2012-04-14, 20:46
Medlem
nån som har artmix o maskroos facebook sida?
Citera
2012-04-14, 20:46
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte.86
Skillnaden är?

Skönt att de verkar ha hittat henne. Finns det några andra olösta mord i närheten?

Inte så långt till Ljungskile, men inte särskilt troligt.
https://www.flashback.org/t764501
Citera
2012-04-14, 20:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jag hittar ingen uppgift på var "paketet" påträffades. Har det framgått eller?

Nej, inte ännu i alla fall, mer än position "skogen" i anslutning till Härsvattnet.

länkar AB en gång till :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14678106.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fingeravtryck efter två års regnande och snöande? Inte så troligt, va?

Jo på insidan av plasten. På utsidan, som blivit utsatt för väder, är det kanske borta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fingeravtryck efter två års regnande och snöande? Inte så troligt, va?

Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Gör det ingen skillnad att det var inpaketerat?

Kan ju eventuellt finnas kvar något på insidan av plasten ja...?
Citera
2012-04-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Är det Marina återstår ju fortfarande problemet att bevisa att F har dumpat kroppen. Någon som kan tänka sig vad denna bevisning skulle kunna bestå i?
Är det MJ som ligger inlindad i de madrasser om är borta från huset blir det nog svårt att utesluta FS och mena att det kan vara någon annan både tidsmässigt och lokal kännedom.
Citera
2012-04-14, 20:49
Medlem
essohasses avatar
NYHETERsto.se har satsat hårt med bilder och film från söket.

Möjligen slutade man bevaka händelsen något tidigt:
"Men dagens sökning gav tyvärr inga svar på var kvarlevorna efter försvunna Marina Johanson finns."

http://nyhetersto.se/visa2.asp?id=spekerod20120414

http://nyhetersto.se/film/index.asp
Citera
2012-04-14, 20:51
Medlem
BillyMorgans avatar
Snacka om att jag blev förvånad när jag kommit hem från affären och såg att de faktiskt hittat något, MPS. Vet inte varför, men jag trodde hon var borta för alltid.
Hoppas verkligen det är hon nu, för hennes familj. Låter ju troligt iom bäddmadrasserna.

Ang fingeravtryck så kan det ju finnas på insidan, vore inte omöjligt.
Citera
2012-04-14, 20:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Är det Marina som ligger i paketet är saken biff. FS kan i så fall redan nu börja packa ned tandborsten och se framemot en låååång vistelse på häkte och senare låst vilohem

Är det en ryggrad tillhörande människa torde dna-prov på ryggmärgen och ev kvarvarande märgvätska vara i ganska lovande skick inuti ett plast och madrasshölje att fastställa identitet.
Ävenså om huvudskålen finns kvar i detta "paket" med skottskador/ ingångshål på kraniet kan fastställas.

Märk väl man säger ett paket "stort nog att rymma en människa" , - verkar indikerar att det är en människa i Marinas storlek man avser, dvs "mindre", hon var väl ca 160?
Citera
2012-04-14, 20:54
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven53
nån som har artmix o maskroos facebook sida?
Tips, googla Madelene Runkvist.
Citera
2012-04-14, 20:56
Medlem
jjagares avatar
Kom ifrån Svartedalen för ca 40 min sen, såg en målad och en civil Polisbil som stod vid källsjön och som jag körde om. Tänkte ta en sväng in på vägen till Härsvatten men ångrade mig och vände längre fram, när jag körde tillbaka så mötte jag bägge bilarna som körde in på vägen till Härsvatten. Vad gjorde dom vid Källsjön?.
Citera
2012-04-14, 20:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Är det Marina återstår ju fortfarande problemet att bevisa att F har dumpat kroppen. Någon som kan tänka sig vad denna bevisning skulle kunna bestå i?

Det som ligger närmast till hands är att det går att säkra fingeravtryck på eventuella tejprester. Om tejp eller annat material där fingeravtryck kan fästa legat inlindat i något annat så finns det ju en sportslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in