2012-03-21, 18:53
Medlem
Camdreas avatar
Jag har följt den här tråden från start.

Det jag inte förstår är vilket motiv FS skulle haft för att mörda M. Det hade varit mera logiskt om M hade mördat FS.

Vad hade han att vinna på hennes död? Inget som jag kan se.

Han blev av med extrapengarna (minst 4.500:-/mån), som han hade utöver försörjningsstödet och han blev bostadslös. Han kunde flytta till maskroos eller annan villig kvinna när han hade velat och behövde inte göra sig av med MJ - hon ville inte ha honom kvar.

Det som kanske var jobbigt var att stämningen inte alltid var bra, när MJ uppmanade honom att flytta, men enl systern (om jag minns rätt) så tyckte MJ han kunde vara kvar över sommaren m h t trädgårdsarbetet, MJ:s familj tyckte inte om honom och det finns säkert mer som var jobbigt, men det fanns väl egentligen inget mer som höll honom kvar än ovanstående.

Jag vet, det finns flera tusen inlägg om varför FS har mördat M. Majoriteten grundar sig på hans personlighet, bristfälliga sociala anpassning och andra (ev) bravader han varit ute på + konstigt alibi, men även annat är konstigt: t ex när dog M om hon nu är död, brister i polisutredning etc.

Det är många andra faktorer som jag tycker är underliga, men de har också ventilerats tidigare.

Ingen behöver känna sig manad att svara på detta. Det är mera så att det kändes som att jag behövde skriva av mig lite....

Mvh Camdrea
Citera
2012-03-21, 19:00
Medlem
Camdreas avatar
Vad tror ni f ö om MSP:s sök den 14 april?
Enl uppgift från organisationen räknar man med att 2.000 personer ska delta.
Citera
2012-03-21, 19:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea

Jag tror det blir jättebra, dock tveksam till att det ger något nu efter denna tid.
Citera
2012-03-21, 19:17
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Tyvärr så tror jag att det kan bli aningen kaosartat om det kommer 2000 pers...
Citera
2012-03-21, 19:22
Medlem
JensLapiduss avatar
https://www.flashback.org/t1816029

Nja, 2000 personer...först säger Peder att det beräknas bli närmare 2000 personer, några inlägg senare säger han att det ryktas om att de lätt kan räkna med 2000 personer...men det blir säkert bra ändå...
Senast redigerad av JensLapidus 2012-03-21 kl. 19:24. Anledning: ändrade ca till närmare
Citera
2012-03-21, 20:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Det jag inte förstår är vilket motiv FS skulle haft för att mörda M. Det hade varit mera logiskt om M hade mördat FS.

Han blev av med extrapengarna (minst 4.500:-/mån), som han hade utöver försörjningsstödet och han blev bostadslös. Han kunde flytta till maskroos eller annan villig kvinna när han hade velat och behövde inte göra sig av med MJ - hon ville inte ha honom kvar.

Det som kanske var jobbigt var att stämningen inte alltid var bra, när MJ uppmanade honom att flytta, men enl systern (om jag minns rätt) så tyckte MJ han kunde vara kvar över sommaren m h t trädgårdsarbetet, MJ:s familj tyckte inte om honom och det finns säkert mer som var jobbigt, men det fanns väl egentligen inget mer som höll honom kvar än ovanstående.

Jag vet, det finns flera tusen inlägg om varför FS har mördat M. Majoriteten grundar sig på hans personlighet, bristfälliga sociala anpassning och andra (ev) bravader han varit ute på + konstigt alibi, men även annat är konstigt: t ex när dog M om hon nu är död, brister i polisutredning etc.

Det är många andra faktorer som jag tycker är underliga, men de har också ventilerats tidigare.

Ingen behöver känna sig manad att svara på detta. Det är mera så att det kändes som att jag behövde skriva av mig lite....

Mvh Camdrea

Men inse att FS inte har kontroll över sina handlingar, typiskt för personer med olika bostavskombinationer...

Dessutom skulle han ändå bli utkastad eller hur?
Citera
2012-03-21, 23:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har svarat på det här upprepade gånger. Jag ger upp, jag kan inte förklara för dig. Jag hoppas någon annan är mer pedagogisk än jag.

På vilket sätt verkade jag tro att detta var ett ärende för Hyresnämnden?
För fyra dagar sedan startade du ”racet” och du är tydligen inte i mål...
https://www.flashback.org/sp36306606

(Du är som en papegoja. Du har bl a upprepat:
”Källa på att jag tror att detta är ett ärende för hyresnämnden?” flera gånger, fast du fick svar igår:
https://www.flashback.org/sp36367638)

Låsbytet är tydligen viktigt för dig. Varför driver du det så hårt? En person som med all sannolikhet mördat Marina är inte värd dina insatser.
Citera
2012-03-22, 00:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Mvh Camdrea
Det var TR inställning att F inget hade att vinna på att ta död på sin hyresvärdinna eftersom han då gjorde sig själv hemlös.
Citera
2012-03-22, 00:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var TR inställning att F inget hade att vinna på att ta död på sin hyresvärdinna eftersom han då gjorde sig själv hemlös.

Fast ska man titta på statistiken och mordutredningar, så är det ju ett nära relationsmord som är det vanligaste.
Svartsjuka, separation och en nypa P7a duger gott som motiv, och som hans mor sa "ingen säger emot Fredrik". Hon om någon har klargjort vad det rör sig om för en personlighet plus de andra stackars tjejerna och kamraterna, som hamnat i Fredriks väg. Och p7an talar sitt tydliga språk.

Möjligt att Tingsrätten har missat BRÅ och statistiken om vilka mord som är vanligast, och att påstå att någon inte skulle mörda för att få ha tak över huvudet är ju bara nonsens.
Det här är tydligt och hade man hennes kropp så hade det varit "bye bye", och ett fängelsestraff för mord för Fredrik.

Så han hade alla anledning att mörda Marina i mina ögon, och han är helt klart en av de få jag tror kan mörda igen.

Nej skrattretande skulle jag vilja uttrycka det som om Fredrik skulle avstå att mörda Marina för att han fick bo där för att hon tyckte synd om honom. Iskall kyla och ingen empati är klarlagt enligt FUPen och dess vittnesutsagor. Hoppas han sover jävligt bra om natten det brukar dom göra som är utan samvete.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-22 kl. 00:19.
Citera
2012-03-22, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
För fyra dagar sedan startade du ”racet” och du är tydligen inte i mål...
https://www.flashback.org/sp36306606

(Du är som en papegoja. Du har bl a upprepat:
”Källa på att jag tror att detta är ett ärende för hyresnämnden?” flera gånger, fast du fick svar igår:
https://www.flashback.org/sp36367638)

Låsbytet är tydligen viktigt för dig. Varför driver du det så hårt? En person som med all sannolikhet mördat Marina är inte värd dina insatser.
Du slutade tydligen att läsa vid det inlägg som du länkade, eftersom du inte läste nästa replik i replikskiftet där jag formulerar om frågan. Det är den frågan som jag har upprepat som en papegoja, ställd till Mariooo:
Citat:
På vilket sätt verkade jag tro att detta var ett ärende för Hyresnämnden?
Men hen är tydligen svarslös.

Varför driver du så hårt att FS är skyldig när två domstolar har rimligt tvivel?
Citera
2012-03-22, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast ska man titta på statistiken och mordutredningar, så är det ju ett nära relationsmord som är det vanligaste.
Svartsjuka, separation och en nypa P7a duger gott som motiv, och som hans mor sa "ingen säger emot Fredrik". Hon om någon har klargjort vad det rör sig om för en personlighet plus de andra stackars tjejerna och kamraterna, som hamnat i Fredriks väg.

Möjligt att Tingsrätten har missat BRÅ och statistiken om vilka mord som är vanligast, och att påstå att någon inte skulle mörda för att få ha tak över huvudet är ju bara nonsens.
Det här är tydligt och hade man hennes kropp så hade det varit "bye bye", och ett fängelsestraff för mord för Fredrik.

Så han hade alla anledning att mörda Marina i mina ögon, och han är helt klart en av de få jag tror kan mörda igen.

Nej skrattretande skulle jag vilja uttrycka det som om Fredrik skulle avstå att mörda Marina för att han fick bo där för att hon tyckte synd om honom. Iskall kyla och ingen empati är klarlagt enligt FUPen och dess vittnesutsagor. Hoppas han sover jävligt bra om natten det brukar dom göra som är utan samvete.
Så BRÅ:s statistik om att ett nära relationsmord är det vanligaste ska vara vägledande för domar? I så fall skulle Lisbeth Palme ha skakat galler.

I vilket inlägg påstod jag att M skjutit sig själv och spätt ut blodet?
Citera
2012-03-22, 00:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Mvh Camdrea
Det fetade. Jag tror inte det var så enkelt. Hur hittade han maskroos? Och hur skulle han hitta en annan villig kvinna att flytta in hos om inte maskroos släppt in honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in