Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var TR inställning att F inget hade att vinna på att ta död på sin hyresvärdinna eftersom han då gjorde sig själv hemlös.
Fast ska man titta på statistiken och mordutredningar, så är det ju ett nära relationsmord som är det vanligaste.
Svartsjuka, separation och en nypa P7a duger gott som motiv, och som hans mor sa "ingen säger emot Fredrik". Hon om någon har klargjort vad det rör sig om för en personlighet plus de andra stackars tjejerna och kamraterna, som hamnat i Fredriks väg. Och p7an talar sitt tydliga språk.
Möjligt att Tingsrätten har missat BRÅ och statistiken om vilka mord som är vanligast, och att påstå att någon inte skulle mörda för att få ha tak över huvudet är ju bara nonsens.
Det här är tydligt och hade man hennes kropp så hade det varit "bye bye", och ett fängelsestraff för mord för Fredrik.
Så han hade alla anledning att mörda Marina i mina ögon, och han är helt klart en av de få jag tror kan mörda igen.
Nej skrattretande skulle jag vilja uttrycka det som om Fredrik skulle avstå att mörda Marina för att han fick bo där för att hon tyckte synd om honom. Iskall kyla och ingen empati är klarlagt enligt FUPen och dess vittnesutsagor. Hoppas han sover jävligt bra om natten det brukar dom göra som är utan samvete.