2012-04-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Funderar på detta. OM de kommer fram bevisning som tyder på att Fs är Gm och de blir resning i målet! Kan han då få ett hårdare straff eftersom han då ljugit tidigare?!
Det skall GM inte ha men får han samma åklagare och samma personal i rätten är väl de ganska griniga och har nog inte silkesvantana på precis
Citera
2012-04-17, 12:30
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jodu, vilken gentleman och ansvarsfull hedersknyffel han är.. Du tycker kanske att han borde fått något pris för att han misshandlade barnet? Du är ju komplett galen.

Marina gjorde uppenbarligen inget brottsligt enligt rätten..

Även om rätten inte fann henne skyldig så nog tusan deltog hon genom att fotografera händelsen och att hon visste om den utan att, som jag förstått det, inte informera mamma/myndigheter.

Så jag ser hennes delaktighet i det som fullständigt klart.

Citat:
FAMILJEN DAVIDSSON. Mamma, Elizabethe, Eleonor, 9, Arvid, 16, Victoria, 18 och Veronica, 13 var alla ute i skallgångsgruppen med Missing People. De var några av de som var med när fyndet av den vita presenningen gjordes..

Heja mamma Davidsson, ta med sig 3 barn under 18 för ett dylikt uppdrag. Trodde hon det var bärplockning på schemat ?
Citera
2012-04-17, 12:31
Medlem
trixigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
vilken vidrig grissugga till mamma. hur är man funtad när man tar med småbarn ut i skogen för att leta efter ett två år gammalt lik (dessutom ett mordoffer)

Ja vissa föräldrar drar sig ju inte för att förklara för sina barn att världen inte är gjord av små rosa moln, och att dessutom röra ihop denna förklaring med en dag ute i naturen i gott syfte - herre min gud!

Man kan ju anta att barnen inte blir traumatiserade för livet efter en skallgång, det gör dem väl bara gott att se hur det kan gå till..
Citera
2012-04-17, 12:33
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ditt inlägg skulle vara betydligt mer informativt om du utvecklade det hela lite grann.

ja, så är det troligen. men det förändrar ändå inte det faktumet att hen inte bör uttala sig om saker han inte kan något om.
Citera
2012-04-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja då går det snart mot vilken kvinna det är.

Enligt kammaråklagare Per-Åke Kvarnström hade mördaren minst 12 timmar på sig att röja undan Marinas kropp någon gång den 28-29 juli 2010.
http://www.expressen.se/gt/ingen-anledning-att-inte-tro-att-det-ar-hon/

En gissning är direkt då han inte vågade ha ett paket i huset eller i andra skrymslen och jag tror han va klar redan vid de 10.000 han plockade ut.
Hem stängde av hennes dator, och va inne på sin egen runt 12 snåret.

Du har rätt, men man skriver även övriga fynd så man får hoppas att man pressar aset hårt.
Fast med det läget som är nu så är i alla fall fallet i sig på en helt annan nivå än tidigare och absolut då man läser FUP. Mindre tveksamheter om vad vittnen säger och tiderna, masterna, osv.
En alternativ gärningsman har ju redan bleknat bort en del efter detta fynd, de övriga fynden kan ju avfärda en alternativ GM helt.
Citera
2012-04-17, 12:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad tror du om sms-et som skickas ifrån MJs mobil till FS? Som han notoriskt nekar till i förhören, han vill INTE kännas vid detta sms...Har han råkat skicka detta av misstag och hur isåfall? och varför skulle det sitta så hårt inne och erkänna att han fick sms-et egentligen? utredningen står ju inte och faller med detta sms, eller hur?

Kan ha med någon tid eller mast att göra, så han inte vill säga det bara. EN sån har alltid en anledning att ljuga. Mobilerna låg ju under samma mast fast det neka han till och sa att i så fall har någon min telefon.
Dom flyttade sig samtidigt mobilerna under 28 juli.

Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Man ska inte glömma bort han Jakob som försvann från Stenungssund för cirkus tre årsedan heller

Jo, jag tror nog att artiklar i dag säger att det är en kvinna, och jag tror dom visste tidigt men inget sagt om vem det är i och med att man gick ut så öppet i media, och kontaktade familjen för att tala om vad man funnit osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
En alternativ gärningsman har ju redan bleknat bort en del efter detta fynd, de övriga fynden kan ju avfärda en alternativ GM helt.
Har aldrig funnits någon annan gärningsman här.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Alibi = Bevis för vistelse på annan plats är brottsplatsen.

Källa: SAOL
Han har inget alibi för ingen såg han varken på kyrkogården eller annat som han rabblat upp.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-17 kl. 12:38.
Citera
2012-04-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Ja, och är det så att det går att hitta spår till en annan person än den nu friade F, då behöver man inte ställa fullt så höga krav på dessa som man måste göra på F:s, under förutsättning att det är en person som inte hade anledning att som F uppehålla sig i hennes bostad osv. Det är i och för sig alltid bäst om spåren går att koppla till själva inpackningen men visar det sig att det finns spår efter någon annan person än F, ja då får man vara beredd att avskriva honom helt.
Det känns helt rätt, avsaknande av spår och DNA tas också som bevis. Existerar en alternativ GM, var är då spåren efter denne?
Citera
2012-04-17, 12:42
Medlem
sleipner8s avatar
[quote=LadyMystica]Även om rätten inte fann henne skyldig så nog tusan deltog hon genom att fotografera händelsen och att hon visste om den utan att, som jag förstått det, inte informera mamma/myndigheter.

Heja mamma Davidsson, ta med sig 3 barn under 18 för ett dylikt uppdrag. Trodde hon det var bärplockning på schemat ?[/

Förövrigt har nog en av de nämnda suttit här å pratat om hur de var på fyndplatsen!
Senast redigerad av sleipner8 2012-04-17 kl. 12:44.
Citera
2012-04-17, 12:47
Medlem
mercys avatar
[quote=sleipner8]
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Även om rätten inte fann henne skyldig så nog tusan deltog hon genom att fotografera händelsen och att hon visste om den utan att, som jag förstått det, inte informera mamma/myndigheter.

Heja mamma Davidsson, ta med sig 3 barn under 18 för ett dylikt uppdrag. Trodde hon det var bärplockning på schemat ?[/

Förövrigt har nog en av de nämnda suttit här å pratat om hur de var på fyndplatsen!

Detta med fyndplatsen - jag har tyvärr inte hittat inläggen om detta. Var det möjligt att ta sig dit med bil? Eller hur långt från farbar väg fann man kroppen? ( låg den gömd enl. klassiskt maner, dvs ett hundratal meter från farbar väg?
Citera
2012-04-17, 13:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beccahesten
Tack! Jag har läst en del, men inte allt. Låter inte särskilt trovärdigt att FS inte gått in i rummet och "letat" efter henne. Måste ju luktat blod där inne i åtminstone några dagar...
Polisen var inne i rummet och letade samma dag som hon anmäldes försvunnen. Det fanns nog ingen anledning att söka fler gånger.
Citera
2012-04-17, 13:02
Medlem
DyingAtheists avatar
[quote=mercy]
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8

Detta med fyndplatsen - jag har tyvärr inte hittat inläggen om detta. Var det möjligt att ta sig dit med bil? Eller hur långt från farbar väg fann man kroppen? ( låg den gömd enl. klassiskt maner, dvs ett hundratal meter från farbar väg?

Klassiskt maner i sammanhanget är väl snarare ett tiotal meter, oftast <50 m från farbar väg. Jag tror att så var fallet även den här gången.
Citera
2012-04-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Enligt vad jag tycker mig kunna se på bilderna så är det inte ens 100 meter från en väg som slutar med en liten vändplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in