2011-08-23, 11:46
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är du på plats?

Kan man få ut de telefonlistor som saknades i FUP?
Inte på plats. Aftonbladets reporter talade med advokaten i förra pausen, därav mitt svar.

Förundersökningsmaterial som inte tagits med i FUP t ex telefonlistor kommer att finnas tillgängligt under förhandlingen stod det i stämningsansökan. Så det är mer än telefonlistor.
Detta kommer att skannas in och adderas till akten för att tids nog landa i tråden.

Detta extramaterial är för övrigt det enda intressanta som kommer att framkomma idag. Allt annat vet vi ju redan.
Senast redigerad av essohasse 2011-08-23 kl. 11:58. Anledning: Hemligt
Citera
2011-08-23, 11:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, annat är det med de vars farsor ställer upp i tid och otid.

Jo, visst kan man finna orsaker. Men idag är han ändå 38 år och borde ha lyckats ordna upp sitt liv.
Citera
2011-08-23, 11:54
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att FS efter ett ev. vådaskott (föregånget av bråk mellan honom och MJ) skulle få kalla fötter är inte så konstigt. - Det skulle också kunna röra sig om självförsvar från FS:s sida, eller en situation som FS missbedömt. - FS:s försvarare bör trycka hårt på MJ:s liv och leverne, hennes tendens att gå bakom ryggen på FS, hennes dubbelliv, hennes vapenfixering, som bl a yttrade sig i ett fullt vapenskåp (vapen hon ville köpa av sitt ex), hennes fixering vid dolkar och knivar, osv. Inte för inte blir man heller involverad i en misstänkt barnmisshandel med klart sadistiska inslag, och det var ju hon som också fotade barnet och i egenskap av sin dominanta natur rentav kan ha varit hjärnan bakom det hela. Att hon sedan använt sitt ekonomiska övertag till att utnyttja FS såväl ute som inne säger även detta något om hennes karaktär. Sover man sedan med en yxa under sängen, har lagt en pistol i något okänt hörn samt hissat upp piskor i gardinstängerna så är det möjligt att man kan dra till sig nattgäster av mindre önskvärt slag.

Det kan också finnas någon som tagit fasta på hennes förhållande med FS och passat på att utnyttja situationen, väl medveten om vem som låg närmast tillhands att få skulden om det skulle hända något. Ingen vet vilka personer MJ (utöver de mer eller mindre normalt funtade nätkontakterna) har träffat på under sina olika utflykter och resor.

Fast hur skulle man kunna hävda vådaskott om en person ligger i sin säng och blir skjuten mitt i natten? Att hävda självförsvar utan en skråma på kroppen eller bevis att något hänt i rummet?

I detta resonemang glömmer du att den misstänkte gärningsmannen har ett digert brottsregister, bl a har han odlat cannabis och dömtd för misshandel av sitt eget barn. Han har dödat sina tidigare flickvänners hundar och katter. Han har inte lyckats försörja sig själv utan levt på andra och han har plockat ut pengar på tidigare flickvänners konton, våldtagit dem m m.

Det mest korkade en advokat kunde göra är att försöka svartmåla offret när klienten kan framställas i betydligt sämre dager. Att dra upp ett rättsfall där klienten blev dömd men MJ blev friad är inte smart. Hennes nätkontakter har varit samarbetsvilliga - vilket inte kan sägas om FS.

Det är mycket som ligger honom till last.
Citera
2011-08-23, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nej, jag tänker på sista gången han var anhållen. Tror maskroos oxå skrev att han hade ryggvärk

Många som har kronisk värk säger att cannabis lindrar smärtan.

En sak som är säker är iaf att om man säger något pyttelite som kan vara till MT fördel så blir det ramarskrik här på tråden

Pratar du inte om augusti-10?
Citera
2011-08-23, 11:55
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hade han inte enligt egen utsago även sex med M den 26??

jo, men det har motsagts av ganska många andra. Hur det var lär vi aldrig få veta.
Citera
2011-08-23, 11:58
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Pratar du inte om augusti-10?

Nej, jag pratar om den senaste häktningen 2011.
Citera
2011-08-23, 11:58
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Fast hur skulle man kunna hävda vådaskott om en person ligger i sin säng och blir skjuten mitt i natten? Att hävda självförsvar utan en skråma på kroppen eller bevis att något hänt i rummet?

I detta resonemang glömmer du att den misstänkte gärningsmannen har ett digert brottsregister, bl a har han odlat cannabis och dömtd för misshandel av sitt eget barn. Han har dödat sina tidigare flickvänners hundar och katter. Han har inte lyckats försörja sig själv utan levt på andra och han har plockat ut pengar på tidigare flickvänners konton, våldtagit dem m m.

Det mest korkade en advokat kunde göra är att försöka svartmåla offret när klienten kan framställas i betydligt sämre dager. Att dra upp ett rättsfall där klienten blev dömd men MJ blev friad är inte smart. Hennes nätkontakter har varit samarbetsvilliga - vilket inte kan sägas om FS.

Det är mycket som ligger honom till last.

Länk på att hand dödat? och dömts för detta.

Leva på andra är dert många som gör.. Du tar kanske själv ut bidrag i någon form om Du imotsats till mig bor i Sverige
Citera
2011-08-23, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nej, jag pratar om den senaste häktningen 2011.

Då förstår jag inte varför du opponerade dig..
Citera
2011-08-23, 12:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
jo, men det har motsagts av ganska många andra. Hur det var lär vi aldrig få veta.

Det är bara hörsägnen, eller var de närvarande?

Denna uppgift bör man ta med en stor nypa salt, vi vet att Marina var sexfixerad och att hon skulle medverka i en sexakt på hans födelsedag är till och med troligt. Hon hade sagt till andra att hon hade ordnat denna dag bara för att fira hans födelsedag.
Citera
2011-08-23, 12:07
Bannlyst
Vi har tydligen missförstått madrasserna? De kom fram till att det var 2 liter blod i resårbottnarna. Om man ska tro rapporteringen på AB. Har de krävts 2 liter för att det skulle rinna igenom den?
Citera
2011-08-23, 12:08
Medlem
maskrooss avatar
finns inga bevis på att han dödat några djur... det är bara massa rykten och spekulationer....
Citera
2011-08-23, 12:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då förstår jag inte varför du opponerade dig..

Nu hänger jag inte med....vad jag vill ha sagt är att FS hade ryggont när han häktades 2011. ( 2011 kan han ju knappast ha släpat runt på M´s kropp iaf)
Det kan ju faktiskt vara så att han har problem med ryggen och inte fejkar som ni vill få det till
Dessutom har det inte varit debatter från läkarhåll att legalisera cannabis för smärtpatienter, har för mig att det var på tapeten för några år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in