Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
för utredningen ointressanta personer
De har uppenbarligen ingen gärningsman. De har kanske sina teorier, men om bevisen inte räcker för häktning så kan det vara på tiden (kanske lite för sent nu) att studera andra alternativ istället för att lyssna på fylle-Leif-GWs fantasier.
FS är tänkbar gärningsman, men rent statistiskt sett så är även andra närstående det: föräldrar, syskon, ex osv.
Därtill tillkommer att den försvunna kvinnan -
enligt tidigare uppgifter i tråden en självuttalad sadomasochist - har varit en vända i tingsrätten för att ha tejpat fast, bundit, och fotograferat någon annans barn för inte särskilt länge sedan. Hur de närstående till barnen kan vara "ointressanta personer" i sammanhanget förstår jag inte. Men min brist på förståelse grundas förmodligen i tanken att om någon sadomasochist skulle förgripa sig på mina barn så skulle jag nog falla tillbaka på "tand-för-tand" efter att rättsapparaten misslyckats att skapa rättvisa.
Om sheriffen inte har brytt sig om att ens telefonledes fråga samtliga personer som kan tänkas ha ett känt eller okänt motiv var de befunnit sig under den/de dagar som MJ antas ha försvunnit var de befunnit sig under den tiden så låter det ganska anmärkningsvärt i mina öron.
Jag delar tyvärr inte din entusiasm över den svenska polisens enorma kompetens och höga uppklarandestatistik, och för varje dag som går i en mordutredning så minskar chansen att mordet klaras upp drastiskt. (tänk en omvänd log-kurva)