2010-08-17, 00:23
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
"Det var under förmiddagen den 28 juli som Marina Johansson, 31, iakttogs i sin bil, på väg ifrån hemmet utanför Spekeröd, söder om Stenungsund. Sedan dess är hon spårlöst försvunnen."

Expressen, 5 aug
(http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31)

Hon hade ett halsband som hon alltid hade på sig. Någon kanske känner igen det, säger en nära släkting", står det. Det verkar ju mer som om dom trodde att hon var kidnappad eller bortförd mot sin vilja? Vad kan dom mena annars?
Citera
2010-08-17, 00:24
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
"Det var under förmiddagen den 28 juli som Marina Johansson, 31, iakttogs i sin bil, på väg ifrån hemmet utanför Spekeröd, söder om Stenungsund. Sedan dess är hon spårlöst försvunnen."

Expressen, 5 aug
(http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31)
Tack, där var den!
Det är ju den artikeln jag letade efter förut idag där man nämner halsbandet:
Citat:
– Jag vet inte vad jag ska säga. Det är så hemskt, säger en nära anhörig.
Nu står hoppet till att få hjälp från allmänheten.
De vädjar om iakttagelser av släktingen.
– Hon hade ett halsband som hon alltid hade på sig som sticker ut. Någon kanske känner igen det, säger släktingen.

Det jag reagerar över är att man beskriver inte halsbandet, och bilden som används visar det inte heller...blir en lite märklig vädjan då.
Citera
2010-08-17, 00:25
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Bra sammanfattning KiaW!

Undra varför familjen gjorde en anmälan först den 2 augusti? Detta med tanke på att de är en "tight" familj. Jag skulle nog själv ha gjort den senast dagen efter födelsedagsfesten.

Jag vill inte vara respektlös och om någon uppfattar det så då ber jag om ursäkt, men jag började fnissa när jag läste vad zebop hade skrivit. Jag fick en bild framför mig där jag så hur "smarte" FS hade överlåtit allt jobb till två stackars ovetande sopgubbar.
Citera
2010-08-17, 00:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur de träffades, men 2007 tycks de ha haft en relation på avstånd, åtminstone att döma av gästboken på Helgon. Om de lärde känna varandra via nätet, så kan det ha dröjt innan MJ upptäckte FS:s avigsidor, missbruk etc, och vid det laget var hon redan kär och lät sig övertygas när han försäkrade att han inte använde några droger längre. När hon väl konstaterade att han inte var helt uppriktig i det avseendet, var hon kanske alltför fäst vid honom för att bryta förhållandet. Jag tror att även om man själv har fasta principer vad det gäller olika saker (alkohol, rökning, veganmat, religion etc etc), så kan man tolerera och acceptera en hel del "svagheter" och egenheter hos någon man älskar.

Du är klok du, precis så tror jag att det var.
Citera
2010-08-17, 00:33
Medlem
jjagares avatar
Saffy du bor ju alldeles nere vid golfbanan har jag för mig att du skrev tidigare, har du eller din sambo sett Lupon åka till STH dagligen??

Angående eventuell knarkodling så tror jag att det skulle vara riskabelt att göra det i Svartedalen, alldeles för mycket folk: vandrare, fiskare, svamp/bärplockare. Jag hade ju då inte åkt iväg med bil för att kolla till odlingen, absolut inte med Lupon (spygrön). De dagliga? turerna kanske var ner till korvan, pizzerian eller cafeet i STH
Citera
2010-08-17, 00:36
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Bra sammanfattning KiaW!

Undra varför familjen gjorde en anmälan först den 2 augusti? Detta med tanke på att de är en "tight" familj. Jag skulle nog själv ha gjort den senast dagen efter födelsedagsfesten

Den 4e augusti säger polisen att dom har haft en försvinnande-anmälan liggande i en vecka
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/goteborg?videoId=1.1735345
Senast redigerad av mammin 2010-08-17 kl. 00:40.
Citera
2010-08-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag försöker mej på en sammanfattning (OBS: Det som kallas rykten är uppgifter som kommit till tråden av användare som säger sig känna till paret):

MJ loggar in på Facebook på kvällen den 27 juli kl. 23.09
MJ loggar in på annan site 23.36 och ytterligare på en site 00.50.

Minst en av siterna är en BDSM-site (Darkside). MJs läggning är sadomasochist/dominant.
Under förmiddagen 28 juli ses MJ körandes från sin bostad och ett uttag görs från MJs konto vid 11-tiden.
Därefter finns inga spår efter henne.

Mkt bra sammanfattning

men när det gäller det fetmarkerade så vet vi inte...

kanske loggade hon på de 2 första sedan slogs hon ihjäl och dryga timmen senare loggar FS in..

men om detta kan det bara spekuleras
Citera
2010-08-17, 00:40
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Saffy du bor ju alldeles nere vid golfbanan har jag för mig att du skrev tidigare, har du eller din sambo sett Lupon åka till STH dagligen??

Angående eventuell knarkodling så tror jag att det skulle vara riskabelt att göra det i Svartedalen, alldeles för mycket folk: vandrare, fiskare, svamp/bärplockare. Jag hade ju då inte åkt iväg med bil för att kolla till odlingen, absolut inte med Lupon (spygrön). De dagliga? turerna kanske var ner till korvan, pizzerian eller cafeet i STH

Jag bor inte nere vid golfbanan, men jag kör den vägen varje dag i stort sätt, olika tider och även helger, jag bor vid den vägen och jobbar i Uddevalla, och jag har mött den färgstarka bilen högst 2ggr
som jag minns. Frågade min man och han säger sej ha sett den men inte så ofta. Jag tror oxå att de dagliga turerna är till Stenungsund för att handla, eller till Stora Höga o köpa pizza, tanka eller så. Jag själv åker ofta till havet som är så nära, och då åker man ju oxå på den vägen.
Citera
2010-08-17, 00:41
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammin
Den 4e augusti säger polisen att dom har haft en försvinnande-anmälan liggarnde i en vecka
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/goteborg?videoId=1.1735345

Okej, tack. Tyckte väl att det var lite konstigt.
Citera
2010-08-17, 00:43
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare

Och ja, det vimlar av svampplockare nu, fiskare ja och naturälskare. Jag åkte i naturreservatet ikväll, vid 20-tiden, och blev själv förvånad hur många bilar och svampplockare som var därute. Trots små ödsliga vägar, så skulle det vara riskabelt att odla där. Hellre då i närheten av deras villa och marker.
Citera
2010-08-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag bor inte nere vid golfbanan, men jag kör den vägen varje dag i stort sätt, olika tider och även helger, jag bor vid den vägen och jobbar i Uddevalla, och jag har mött den färgstarka bilen högst 2ggr
som jag minns. Frågade min man och han säger sej ha sett den men inte så ofta. Jag tror oxå att de dagliga turerna är till Stenungsund för att handla, eller till Stora Höga o köpa pizza, tanka eller så. Jag själv åker ofta till havet som är så nära, och då åker man ju oxå på den vägen.
Kanske hon är dumpad i havet, FS har nog genom MJ:S pappa tillgång till båt.
Citera
2010-08-17, 00:49
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Kanske hon är dumpad i havet, FS har nog genom MJ:S pappa tillgång till båt.
Om han ändå har flyttat på kroppen, som jag skulle gjort, så långt bort från villan som möjligt, så hade jag dumpat henne i Göta Älv. Den närmaste sjön vid hennes hus, har dom väl sökt i mycket, och har han tagit bilen så spelar det ju ingen roll om han åker bort från dalen eller bara tar närmaste sjö..risken är ju då han kör iväg, för att grannarna ska höra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in