2010-08-14, 17:49
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitten55
Jag tror att polisen letar på helt fel ställe. Varför söker dom sig inte till havet i närheten där Marinas pappa har marinan. Finns en pir där som är lätt och dumpa sker i.

precis. De borde iaf leta efter ett fyrhjuligt motorcykelfordon, även där. Kan vara en sådan, som med släp drar mindre båtar fram och tillbaka på marinan.
Citera
2010-08-14, 17:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att polisen letar på helt fel ställe. Varför söker dom sig inte till havet i närheten där Marinas pappa har marinan. Finns en pir där som är lätt och dumpa sker i.
Välkommen till Flashback!

Tyvärr tror jag inte att en marina är särskilt bra plats att dumpa en kropp på. Jag antar att det, precis som på alla marinor jag har besökt, är befolkat dygnet runt så här års.

Naturligtvis kan en kropp ha dumpats i havet, men det är väldigt mycket hav att söka igenom.
Citera
2010-08-14, 17:52
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Jag tror att polisen letar på helt fel ställe. Varför söker dom sig inte till havet i närheten där Marinas pappa har marinan. Finns en pir där...
Kanske har polisen letat på andra ställen fast vi inte vet det?

Eller också kanske dom har hittat något i eller vid hennes hus som gör att dom är övertygade om att hon måste finnas i närheten. Hennes mobil, kanske. Eller något klädesplagg (sko?). Men oavsett vilket så borde väl en eventuell GM ha kunnat frakta bort kroppen någon helt annan stans?
Citera
2010-08-14, 17:55
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Han sa inte att hon hade åkt bort. Enligt GT (9 aug) "uppger [han] att han inte blev orolig över att Marina var borta - han trodde att hon rest bort".

Om han uttryckt sig på det viset, måste det väl tolkas som att han vill göra gällande att hon var borta när han kom till huset och att han då utgick från att hon hade rest iväg någonstans.

Om detta är rätt citerat av GT, så anser jag att hans ordval är ytterst anmärkningsvärt.

Bor man tillsammans, så talar man givetvis om ifall man skall resa bort. Om det var litet frostigt i deras relation, kan det kanske vara möjligt att hon inte berättade för honom vart hon skulle resa.
Resans ungefärliga längd i tid borde hon i varje fall talat om för honom, med tanke på skötsel av katter, blomvattning o.dyl. Dessutom skulle hon ytterst sannolikt ha berättat om denna resa för sin familj.

Eller så kan hans försvar för troendet vara att han inte var hemma när hon gav sig av. Om han var någon annanstans när hon försvann, antar jag att polisen undersöker ev. alibin, vittnen, eller annat som kan bevisa (eller smula sönder desamma) hans "frånvaro" vid hennes avresetillfälle. Dessutom borde det i så fall inte handla om en planerad resa utan att hon av någon anledning fått ett infall och "hastigt och lustigt" bestämt sig för att resa någonstans.
Senast redigerad av cochran 2010-08-14 kl. 18:16. Anledning: tillägg och omformulering
Citera
2010-08-14, 18:04
Medlem
Callass avatar
Citat:
Jag tror att polisen letar på helt fel ställe. Varför söker dom sig inte till havet i närheten där Marinas pappa har marinan. Finns en pir där...

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tyvärr tror jag inte att en marina är särskilt bra plats att dumpa en kropp på. Jag antar att det, precis som på alla marinor jag har besökt, är befolkat dygnet runt så här års.

Naturligtvis kan en kropp ha dumpats i havet, men det är väldigt mycket hav att söka igenom.

Mossholmens marina är bevakad, bl a med flera livekameror!

http://www.mossholmen.se/
Citera
2010-08-14, 18:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Mossholmens marina är bevakad, bl a med flera livekameror!

http://www.mossholmen.se/
Spelar de in? Hur länge sparas inspelningarna?
Citera
2010-08-14, 18:08
Medlem
Det är väl klart, dom hade ju bråkat lite, när hon sedan "sticker iväg" "tror" han att hon "rest iväg"...
Citera
2010-08-14, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Det är väl klart, dom hade ju bråkat lite, när hon sedan "sticker iväg" "tror" han att hon "rest iväg"...
Om de bråkar, och han sticker ut, och sedan kommer hem och det är tomt, är det inte konstigt att han tror att hon rest bort. Han struntar i det utan fortsätter att vara i huset, ger katterna mat och lever som vanligt.
Citera
2010-08-14, 18:14
Medlem
Citat:
Om de bråkar, och han sticker ut, och sedan kommer hem och det är tomt, är det inte konstigt att han tror att hon rest bort. Han struntar i det utan fortsätter att vara i huset, ger katterna mat och lever som vanligt.

Tänkte mest på att han var "hemma" när hon stack iväg, du vet...
Citera
2010-08-14, 18:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Eftersom jag tror att det var FS, som jag tror är skyldig, som i ilfart for från M:s hem så dristar jag mig till att anta att han dumpat henne en bra bit bort. Han kan ha haft flertalet dygn på sig, med en SUV.

Panikslagen, sannolikt, far han säkert mot det egna hemmet och och dumpar henne någonstand mellan Spekeröd och sitt hem. Kall nog att fara i annan riktining tror jag inte han var.

Sätter en liten peng på att svampplockare hittar henne den kommande fyraveckorsperioden... (låg-oddsare, jag vet)
Citera
2010-08-14, 18:15
Medlem
saffys avatar
Om han skulle dumpat henne i havet, så har han närmast till Getskär i Stora Höga, men då måste han ha båt, för där är långgrunt. Att åka iväg mitt i natten, förbi grannarna som bor längs med grusvägen, väcker ju en del uppseende. Visserligen kanske man som granne sover tungt men ovanliga ljud reagerar man på, som en bil mitt i natten eller när det ljusnar. Det är ju mycket lättare att dumpa henne i mossen eller sjöar.
Citera
2010-08-14, 18:17
Medlem
Callass avatar
Citat:
Spelar de in? Hur länge sparas inspelningarna?

Vet inte, men om det öht sparas någonting har nog Ms pappa tänkt på att kolla materialet.

Att det finns livekameror borde ju avskräcka från att ge sig dit, säkert många som är rädda om sina båtar som kollar på det där ganska ofta. (Tillsammans med det du nämnde innan, att det så här års är knökfullt i hamnarna, med folk i rörelse dygnet runt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in