

Jo, men det skulle det väl kunna göra? Många kvinnor skulle i dagsläget vara rädda för att lifta. Men ett sånt uttalande kommer väl från en ganska stöddig och självsäker kvinna som skulle kunna tänkas inte vara särskilt rädd för att något skulle kunna hända henne?
Citera
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Därför det är ganska troligt att en ev gärnigsman som försökt få det att se ut som MJ åkt bort även skulle dumpa nycklarna. Dessutom är den en relativt enkel detalj som skulle ta utredarna ett ganska långt kliv fram om man fann bilnycklarna runt bilen
Nja, jag köper inte det...
Om polisen pratar om ett specifikt föremål bör det ju vara för att de har en anledning att misstänka att föremålet finns just där, antingen genom att den misstänkte sagt något eller att ett vittne sagt något....i annat fall borde de leta i efter vad som helst som kan föra fallet frammåt.
Citera
2010-08-12, 00:02
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Många lastbilar stannar till vid statoil spekerödsmotet där det även finns en rastplats, där många chaufförer övernattar.....

Alldeles riktigt, det ligger däremot en liten bit ifrån pendelparkeringen. Ingen överdriven lång bit dock. Däremot något som kan vara intressant i denna teori är att polisen var vid den här Statoilmacken som är som sagt precis bredvid rastplatsen och hämtade filmer ifrån övervakningskamerorna där. Varför gjorde dom det? Sen var Aftonbladets reportrar och sniffade sunt vid Burger King som ligger precis bakom den här Statoilmacken (Och hur jag vet det är för att jag var där och köpte mat när dom var där).
Citera
2010-08-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Vi vet inget om tecken på blod eller bråk. Polisen har inte släppt någon info. Men hade det varit större blodmängder hade nog ex-sambon anhållits på den högre misstankegraden och inte på den lägre, som det nu blev.

En möjlighet är att polisen spårat hennes biltelefon och sett att den senast var påslagen i eller i närheten av hennes hus. Och att det är därför dom söker så mycket där. Men det kan förstås vara för att dom inte har något bättre uppslag. Kanske är sökandet ett slöseri med resurser. Men polisen skulle få f-n om dom INTE lade ned resurser nu och sedan hittas hon nånstans där vid ett senare tillfälle.

Någon har också föreslagit att polisen kanske hittat ex-sambons fingeravtryck på ratten i hennes bil och därför antagit att det är han som kört till Stora Höga.

Men precis som du så famlar vi andra också i mörker.
Eftersom FS sagt till polisen att han tror att MJ är bortrest så kan det ju inte finnas blodspår i hemmet, inte om han fortfarande bor där. Då skulle han väl ha reagerat med oro inför polisen.
Citera
2010-08-12, 00:04
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Eftersom polisen nu letade efter dom så borde det väl vara av vikt för fallet eller
Ja, precis...
Jag får känslan av att polisen har tillräcklig information för att tro att hon inte är vid liv, och om de letar efter specifikt föremål så får det mej att tro att de har en viss misstanke om hur det har gått till också...
Citera
2010-08-12, 00:05
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Eftersom FS sagt till polisen att han tror att MJ är bortrest så kan det ju inte finnas blodspår i hemmet, inte om han fortfarande bor där. Då skulle han väl ha reagerat med oro inför polisen.
Håller med till fullo. Tror inte på blodspår.
Citera
2010-08-12, 00:05
Medlem
Leelooos avatar
Här har ni förresten en bild på kanoten som diskuterades lite längre bak i tråden på hennes tomt. Tvivlar på att den har blivit använd på ganska länge...

http://sv.tinypic.com/r/2nq5g0x/4
Citera
2010-08-12, 00:06
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Alldeles riktigt, det ligger däremot en liten bit ifrån pendelparkeringen. Ingen överdriven lång bit dock. Däremot något som kan vara intressant i denna teori är att polisen var vid den här Statoilmacken som är som sagt precis bredvid rastplatsen och hämtade filmer ifrån övervakningskamerorna där. Varför gjorde dom det? Sen var Aftonbladets reportrar och sniffade sunt vid Burger King som ligger precis bakom den här Statoilmacken (Och hur jag vet det är för att jag var där och köpte mat när dom var där).

Dom hämtade övervakningsfilmer på Statoil Stora Höga också, antar att dom plockar in filmer lite överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in