2011-10-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Vart finns info om båten ute på Ålvatten?

Varför har dom inte kollat Rörsjön? Där finns det ju en möjlighet att rulla ner en kärra för berget och den faller väl sista halvmetern cirka. Det sågs ju en grå större bil där mitt i natten, av KH tror jag det var. Vet dock inte djupet på den sjön eller hur dyig den är. Har bara hört via en jag känner att den är "död" och även dyig. Har dock inga belägg för detta. Står man och tittar ner i vattnet ser man inget direkt, dock ligger det nog rostiga bildelar lite till höger och lite till vänster om man står uppe och tittar ner. Men i mitten av bergets sluttning är det inget. Kan det ha tryckts ner av en tung kärra med tung last??

Vet inte var info finns men båten fanns där. Vit botten. Polisen skulle nog göra en liten runda igen bland Spekerödsborna. Det finns säkert mer info att få fram.
Citera
2011-10-06, 20:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Personen bor långt därifrån. Vi träffas inte så ofta och då vi träffas har vi helt andra saker att prata om. Skulle du utsätta någon av dina vänner för något liknande, utan att ta reda på om det är okey oavsett resultat?
Jag sa bara att du hade hintat om innehållet, inte att du skulle ha låtit bli att fråga.

Får jag vara nyfiken och fråga om du bor i närheten av Spekeröd.
Citera
2011-10-06, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pelargonen
Vet inte var info finns men båten fanns där. Vit botten. Polisen skulle nog göra en liten runda igen bland Spekerödsborna. Det finns säkert mer info att få fram.

Naivt

SPEKERÖDINGARNA har munkavel alkoholisten sitter ju på fodringarna
Citera
2011-10-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag sa bara att du hade hintat om innehållet, inte att du skulle ha låtit bli att fråga.

Får jag vara nyfiken och fråga om du bor i närheten av Spekeröd.

Nej, jag har inte hintat, då vore det fullständigt meningslöst.

Nej, och inget ställe jag har vägarna förbi heller.
Citera
2011-10-06, 20:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet tråden någonting om polisens draggningar??
Det står om dykningar i Gårevattnet, s. 94-95, och hundsök i diverse sjöar s. 93, men draggningar, det vete tusan.
Citera
2011-10-06, 20:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Nej, jag har inte hintat, då vore det fullständigt meningslöst.

Nej, och inget ställe jag har vägarna förbi heller.
OK!

Med hintat menar jag att du avslöjade en del genom att ställa frågan, "är det okej att pröva. . . . . ", till din vän.
Citera
2011-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Det står om dykningar i Gårevattnet, s. 94-95, och hundsök i diverse sjöar s. 93, men draggningar, det vete tusan.

Dragningar har inte skett i Gårevattensjön som jag skrev utan dykningar. Men i slutet av sjön ligger en dumpers i dyn, har legat där i många år.
Citera
2011-10-06, 20:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Dragningar har inte skett i Gårevattensjön som jag skrev utan dykningar. Men i slutet av sjön ligger en dumpers i dyn, har legat där i många år.

Polisen började väl, som jag själv, misströsta när de tittade på kartan och såg alla sjöar och vattendrag i området.. Om pappan är så tät som många menar borde han inte sponsra ett privat sök?
Citera
2011-10-06, 20:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
I dykrapporten står att "Botten var dyig. Dock ej troligt att ett objekt har försvunnit ner i dyn."
Hur djupt har Dumpern sjunkit?
Citera
2011-10-06, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Polisen började väl, som jag själv, misströsta när de tittade på kartan och såg alla sjöar och vattendrag i området.. Om pappan är så tät som många menar borde han inte sponsra ett privat sök?

Frågan:
Varför gör inte alkoholisten detta

Svar: det gagnar honom inte

Citera
2011-10-06, 20:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Frågan:
Varför gör inte alkoholisten detta

Svar: det gagnar honom inte

Varför, det är ju hans dotter. Tror du inte att han vill begrava henne?
Citera
2011-10-06, 20:57
Bannlyst
Citat:
Varför, det är ju hans dotter. Tror du inte att han vill begrava henne?

I den bästa av alla världar hoppas jag det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in