2012-03-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du missade detta med flit, eller hur.

Carina hade inlagt direktnumret till polisen i Stenunggsund och kunde bara trycka på knappen för att nå polisen om det skulle hända.

Var hon orolig FS skulle mörda Borgar och hans kollega också så hon stod beredd att kalla på förstärkning.

Du missar att de när de var vid huset inte vågade gå in trots baseballträ och nummer till polisen. De ringer polisen och ber dem komma. Polisen kommer, C och L väntar en bit ifrån huset. De säger att de inte varit i huset än och går tillsammans med polis upp till huset. FS öppnar dörren och så vidare...
Citera
2012-03-25, 23:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du missar att de när de var vid huset inte vågade gå in trots baseballträ och nummer till polisen. De ringer polisen och ber dem komma. Polisen kommer, C och L väntar en bit ifrån huset. De säger att de inte varit i huset än och går tillsammans med polis upp till huset. FS öppnar dörren och så vidare...

Nu spekulerar du igen att något har hänt mellan det första stycket där hon berättar hur de åkte dit och kom fram och det andra stycket där hon berättar vad som hände.

Det är slutdiskuterat tills dess att du har en källa på att dina spekulationer är rätt. Tills dess håller jag mig till den fakta som finns i Carinas förhör.
Citera
2012-03-25, 23:08
Bannlyst
Citat:
Nu spekulerar du igen att något har hänt mellan det första stycket där hon berättar hur de åkte dit och kom fram och det andra stycket där hon berättar vad som hände.

Det är slutdiskuterat tills dess att du har en källa på att dina spekulationer är rätt. Tills dess håller jag mig till den fakta som finns i Carinas förhör.

Varför skulle C utelämna i förhör att de efter visningen av huset med FS bestämde sig för att ringa polisen och säga att de inte vågade gå in utan dom, att dom inte varit där ännu och göra om samma procedur igen? Hur får du ihop detta med att FS påstår att han gav polisen något verktyg så att han kunde dyrka upp dörrarna? Menar du att FS själv dyrkade upp dörrarna vid första visningen och lät polisen sköta den andra dörröppningen vid visning nummer två?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det finns i FUP där Marinas mor och syster inte vågar sig in i huset pga av Fredrik ja!
Och det är inga konstigheter. Frågan är väl om det är viktigt om mamma L va inne i huset innan polisen eller vad det nu är för dösnacksförsvar man har hos Fredriks försvarare.

Polisens misstänkte mördare i det här fallet är inte familjen utan den som låstes ute.
Jag förstår inte riktigt varför det är viktigt då brottsplatsen inte genomfördes från ruta 1 som man ska då man missat 2 liter blod i sängen. Det troliga är att man hade kommit fan så mycket längre i så fall om man upptäckt blodet på ruta 1.

Familjen och andra har gått in och ut innan blodet hittades, och det ska Fredrik vara glad för.
Herregud dom släpper inte Fredrik ur sikte dom närmsta åren, och dom skrattar nog gott åt hans försvar och alibi. Kanske man kör roliga timmen på krim med Fredriks svar i förhör.-

"Öööö vet inte, och jag svarar inte.
" Jag sov då så jag vet inte.
" Sluta nu jag vill bryta du är otrevlig. Jag kommer inte ihåg.

Som tur va kanske familjen fick ut lite dyrare prylar som kameror och annat så han inte stal det med.
Man hämtade kanske en del då tjuven och bedragaren tillika narkomanen hade en tendens att stjäla.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-25 kl. 23:11.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Dessutom trodde jag att du var så pass påläst så att du visste om att de åkte och kom tillbaka senare. Efter detta besök hos FS så gav de sig iväg till hennes arbete och därefter ringde hon polisen och meddelade att Marina inte var i huset och därefter mötte de upp polisen vid golfbanan innan de återkom för dagens andra husvandring.
Citera
2012-03-25, 23:11
Bannlyst
Citat:
Dessutom trodde jag att du var så pass påläst så att du visste om att de åkte och kom tillbaka senare. Efter detta besök hos FS så gav de sig iväg till hennes arbete och därefter ringde hon polisen och meddelade att Marina inte var i huset och därefter mötte de upp polisen vid golfbanan innan de återkom för dagens andra husvandring.

På vilken sida hittar du det?
Citera
2012-03-25, 23:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
På vilken sida hittar du det?

B3129-10, Laila Johansson, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10145930 - 22:50 in på ljudfilen.
Citera
2012-03-25, 23:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
B3129-10, Laila Johansson, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10145930 - 22:50 in på ljudfilen.

Den va bra och går alltså inte att kontrollera.

11 FUP
Johan Jillmyr blir uppringd av förhörsledaren och hörs per telefon.
Johan arbetar som polis i Stenungsund. Johan var en av poliserna som mötte upp anhöriga
som ville göra en anmälan om försvunnen person. (K125665-10 upprättad 10-08-02).
Johan minns inte idag vad den försvunna kvinnan heter och får namnet Marina av
förhörsledaren.
Johan uppger att han idag inte minns vilken dag han och hans kollega Borgar åkte ut till huset
där Marina bodde. Det hade kommit ett samtal till stationen om att en tjej var försvunnen.
Hennes anhöriga ville att polisen skulle följa med ut till hennes hus där hennes sambo också
bodde. "Vi ville att de skulle åka dit själva.", uppger Johan. De anhöriga återkom sedan via
Lkc och Johan och Borgar fick uppdraget att åka med ut till huset
Citera
2012-03-25, 23:17
Bannlyst
Citat:

Så dina påståenden finns alltså inte i FUP? Då är det alltså upp till mig om jag vill tro på dig eftersom ni inte har lust att lägga upp ljudfilen. Varför säger du att jag inte är påläst när du vet att jag inte har dessa ljudupptagningar? Fjantigt..
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-25 kl. 23:23.
Citera
2012-03-25, 23:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Borgar uppger att en kollega på Stenungssunds Polisstation, Håkan, fick in ett samtal från en
mamma och en syster som saknade en person (Marina). Håkan hade sagt till Borgar, att han
hade sagt till dem att söka i hennes bostad först. "Efter ett tag ringde de upp igen", tror jag,
uppger Borgar. Johan eller jag pratade med en av dem. Det framkom att de var rädda för
Fredrik, sambon. "De ville att vi skulle möta upp dem vid hennes hus. De hade inte varit där
hemma ännu."

sid 15 FUP
Citera
2012-03-25, 23:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Borgar uppger att en kollega på Stenungssunds Polisstation, Håkan, fick in ett samtal från en
mamma och en syster som saknade en person (Marina). Håkan hade sagt till Borgar, att han
hade sagt till dem att söka i hennes bostad först. "Efter ett tag ringde de upp igen", tror jag,
uppger Borgar. Johan eller jag pratade med en av dem. Det framkom att de var rädda för
Fredrik, sambon. "De ville att vi skulle möta upp dem vid hennes hus. De hade inte varit där
hemma ännu."

sid 15 FUP

Det fetmarkerade är en ren och skär lögn, eller så tror han igen som tidigare i texten.

Att de varit ute vid hennes hem innan polisen kom har konstaterats och uttalats av både Laila och Carina, både i FUP och i TR.
Citera
2012-03-25, 23:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det fetmarkerade är en ren och skär lögn, eller så tror han igen som tidigare i texten.

Att de varit ute vid hennes hem innan polisen kom har konstaterats och uttalats av både Laila och Carina, både i FUP och i TR.

Nu tror jag att du skriver att polisen ljuger alltså, och jag säger så här good luck.
Två poliser uttalar sig här och dom skulle ljuga, men nej inte en chans!
Vems ord väger här? Ja, just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in