2010-08-15, 00:17
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
men uppgifter i telefonkataloger kan ligga kvar länge. Enligt uppgift i media bor han i Göteborgsområdet, och dit hör inte Sollebrunn.

Anmärkningsvärt, men ok, jag förstår.
Citera
2010-08-15, 00:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Vad jag minns, så redogjorde du i ett tidigare inlägg att han flyttat från Sollebrunn till MJ:s boende i Spekeröd. Det finns väl inga frågetecken i det sammanhanget.

Jag undrade bara varför han enligt eniro ännu kunde vara skriven i Sollebrunn.

My mistake.
Citera
2010-08-15, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad jag minns, så redogjorde du i ett tidigare inlägg att han flyttat från Sollebrunn till MJ:s boende i Spekeröd. Det finns väl inga frågetecken i det sammanhanget.
Kräver Du att jag minns alla mina inlägg? Jag tror att jag skrev att jag tror att han flyttade från Sollebrunn till Spekerök, och det tror jag fortfarande.
Citera
2010-08-15, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hittat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ok, kompletterar då bara med att hon heller inte har några anmärkningar eller äger några fastigheter.
Hon har bott på adressen sedan före 2004.

FS
Har bara en tredjedel i inkomst jämfört med MJ. Har 17 anm, i stort avseende underhållsbidrag. Är skriven på samma adress som MJ dit han flyttade enligt folkbokföringen 2008-02-08 från Sollebrunn.
Citera
2010-08-15, 00:24
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Lite Off, men förklarar varför jag undrade om FS uppväxt.

Jag besökte nyligen "min" favoritskog vid mitt föräldrahem (nu cirka 35 år senare), och blev förbluffad över att den var densamma som då ("storsten" såg likadan ut, likaså alla perfekta gömställen som vi hade när vi lekte cowboy/indianer). Jag kände mig trygg och upprymd över att vara tillbaka i denna skog.

NillanB kanske har en aning om var FS:s favoritskog ligger?
Citera
2010-08-15, 00:25
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Kräver Du att jag minns alla mina inlägg? Jag tror att jag skrev att jag tror att han flyttade från Sollebrunn till Spekerök, och det tror jag fortfarande.

Jag kräver ingenting, och har jag missuppfattat dina tidigare inlägg betr. detta, så är det givetvis mitt fel.

Jag blandade tydligen ihop dig och Lalajlaj, men ni två brukar oftast kunna tillföra mycket i de olika krimtrådar jag läst.

(Det verkar vara en del sura miner i forumet, så det är väl dags för mig att gå till sängs, och därmed inte längre riskera att vara något irritationsmoment).
Senast redigerad av cochran 2010-08-15 kl. 00:35. Anledning: Tillägg
Citera
2010-08-15, 00:32
Medlem
saffys avatar
Citat:
Förstod det. Håller Du inte med mig? Skulle Du inte göra likadant?
Jo det skulle jag. Det är svårt att säga till sin dotter att man inte tycker om hennes pojkvän eller man. Och det har jag ju heller ingen rätt att säga..Däremot att jag blir orolig p ga att man hört ett gräl kanske och sett vederbörandes humör men jag skulle dra mej från att lägga mej i, särskilt när dottern är över trettio år.
Citera
2010-08-15, 00:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
När i tid var detta?

Arbete på gårdar i Gräfsnäs (dåtid) och utanför Hede (nutid 2008) uppger han i frivårdens yttrande.
Det finns bara ett Gräfsnäs, och det ligger i Sollebrunn.
Citera
2010-08-15, 00:34
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Det finns bara ett Gräfsnäs, och det ligger i Sollebrunn.

Ja, som i Anten-Gräfsnäs, den mytomspunna smalspåriga järnvägen med ånglok.
http://www.alingsas.se/uppleva-gora/sevardheter/anten-grafsnas-museijarnvag
Citera
2010-08-15, 00:37
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det är sant men vad hittar polisen hemma hos Mj som gör att dom häktar FS för mord? Han säger att hon är bortrest, kanske han talar sanning, men han kan ju också säga det för att han visste att hon planerade att åka iväg? Det känns som bilen och bankuttagen är att få det att se ut som Mj åkte iväg. Ganska klassiskt men inte så intelligent tänkt men däremot, om Fs är skyldig till mord eller dråp snarare, så har han lyckats gömma henne väldigt smart..eller någon har iallafall gjort det. Jag kan inte släppa att MJ inte skulle hört av sej på hela denna tiden, och att inte polisen skulle misstänka någon annan om dom inte hittat något i huset. Har jag helt fel, eller?

Jag har skrivit tidigare att dessa saker kan vara "inplanterade" och då kanske det är där "din" lilla gröna bil kommer in. Det är den han använder för att frakta bort henne?
Citera
2010-08-15, 00:40
Medlem
saffys avatar
Citat:
Nej, det är inte något alternativ och ytterst utopiskt.

Vår dotter är en mycket intelligent tjej och har många goda vänner, både manliga och kvinnliga.

Hon har ännu inte haft något allvarligt kärleksförhållande. Hon interagerar kanske i första hand med sin mamma, men det finns inga stora hemligheter begravda inom familjen.

Hon är dessutom väldigt vacker. Egentligen borde man inte skriva om utseende och mäta in det i något sammanhang, men det är faktiskt så det är.

Även i Sverige 2010 har utseendet ganska stor betydelse.
Låter ju tryggt men jag tänker bara att just nu är hon 18 år..och livet tar sina vändningar och du kan hamna i den situationen.
Citera
2010-08-15, 00:44
Medlem
utanmanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jo det skulle jag. Det är svårt att säga till sin dotter att man inte tycker om hennes pojkvän eller man. Och det har jag ju heller ingen rätt att säga..Däremot att jag blir orolig p ga att man hört ett gräl kanske och sett vederbörandes humör men jag skulle dra mej från att lägga mej i, särskilt när dottern är över trettio år.

I min uppväxtmiljö var det mycket stikta regler för vilka man kunde umgås med och vilka inte. Skulle man råka prata med någon som inte var "som andra" fick man höra det länge sedan. När vi kom hem med våra kärestar så var de välkomna, men om de inte var med så talades det mycket skit om dem. Den skiten kan bryta ned förhållanden, både mellan paren och mellan föräldrar barn. Ingen av våra respektive dög, jo förresten det var en urtrevlig, "tänk om alla varit som h*n". Det visade sig till sist att h*n var definitivt den sämsta av alla.

Kontentan;: Det kan vara problematiskt om barnens respektive och föräldrarna inte fullt ut accepterar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in