2010-08-11, 13:35
Medlem
Quarrels avatar
Det är oftast lätt att vara förälder. Det räcker med att man anstränger sig till det yttersta och lite till.

Men ibland räcker inte det, och då blir det svårt. Det blir svårt när partnern är avogt inställd till barnen. Då, om man vill behålla båda, måste man kompromissa. Tyvärr kan barnen komma i kläm, och man kan inte ge dem den omvårdnad man vill ge.

FS kunde troligen inte bara göra slut med MJ och sticka. Han hade inget jobb, ingen bostad och ingenstans att ta vägen. Hade han gjort slut hade han fått bosätta sig på gatan, och där kunde han inte ta sitt föräldraansvar. Han hade fått säga adjö både till barnen och MJ, och det var något som barnens mamma inte heller ville. Barnen behöver sin pappa.

Naturligtvis är det lätt att säga att han borde inte ha blivit den slashas han är, men det är försent. Nu är han en slashas, och det var den situationen han måste lösa.

Jag försvarar inte övergrepp på eller misshandel av barn, men jag har en viss förståelse för FS situation. Han ville inte förlora barnen och han ville inte förlora MJ. Han var antagligen tvungen att ge efter för sin dominanta partner för att inte förlora alltihop, och det fick barnen lida för.
Citera
2010-08-11, 13:41
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Gick han den väg man normalt skulle gå om man gick från Stora Höga till hennes hus?

I så fall skulle det ju kunna stämma tidsmässigt om det var han som tog ut pengarna!

Skulle man i så fall kunna tänka sig att han tog ut pengar för att köpa litet röka eller annat (han påträffades ju senare hög i hennes hem)?

(Jag vet att detta i så fall är ett helt annat händelsförlopp än det jag föreslog i mitt förra inlägg. Men eftersom allt är så oklart måste man vara öppen för olika möjligheter).
Ja han gick den vägen..lugnt och avslappnad minns jag
Citera
2010-08-11, 13:44
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ja han gick den vägen..lugnt och avslappnad minns jag
Ja, om du inte hunnit tipsa polisen så gör det snarast. Kan ju inte finnas så många karlar med hästsvans som är ute och går där så där mitt på dagen?
Citera
2010-08-11, 13:45
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Jag tror visst misshandeln av flickan kan ha något med försvinnandet att göra. Man vet inte vem av dom som var den drivande. Tänk om det var MJ som var den drivande och FS egentligen inte ville? Han verkar vara en väldigt svag person som går i andras ledtåg. Han tänkte ju säga upp bekantskapen med sina egna barn för hennes skull. Ville han hämnas för den händelsen? Kunde han aldrig glömma det?

Jag tror som dig Nageln. För övrigt, MJ kanske just nu själv sitter tejpad nånstans där hon ännu inte hittats? Möjligen tänkte kanske FS hålla henne så ett tag, men blev häktad och nu lever hon kanske inte längre pga det? (Ja, jag VET att detta är fullständigt ren spekulation...) Mer en tanke att misshandeln faktiskt finns i bakgrunden till det som nu hänt/händer. Öga för öga, liksom...
Citera
2010-08-11, 13:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Var det inte nån som kände henne som nämnde att hon hade ett gammalt gevär i ett lönnfack? Kanske polisen "råkade" läsa det här på fb och nu har hämtat geväret? Vet att den tanken slog mig när jag läste det inlägget. Att det kanske var ett bra tips till polisen. De kanske kan se om det nyligen har skjutits med.

Tänker du på Disponentens svar på min fråga om vapensamling?

Citat:
Marina har - hade - en blandad vapensamling bestående av bland annat: dolkar, knivar, slangbellor och även ett licenspliktigt gevär. Geväret hade hon gömt i ett lönnfack i väggen nere i sitt bibliotek under hallen.
Citera
2010-08-11, 13:53
Medlem
Doktordliszts avatar
Om det nu är så att det var MJ som körde bilen in till Stora Höga och hon som gjorde bankomatuttaget så är väl det troliga att hon rest iväg någonstans och så har det hänt något. Hon kanske skulle träffa någon från DS eller den andra sajten. Och på sådana sajter kan det väl tyvärr finnas en och annan udda typ.

Kan det vara så att hon blev hämtad i bil av någon nämnd ovan? Är det spåret diskuterat?
Citera
2010-08-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Jag tror som dig Nageln. För övrigt, MJ kanske just nu själv sitter tejpad nånstans där hon ännu inte hittats? Möjligen tänkte kanske FS hålla henne så ett tag, men blev häktad och nu lever hon kanske inte längre pga det? (Ja, jag VET att detta är fullständigt ren spekulation...) Mer en tanke att misshandeln faktiskt finns i bakgrunden till det som nu hänt/händer. Öga för öga, liksom...

Ja, varför inte. Den dagen ett vittne såg han vandra runt på vägen, det var ju samma dag han blev hämtad av polisen. Så tänk om du har rätt, att han då var på väg från gömstället där han har henne fången. Då sitter hon fastbunden någonstans nu. Hon band fast hans barn, hon band säkert fast honom också.. Nu var det hennes tur att bli fastbunden?!
Citera
2010-08-11, 14:14
Medlem
Qjs avatar
Finns det någon deadline på sökandet?
Citera
2010-08-11, 14:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja, om du inte hunnit tipsa polisen så gör det snarast. Kan ju inte finnas så många karlar med hästsvans som är ute och går där så där mitt på dagen?
Jag kom fram idag och det var väl bra
Citera
2010-08-11, 14:40
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Det finns inga ursäkter att ta en annan människas liv.
Tyvärr är det så att många barn misshandlas. Helt förkastligt och borde rendera i kännbart straff. Vad innebär det för dig "ett öde värre än döden"?

Ett öde värre än döden!

I det här fallet så är det väl inte rejält med pisk, för det skulle väl uppfattas som en njutning.

Men i annat fall så för att uttrycka mig milt, så är nog mitt personliga sätt att straff en rejäl/plågsam stund i mitt stall, där ingen hör vad jag gör med personen.

Men om jag ser det samhällsmässigt så lås in dom och kasta nyckeln, svetsa igen dörren.
Citera
2010-08-11, 14:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Det är sant, dock så är huset alldeles på kanten till Svartedalen och om man kollar på kartan så kan man se att det går en liten stig från huset upp mot Asperunnen förbi sjön Örevattnet. Och i denna del av Svartedalen är det inte lika mycket folk som rör på sig. Det krävs tämligen god lokalkännedom i den här delen av Svartedalen och det ligger lite utanför dom stora lederna som en majoritet av turisterna väljer.

Ok, verkar ganska kuperat men är man någorlunda van att köra fyrhjuling så kan det säkert funka. Där finns ju en del mossar också vad jag kan se, ingen kul terräng att söka i med de regnmängder som kommit sista dagarna...
Citera
2010-08-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Ett öde värre än döden!

I det här fallet så är det väl inte rejält med pisk, för det skulle väl uppfattas som en njutning.

Men i annat fall så för att uttrycka mig milt, så är nog mitt personliga sätt att straff en rejäl/plågsam stund i mitt stall, där ingen hör vad jag gör med personen.

Men om jag ser det samhällsmässigt så lås in dom och kasta nyckeln, svetsa igen dörren.

Kan man tänka sig att du har samma böjelse som Marina? (Obs nu menar jag inte hennes misshandel av barnet) Mycket tyder på detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in