2012-04-15, 13:12
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Kan någon förklara varför expojkvännen skulle åka dit nu? Om det är Marina lär det inte finnas några spår från honom på kvarlevorna... Blir det indicier han kan åka på då? Och isf skulle inte det vara lite konstigt eftersom det finns tvivel (iom att han nekar menar jag).

Som flera andra har nämnt i tråden så är det väl parallellen till Hovs Hallar-fallet som visar att det kan gå just så. Den killen friades först. Sen hittade man kropparna, tog upp fallet igen och han fälldes.
Citera
2012-04-15, 13:14
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Karlstad har nämnts tidigare också. Har paret flyttat?

Verkar som de numera är sammanboende i Karlstad, ja.
Enligt ratsit (?) någon länkade eller kopierade hit uppgifter om det ganska nyligen.
Citera
2012-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jo, det är nog en riktig tolkning.
Å andra sidan hade polisen förmodligen tvingats meddela anhöriga även om alltihopa varit djurkadaver, med tanke på att MPS varit så ivriga att babbla i media om vad de själva anser om fynden.

Mamma L är så härlig, glädjer sig iom detta över att kanske kunna slippa Marinas reklam och deklarationer lite tidigare än annars.

Så klart. Kan tänka mig att varje gång det dimper ned reklam m.m till Marina så väcks ångesten till liv igen.
Citera
2012-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Som flera andra har nämnt i tråden så är det väl parallellen till Hovs Hallar-fallet som visar att det kan gå just så. Den killen friades först. Sen hittade man kropparna, tog upp fallet igen och han fälldes.

Precis, det kan gå så. Har bara hänt några få gånger i svensk rättshistoria när det handlar om nackdel för den friade. De nya bevisen måste vara av väldig slagkraft för att HD ska ge resning
Citera
2012-04-15, 13:16
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Med stor vikt på ordet kan, eftersom blodspår för killen i Hovs Hallar var synnerligen graverande innan kropparna återfanns. Vad fanns det för graverande mot Svensson? Ingenting, tyckte tingsrätten och hovrätten. Det är till att något ytterst besvärande kommer fram mot honom i och med detta fynd.
Citera
2012-04-15, 13:17
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Kan någon förklara varför expojkvännen skulle åka dit nu? Om det är Marina lär det inte finnas några spår från honom på kvarlevorna... Blir det indicier han kan åka på då? Och isf skulle inte det vara lite konstigt eftersom det finns tvivel (iom att han nekar menar jag).

Av samma skäl som Tyskan åkte dit. Han har inte en chans .Det enda som fattades i det här fallet var ett lik.

I Sverige behövs inga bevis

Här hänger Vi den som Vi tror ar skyldig
Citera
2012-04-15, 13:20
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Verkar som de numera är sammanboende i Karlstad, ja.
Enligt ratsit (?) någon länkade eller kopierade hit uppgifter om det ganska nyligen.

Alltså, om vi nu bortser ifrån killens utseende och avsaknad av utbildning/jobb/whatever, så är det en sak jag verkligen undrar över.

Hur 17 tänker man när man väljer att gå in i ett förhållande med en man som har den resumen han har ?
Är förträngningen så stor ? Tror man verkligen på fullt allvar att hans ex-flickvän lämnat ett x antal liter blod i sängen av en ren olyckshändelse och att hon därefter försvunnit på egen hand.

Nu har inte jag följt denna tråd slaviskt, så kanske det har framgått, men jag undrar hur hennes familj tänker ? Som förälder vete tusan hur jag skulle reagera om mitt barn kom hem och presenterade en partner likt Marinas ex. Jisses.

Jag undrar vad hennes familj tycker & tänker om valet av pojkvän.
Citera
2012-04-15, 13:21
Medlem
Troians avatar
Citat:

Var det inte människorov han åtalades för? Första vändan i hovrätten alltså. Det känns kanske som det är lättare att få till resning om det rör sig om ett annat typ av brott.

Jag är inte så jävla insatt i MJ-fallet, men kan någon kort redogöra för hovrättens resonemang kring ogillandet av åtalet? Det vill säga, vilket av följande tog man fasta på:

a) Det är inte uteslutet att MJ fortfarande lever.
b) Det är inte uteslutet att någon annan än FS haft ihjäl MJ.

Var det a) eller b), var och en för sig eller dessa i kombination som ledde till frikännandet? Jag tänker att om det inte påträffas något tekniskt som kan knyta FS till fyndet och b) i sig var nog för ett frikännande så är det ju inte sannolikt att vi får se en resning.
Citera
2012-04-15, 13:22
Medlem
Det blir intressant att se. Har inte läst tråden på några veckor nu så hänger inte med riktigt i svängarna, men hur som helst så hoppas jag, för anhöriga och för saken i sig att det är hennes kropp och att svinet kan tas fast.
Citera
Medlem
Citat:

Det lär ju bli indicier alt. erkännande. Om jag nu inte missuppfattat totalt var det främst avsaknaden av en kropp som bidragit till frikännandet, att vissa inte ansåg det uteslutet att Marina befann sig på varmare breddgrader.

Men alltså, vi bor ju i Sverige och jag upplever inte att vi dömer hejvilt. Titta på Mats Alm. Han hittades bränd vid en bränd Linda Alm som han påstod sig råkat snubbla över i en dalaskog som var hur jävla stor som helst, kan jämföra med att råka hitta en nål i en hötstack. Han frikändes (dömd endast för brott mot griftefrid).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så du hoppas att hon är död?

För varje vettig, logiskt tänkande person som följt fallet (i alla fall sedan blodfläcken hittades) så är det en självklarhet att hon är död och varit det sedan sommaren 2010. Det är tragiskt men så är det. Ingen skulle väl hellre önska annat än att hon plötsligt dök upp men nej, inte i det här fallet.
Citera
2012-04-15, 13:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(...)
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028--mycket-tyder-pa-att-det-ar-marina-

Sista meningen i citatet ovan antyder visserligen att han inte har full koll på läget, men förhoppningsvis stämmer åtminstone den del av uttalandet som säger att det är en människa. Kanske har man i paketet påträffat ett kranium. Jag tror inte MJ är styckad.

Jag tänkte också på att det där sista borde vara en något förhastad slutsats.
"Det är ingen tvekan om att person är bragd om livet."

Skulle ju kunna vara sjukdomsfall/olycka/självmord, men att den som finner kroppen får panik och dumpar den i skogen (för att personen anar att misstankar annars kommer att riktas åt ett visst håll). Isåfall kan väl den personen endast fällas för griftefridsbrott (om man ens kan knyta någon till det brottet till det så här långt efteråt)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in