2011-12-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis. Jag försöker få anhängarna av mordteorin att förklara hur det kan ha gått till. Men jag går bet, de kommer inte ens med ett hållbart scenario.

Hållbart eller ej.
Min teori är att bråk uppstått och att skottet träffat en mindre blodrik del av kroppen.
och på så sätt fått med sej en liten,liten benflis.tex från fotknöl,knoge eller liknande.
Därav bristen på blodstänk i/på panelen.
(dock ej fot eller hand där bevisligen mycket blod finns)

Att kudden ligger mot den egentliga fotsidan behöver egentligen inte betyda att MJ låg med huvudet åt det hållet vid skott tillfället.
Det är ju egentligen inte ens klargjort att hon ens låg när skottet avlossades.

Jag tror att MJ i sin rädsla på något vis försökt att skydda sej med både armar och ben.

Dessutom tror jag numer att hon slutligen dödades/misshandlades med kniv.
(Kanske fanns det bara en kula kvar i pistolen efter övnings/prov skjutandet där FS påstår att Marina var med ?)

Hur tror du själv att benbiten hamnat i kulhålet ?
Senast redigerad av zebop 2011-12-08 kl. 01:48.
Citera
2011-12-08, 02:25
Medlem
Citat:
Vi pratar om en meters väg. Luftmotståndet påverkar inte så mycket att det har någon betydelse.

Sant,luftmotståndet påverkar knappast.
Men varför skulle kulan bara färdas en meter ?
Det finns väl knappast någon här som med säkerhet kan säga exakt varifrån skottet av lossades ?
Citera
2011-12-08, 09:59
Medlem
Kams avatar
Det är väldigt ledsamt att tänka på att en ung kvinna är mördad i sin säng och förmodligen för evigt försvunnen samt att en friande dom väntas från HR om en vecka. Då spelar det ingen roll från vilket håll den förmodade kulan kom. I vilket fall så blödde hon och jag misstänker att det varit ett stickvapen inblandat.
Ledsamt är ordet en vecka före domen!
Citera
2011-12-08, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hållbart eller ej.
Min teori är att bråk uppstått och att skottet träffat en mindre blodrik del av kroppen.
och på så sätt fått med sej en liten,liten benflis.tex från fotknöl,knoge eller liknande.
Därav bristen på blodstänk i/på panelen.
(dock ej fot eller hand där bevisligen mycket blod finns)

Att kudden ligger mot den egentliga fotsidan behöver egentligen inte betyda att MJ låg med huvudet åt det hållet vid skott tillfället.
Det är ju egentligen inte ens klargjort att hon ens låg när skottet avlossades.

Jag tror att MJ i sin rädsla på något vis försökt att skydda sej med både armar och ben.

Dessutom tror jag numer att hon slutligen dödades/misshandlades med kniv.
(Kanske fanns det bara en kula kvar i pistolen efter övnings/prov skjutandet där FS påstår att Marina var med ?)

Hur tror du själv att benbiten hamnat i kulhålet ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det är väldigt ledsamt att tänka på att en ung kvinna är mördad i sin säng och förmodligen för evigt försvunnen samt att en friande dom väntas från HR om en vecka. Då spelar det ingen roll från vilket håll den förmodade kulan kom. I vilket fall så blödde hon och jag misstänker att det varit ett stickvapen inblandat.
Finns det någon anhängare av åklagarens teori om att M sköts till döds i sin säng?
Citera
2011-12-08, 10:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Sant,luftmotståndet påverkar knappast.
Men varför skulle kulan bara färdas en meter ?
Det finns väl knappast någon här som med säkerhet kan säga exakt varifrån skottet av lossades ?
Jag har räknat från blodfläckens mittpunkt till väggen, och det är ca en meter. Men oavsett varifrån kulan har gått sista biten från föremål som den gått igenom, eller rikoschetterat mot, till väggen finns det inga avstånd som möjliggör en praktisk inverkan från luftmotståndet.
Citera
2011-12-08, 10:25
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Jag har räknat från blodfläckens mittpunkt till väggen, och det är ca en meter. Men oavsett varifrån kulan har gått sista biten från föremål som den gått igenom, eller rikoschetterat mot, till väggen finns det inga avstånd som möjliggör en praktisk inverkan från luftmotståndet.
Du har inte svarat på min fråga ännu.
https://www.flashback.org/sp34400382

Edit: Du kan få en bild till om det underlättar för dig.
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ricko1.png
Senast redigerad av GasGlad 2011-12-08 kl. 10:30.
Citera
2011-12-08, 10:49
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Finns det någon anhängare av åklagarens teori om att M sköts till döds i sin säng?

De flesta, däribland jag.
Citera
2011-12-08, 10:49
Medlem
S4bb3s avatar
Citat:
Försök att förklara hur kroppen kunde befinna sig utanför sängen, blodstänket träffa bäddmadrassen och kula med benbit träffa väggen i sned vinkel. Rita gärna en skiss, en bild säger mer än tusen ord.
Jag kan tänka mig ett flertal alternativ.
- Fler skott kan ha avlossats, men endast en har passerat igenom kroppen.
- Benbiten kan vara animalisk och en oupplöst beståndsdel av skivan - benlim
- Den sneda vinkeln kan vara en bieffekt av att kulan vobblat snarare än riktning
Citera
2011-12-08, 11:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter

Om hon är död så är det rimligt att inledningen till hennes död började i sängen.
Skottet behöver inte ha något samband med blodet i sängbotten. En kniv kan vara det ev. mordvapnet och själva dödsfallet kan ha skett utanför bostaden.

Jag skulle inte bli förvånad om man hittar silvertejp och gladpack samt ev. benbitar bara några tiotal meter ifrån bostaden i v el. sv riktning.
Senast redigerad av bagarn29 2011-12-08 kl. 11:12.
Citera
2011-12-08, 11:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam

Det finns ett scenario som är ännu mer ledsamt och det är att GM sover tryggt vid sidan av sin fru. Hon är kanske omedveten om hans böjelser.
Citera
2011-12-08, 11:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4bb3
Jag kan tänka mig ett flertal alternativ.
- Fler skott kan ha avlossats, men endast en har passerat igenom kroppen.
- Benbiten kan vara animalisk och en oupplöst beståndsdel av skivan - benlim
- Den sneda vinkeln kan vara en bieffekt av att kulan vobblat snarare än riktning
Benlim är intressant:
Citat:
Benlim
Ett animaliskt lim som är idealiskt att använda vid underhåll av äldre möbler. Både för reparationer av trädetaljer och lagning av fanérskador. Kan brytas upp. Gelstyrka ca 180. Benlim kommer i kulform och ska blandas med vatten och smältas i vattenbad.
Kan "benbiten" vara en kula av benlim från reparation eller tillverkning av fanéren? En fråga till PZ om hur panelen tillverkades vore intressant.

En kulas riktning går rakt även om den vobblar. SKL säger att kulan troligen gick snett in i väggen, och då kan den inte ha kommit från blodpölen även om den vobblade.
Citera
2011-12-08, 11:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Belägg på det fetstilta?

Har du någon förklaring till hur kulan kunde träffa väggen i sned vinkel om M sköts till döds i sin säng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in