2010-08-15, 00:45
Medlem
drdracula141s avatar
På tal om järnvägar det fanns ju en station förr i tiden i Spekeröd som hette vallen i Stora Höga järnvägen gick upp till Ucklum. Det stämmer att det gick en järnväg i från Stora Höga till Spekeröd
Citera
2010-08-15, 00:49
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Jag har skrivit tidigare att dessa saker kan vara "inplanterade" och då kanske det är där "din" lilla gröna bil kommer in. Det är den han använder för att frakta bort henne?
Jamen, hur lyckas han få bort alla spår av henne från bilen? På bilderna i tidningen ser man ju hur hunden letar och sent i veckan som gick, så forslar dom bort den. men det kanske är därför dom tar med den? Den andra bilen har dom säkert finkammat sen den hittades. Jaa, där har du nåt!
Citera
2010-08-15, 00:54
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
NillanB kanske har en aning om var FS:s favoritskog ligger?

Han borde även ha en del nya favoritställen tillsammans med MJ efter alla fotosessioner och promenader ute i naturen runt Spekeröd.
Citera
2010-08-15, 00:58
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulow
Han borde även ha en del nya favoritställen tillsammans med MJ efter alla fotosessioner och promenader ute i naturen runt Spekeröd.

Jepp, håller med. Iofs kanske lite för uppenbart (MJ:s släkt/vänner skulle med lätthet kunna peka ut dessa platser, om de fick frågan av Polisen)?
Citera
2010-08-15, 01:02
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulow
Det tror jag också. Det är väldigt vackert häruppe, med bergen och sjöarna..och många möjligheter.
Planerar man något brott, så kan man nog vara säker på att kunna hitta gömställen som lätt kan få någon att försvinna länge. Men jag tänker på om det var dråp och "olyckshändelse", då skulle jag ha svårare att kunna tänka klart och hitta nåt säkert ställe.
Citera
2010-08-15, 01:07
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det tror jag också. Det är väldigt vackert häruppe, med bergen och sjöarna..och många möjligheter.
Planerar man något brott, så kan man nog vara säker på att kunna hitta gömställen som lätt kan få någon att försvinna länge. Men jag tänker på om det var dråp och "olyckshändelse", då skulle jag ha svårare att kunna tänka klart och hitta nåt säkert ställe.

Visst, om det planerat eller olyckshändelse är nog avgörande för val av plats - stressfaktorn.
Citera
2010-08-15, 01:11
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Jepp, håller med. Iofs kanske lite för uppenbart (MJ:s släkt/vänner skulle med lätthet kunna peka ut dessa platser, om de fick frågan av Polisen)?

Inte säkert. Framgick det inte av tråden lite tidigare att FS ofta vandrade runt med kamera på magen - ensam - i olika områden?
Citera
2010-08-15, 01:14
Medlem
Nails avatar
Tuesday, https://www.flashback.org/sp24737398 :

Citat:
Elutb. gymnasiet. Arbetat som elektronikmontör. ... Ständiga smärtor efter whiplash-skade från -94.

Funderar ...
Förmodligen har nackskadan gjort det svårt för F att jobba kvar som elektronikmontör. De ihållande smärtorna kan också lett till ett behov av bedövningsmedel.

Vad ska man, med tanke på detta, tro om F:s arbetsförmåga rent kroppsligt, t ex då det gäller att flytta tunga föremål?
Citera
2010-08-15, 01:18
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Vad ska man, med tanke på detta, tro om F:s arbetsförmåga rent kroppsligt, t ex då det gäller att flytta tunga föremål?

Man ska inte underskatta adrenalinkickar och överlevnadsinstinkt. =)
Citera
2010-08-15, 01:19
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Tuesday, https://www.flashback.org/sp24737398 :

Funderar ...
Förmodligen har nackskadan gjort det svårt för F att jobba kvar som elektronikmontör. De ihållande smärtorna kan också lett till ett behov av bedövningsmedel.

En elekronikmontör.. och jag tänker ström
Senast redigerad av saffy 2010-08-15 kl. 01:48.
Citera
2010-08-15, 01:38
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad jag inte får klart för mig är om den här personen FS har pundat och missbrukat droger i Marinas närhet tidigare eller om han inte gjort det.

Jag tänker som så, om han inte har gjort det så är det ju anmärkningsvärt att han gjorde det plötsligt om det stämmer att Marinas pappa hittade honom flummig. Då är det ju som han visste att Marina inte skulle ta illa upp eller upptäcka det för att han visste att hon inte skulle dyka upp. Men hur stor är chansen att han inte missbrukat/brukat något i hennes närhet tidigare. Den kanske är minimal. Någon som har nån uppfattning om detta?
Stod det inte nånstans tidigare i tråden att FS varit "ren" de senaste fem åren och bara fått ett enstaka återfall under den tiden?

Tråden har blivit rätt stor och jag hittar det inte, men är rätt säker på att jag har läst det.

Man kan ju fråga sig varför han i så fall fick ett återfall just efter det att MJ försvunnit? Eller kan det vara så att han fått flera återfall när MJ varit bortrest men att ingen märkt det eftersom han varit ensam?
Citera
2010-08-15, 01:43
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Man kan ju fråga sig varför han i så fall fick ett återfall just efter det att MJ försvunnit? Eller kan det vara så att han fått flera återfall när MJ varit bortrest men att ingen märkt det eftersom han varit ensam?

Om jag var knarkare och jag hade mördat min flickvän skulle jag nog få ett återfall.

Om jag var knarkare och min flickvän försvann skulle jag nog få ett återfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in