2010-08-17, 15:06
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tror du inte att grälen kan ha handlat mer om detta att MJ nu ägde huset då hon fått det i gåva, och att FS var tvungen att lämna det? Jag vet inte alls men han kanske tyckte att hälften var hans om han nu kanske fixat och donat, gjort reparationer mm? Han kanske ville bli utköpt? (eller vad det heter?)
Precis vad jag också tänkte.
Citera
2010-08-17, 15:07
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Tack för den riktiga länken!
Jag försökte gång på gång med den andra och möttes av beskedet "illegal url"
- skraj att snuten skulle komma och haffa mig...

Mycket intressant info att villan övergått i Marinas ägo!
Undrar om föräldrarna ställde några villkor i samband med att pappren skrevs på? (Att inte FS skulle få bo kvar hur länge somhelst syftar jag på.)

varsågod Callas Vem vågar titta på en illegal URL ?
Citera
2010-08-17, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Tack för den riktiga länken!
Jag försökte gång på gång med den andra och möttes av beskedet "illegal url"
- skraj att snuten skulle komma och haffa mig...

Mycket intressant info att villan övergått i Marinas ägo!
Undrar om föräldrarna ställde några villkor i samband med att pappren skrevs på? (Att inte FS skulle få bo kvar hur länge somhelst syftar jag på.)

Huset kanske är enskild egendom. När man skriver testementen kan man skriva in att något ska ärvas som enskild egendom. Nån som vet om man kan göra samma med gåva? Antar att man kan det i alla fall.
Citera
Medlem
Catings avatar
FJ´s advokat säger såhär:
Min klient är på fri fot, utan reseförbud, restriktioner eller andra tvångsmedel. Var han uppehåller sig har jag ingen aning om, säger Michael Hansson.

Är det det normala i sådana här fall? Kan man bli belagd med reseförbud fast man är frisläppt? Jag är kass på sådant, men det finns ju många kunniga här
Citera
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
varsågod Callas Vem vågar titta på en illegal URL ?

Effektiv på jobbet?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-08-17, 15:10
Medlem
Citat:
Tror du inte att grälen kan ha handlat mer om detta att MJ nu ägde huset då hon fått det i gåva, och att FS var tvungen att lämna det? Jag vet inte alls men han kanske tyckte att hälften var hans om han nu kanske fixat och donat, gjort reparationer mm? Han kanske ville bli utköpt? (eller vad det heter?)

Om nu inte M´s föräldrar gillat F så har de med största sannolikhet skrivit huset som M´s enskilda egendom och då kan inte F kräva något. Kan det vara det som utlöst bråket?
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Rent krasst kan FS haft en mobil i varje hand och försökt få till en fejk-anledning till NÄR och varför MJ skulle ha gett sig iväg frivilligt. Det beror på när smsen skrevs. Det står bara att det var strax innan polisen misstänker att MJ försvann. Hon kanske försvann innan det? Mobilen låg ju kvar hemma vad jag förstått?
Du menar att han på hennes telefon skrivit ett sms av typen "nu drar jag och kommer inte hem förrän du flyttat". Tjaa, det är ju en tanke.

Men hade hon inte redan planerat en resa? Den borde han ha vetat om. Då behövdes ingen ursäkt för att hon var borta. Och då klantade han bara till det om han skrev en massa sms som tydde på gräl och djup osämja.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-17 kl. 15:31. Anledning: Fel i citat
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Effektiv på jobbet?

M.V.H.
jamsson.
Alltid!
Citera
2010-08-17, 15:11
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Min klient är på fri fot, utan reseförbud, restriktioner eller andra tvångsmedel. Var han uppehåller sig har jag ingen aning om, säger Michael Hansson.

Är det det normala i sådana här fall? Kan man bli belagd med reseförbud fast man är frisläppt? Jag är kass på sådant, men det finns ju många kunniga här

Är nog en medveten grej av polisen

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-08-17, 15:12
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Han var väl ute i bygden och knallade, rusig och dan. Skickade hotfulla SMS i parti och minut...
Fortsatte födelsedagsfirandet på egen hand med andra ord. Ja, det har ju diskuterats tidigare. Varför inte.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-17 kl. 15:31. Anledning: Fel i citat
Citera
2010-08-17, 15:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Som jag skrev är det långsökt men samtidigt så bör man åtminstone tänka tanken.

Absolut så är din spekulation troligare än vad jag skriver. Utan tvekan är det så.
Citera
2010-08-17, 15:13
Bannlyst
Citat:

Jag skulle också tacka för länken...
Det är just när de blir frisläppta som misstänkta kan bli lagda med reseförbud, det är lite svårt att resa om man sitter i häktet..
Fast jag förstår vad du menar. Misstankarna mot honom har inte avskrivits.
Senast redigerad av Mariooo 2010-08-17 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in