Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
+
= 
Det är ingen motsägelse att jag är nästintill helsäker på att polisen har rätt GM, men som tyvärr inte går att anhålla på sannolika skäl. Vidare så är jag beredd att helt ändra inriktning i mina tankar om vem som är den mest lämpliga kandidaten, men inte före dess att jag är överbevisad.
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Beroende på vem av dessa som står FS närmast så borde de kunna utnyttja denne för att locka honom närmare ett erkännande om det nu skulle vara så att han är [ensam] gärningsman.
Fiska in FS föräldrar eller barnens mor nu när han är ute och låt Leif-GW/Expressen/Aftonbladet/GT/Kvällsposten basunera ut att man har en ny huvudmisstänkt. Om
FS är skyldig och har lite skam i kroppen så är det inte omöjligt att han börjar prata brevid mun.
Fungerar inte det så är det väl bara att falla tillbaks på alternativa förhörstekniker (waterboarding, thiopental, elchocker, "
musikterapi" osv). Ah, nej, det kanske inte fungerar på personer som håller på med sadomasochism...
I slutänden tror jag det här är och förblir ett olöst fall om GM inte erkänner frivilligt.
Skam i kroppen är nog det sista som Fredrik har. Det har vi sett vid ett flertal tillfällen. Bland annat när han straffar barnen för att de berättade om att de fått stryk, vilket medförde att han då inte ville träffa dem - som straff...
Vi får hoppas att sanningen kommer fram i ljuset snart oavsett vad.
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Tack för att du just skrev det jag länge velat skriva!
Den som har minsta insyn i utredningsarbete förstår ju att om man har en klar uppfattning om vad hänt (väl grundad dessutom eftersom man tidigt i utredningen går ut med att ett grovt brott begåtts och dessutom har en gärningsman som uppfyllde kriterierna för häktning) så ägnar man inte tiden åt att t ex förhöra alla passagerare som åkt med buss till Prag för att se om de känner igen Marina...
Att hitta en död person som är gömd (just för att inte hittas) är inte så enkelt för någon. Inte ens om man har hela Sveriges poliskår till förfogande.
Det beror inte på inkompetens utan på att saken i sej är en näst intill omöjlig uppgift.
Om man inte är FB-deckare förstås.
Eller tar hjälp av ett medium.
Tack själv. Det är ungefär så som jag ser det också.
Citat:
Ursprungligen postat av rippo84
Disponenten,
Du vagar pasta det, det ar ju bra. For vad som ar mer troligt ar, att det inte stammer det allra lilla minsta. Den svenska polisen ar jatteduktiga pa att i ex. Sodertalje haffa och spoa pa nagra forsvarslosa fyllon pa gagatan. Helst ska det va en kvinnlig polis, ca 170 cm lang, i sallskap med en storvaxt manlig kollega da hon sjalv inte orkar lyfta fyllot fran banken som han somnat pa.
Sedan har man som sagt otaliga trafikkontroller med laser som ger bra utslag i statistiken over uppklarade brott samt snabba pengar till partykassan i polishuset.
Och om vi nu ska ta Sodertalje som ett exempel igen, sa kan jag inte tanka mig ett annat nordiskt land dar brottslingar lyckas peppra polishuset med automatkarbin OCH dessutom komma undan med det.
Syrianerna maste ju asgarva i sina spelhalor om natterna.
Fel tråd...