2012-04-15, 18:55
Medlem
Kolla om du känner igen dig på bilden med... Vad gäller granarna så var det storlek julgranar.. Sedan ALLA som var framme och "kollade " gör ALDRIG om det igen... En brottsplats skall man inte kolla. Det är blåklädernas jobb! Det var dåligt! FREDDAN om du läser detta... Säg som det är... Har du gjort detta mot Marina ta ditt straff och psykhjälp, jag vet att du inte hade en rolig uppväxt jag orkade inte heller med dig hela tiden! Hoppas du hunnit tänka på vad som hänt och att du fattar att du behöver hjälp av proffs! Samma sak får inte hända igen!
Citera
2012-04-15, 18:58
Medlem
Duct-tapes avatar
Etapp 8 av Bohusleden går inte heller långt ifrån fyndplatsen.

http://i39.tinypic.com/21461b7.png
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Ang. identifieringen av kroppsdelarna/skelettdelar i paketet:

Ett kranie finns med enligt hur polisen uttrycker sig :

"...går det att fastställa på kraniet där...går det att hitta tänder... är det dna så kan det ta flera veckor.."

expressen webb-tv:
http://www.expressen.se/tv/gt/polise...n-vara-marina/

ed: rubrik tillägg
Senast redigerad av PhDSalander 2012-04-15 kl. 19:05.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marymachine
Jag uppfattade det som vitt mest, som vit plast och vit/ljus bäddmadrass täckt av granris. Det var inte jag som drog upp plasten utan jag såg det på ett par meters håll. Ändå såg man tydligt att det var en människa där i. När fyndet gjordes backade alla undan och ringde polisen. När de kom spärrade de av och många gick därifrån. Det var blött och kallt i skogen och man var bra nedkyld. Det var ingen i polisen eller så som pratade med de som upptäckt henne (henne säger jag nu för det känns verkligen så) utan de satte direkt igång med sin undersökning. Någon annan som var med skrev tidigare i tråden att de skulle göra en tandidentifikation så då utgår jag ifrån att det låg ett kranie där också. Jag såg inte riktigt vad som var vad. Man glodde som sagt inte rakt in i plasten och madrassen om man säger så.

Okey, tack för svaret.

Förstår att det va hemskt, men ni har gjort ett bra jobb allihop.

Någon som minns gruset i Fredriks bil eller någon av bilarna?
Grus i bilen va det inte så och ett jäkla tjafs om plattor och att misstänkte kört grus?
Citera
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marymachine
Jag uppfattade det som vitt mest, som vit plast och vit/ljus bäddmadrass täckt av granris. Det var inte jag som drog upp plasten utan jag såg det på ett par meters håll. Ändå såg man tydligt att det var en människa där i. När fyndet gjordes backade alla undan och ringde polisen. När de kom spärrade de av och många gick därifrån. Det var blött och kallt i skogen och man var bra nedkyld. Det var ingen i polisen eller så som pratade med de som upptäckt henne (henne säger jag nu för det känns verkligen så) utan de satte direkt igång med sin undersökning. Någon annan som var med skrev tidigare i tråden att de skulle göra en tandidentifikation så då utgår jag ifrån att det låg ett kranie där också. Jag såg inte riktigt vad som var vad. Man glodde som sagt inte rakt in i plasten och madrassen om man säger så.

Jag förstår att ingen av Er direkt kastade Er fram för se hur det såg ut men det som jag är mest nyfiken på just nu är:
Är Du säker på att det var en bäddmadrass som Du såg?

Om så är fallet så stiger ju sannolikheten enormt att Ni har träffat rätt dvs att det är Marina.
Citera
2012-04-15, 18:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det här är från FUP sidan 96

Tips från en Carola K som d. 2 nov. var och rastade sina schäferhundar vid en sjö nära
schäferhundsklubben i Svartedalen.
Hennes vägbeskrivning:
Svartedalsvägen - Diserödsvägen – vid t-korsningen, vänster bort mot och förbi golfklubben
- grusväg, Fiskekortsautomat - sväng höger och fortsätt mot skylt med
SchäferhundsKlubben.
Kör förbi en varningsskylt med schäferhund på.
50-sträcka - kör i ca 3 min. Sjö med mkt. vass precis intill vägen.
Vid denna vassrika sjö hade de rastat sina hundar och Carola uppger att den enda gången som
hon sett detta beteendet hos sina hundar var då de mött varg.
De hade snabbt packat sig in i bilen och lämnat platsen utan att kolla vad det var som
hundarna uppmärksammat.
Först efteråt hon kom hem kom hon att tänka på Marinas försvinnande och kontaktade
polisen.
Är detta exakt där fyndet nu gjordes?
Citera
2012-04-15, 19:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Jag tänkte att man skulle kommentera detta om man är insatt i området, men jag tror det är jävligt nära.
Iofs sökte polisen Diseröd och in, men det va inte riktigt där tror jag.
Citera
2012-04-15, 19:04
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Nej det är inte där, men i samma område kan man säga, men några km därifrån. Finns varg sporadiskt i området. Dom har ett revir lite längre norr om Svartedalen.
Citera
2012-04-15, 19:04
Medlem
marymachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nolyork
Kolla om du känner igen dig på bilden med... Vad gäller granarna så var det storlek julgranar.. Sedan ALLA som var framme och "kollade " gör ALDRIG om det igen... En brottsplats skall man inte kolla. Det är blåklädernas jobb! Det var dåligt! FREDDAN om du läser detta... Säg som det är... Har du gjort detta mot Marina ta ditt straff och psykhjälp, jag vet att du inte hade en rolig uppväxt jag orkade inte heller med dig hela tiden! Hoppas du hunnit tänka på vad som hänt och att du fattar att du behöver hjälp av proffs! Samma sak får inte hända igen!

Riktar du dig till mig nu?

Det var någon som öppnade plasten för att se vad det var. Sedan höll sig folk på avstånd. Det syntes ändå. Olika människor på platsen hade ganska olika reaktioner. Vissa ville se om det verkligen var ett lik, andra backade undan helt. Ingen rotade runt eller rörde henne vad jag såg men tittade på ett par meters håll. När man letat efter henne så länge är det lätt att reagera med "är det sant".
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2012-04-15, 19:05
Moderator
Inget pm-tiggeri, tack. Det här är ett diskussionsforum och det man vill diskutera gör man helst öppet med alla andra. I annat fall hör det inte hemma i tråden alls. Tänk också på att man inte får trakassera andra medlemmar, så ta det lugnt med kommentarerna. Vad som helst är inte tillåtet att skriva om andra användare. Alla är välkomna, oavsett vem de är. Till sist, om ni postar en länk, tala åtminstone om vart den går. Tack på förhand.

Kommentera inte detta meddelande. //Mod
2012-04-15, 19:06
Medlem
marymachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag förstår att ingen av Er direkt kastade Er fram för se hur det såg ut men det som jag är mest nyfiken på just nu är:
Är Du säker på att det var en bäddmadrass som Du såg?

Om så är fallet så stiger ju sannolikheten enormt att Ni har träffat rätt dvs att det är Marina.

Ja, det är jag faktiskt säker på. Man kanske inte ska säga så men, ja.
Citera
2012-04-15, 19:07
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tänkte att man skulle kommentera detta om man är insatt i området, men jag tror det är jävligt nära.
Iofs sökte polisen Diseröd och in, men det va inte riktigt där tror jag.

http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=Kung%C3%A4lv&sm=6&center=12760 20:6434812&type=map&zl=7&bounds=6411599:1249624,64 34099:1297624&rlm=1&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%2212758 36%22%2C%20%22y%22%3A%226434716%22%2C%20%22i%22%3A %22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F120405-121739%22%2C%20%22t%22%3A%22Hundarna%20markernade% 22%7D %2C%7B%20%22x%22%3A%221275060%22%2C%20%22y%22%3A%2 26435468%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimages%2 Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F120405-121739%22%2C%20%22t%22%3A%22Marina%20%22%7D%5D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in