2010-08-12, 12:48
Medlem
Quarrels avatar
En av mina brevvänner har hört av sig:
Citat:
Då merparten av FB:s nötter tycks vara mer än måttligt handikappade när det gäller att läsa index och förstå vilka bilder som hör till vilka reseberättelser så kommer här samlingslänken till de som Marina har lagt in under Wanga:

http://www.barnsemester.se/index.php?option=com_reseblog&action=userresor&id= 16575&Itemid=13

Att det står igår för besöket på Universeum beror enbart på hur sajten hanterar datum. Den 11/8 var igår och årtal verkar inte påverka hur sajten visar datum som är inom samma vecka som det nya besöket på sidan.

/../

Som svar på Deloreans fråga kan jag bara hänvisa till Marinas personlighet. Hon ville ge barnen minnen att ta med från de semestrar de gjorde tillsammans.
Citera
2010-08-12, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Är detta FS profil på facebook månne?
http://www.facebook.com/profile.php?id=625058660&ref=sgm

Att jag tror detta är för profilen ovan "Gillar" ett av MJ:s fotoalbum på facebook. Man kan inte använda denna funktion om man ej är vänner, men bådas profiler har inställningar så man ej kan se deras vänner.
En annan sak är att denne metalkille är medlem i många grupper som också MJ är medlem i. Och riktigt sååå många metalkillar finns det ju inte som gillar " Svensk Teamåkning - Svenska Konståkningsförbundet"
Dessutom stämmer den modifierade profilbilden bra övrens med hur han ser ut på bilden från reseberättelser.
Ja, det är hans profil, precis som det var förra gången den länkades i tråden.
Citera
2010-08-12, 13:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hur menar du då? De bilder som finns i misshandelsmålet,eller? Annars förstår jag inte vilka bilder du syftar på.

Ja. Bilderna hon tog då och bilden från Molekylverkstan (samme man med hästsvans och ringar på fingrarna) visar att MJ inte var en alltför van fotograf av barn i vardagssammanhang, vilket stämmer med hennes eget uttalande om ovana vid barn. Att fotografera unga i en disciplinerad sport som konståkning är inte samma sak.

Reseberättelsen avser de datum som den senaste misshandeln ägde rum. Kan MJ ha velat visa upp att allt var bra, därav lägger hon ut bild och berättelse på ett familjeforum? Något hon kanske inte hade gjort annars?

tillägg: Bort med barns namn!
Senast redigerad av Tuesday 2010-08-12 kl. 13:22.
Citera
2010-08-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Jag vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden, men skulle det kunna vara ett hedersmord? Om hon nu kommer från en religiös skärgårdsfamilj så kanske hela BDSM-grejen, barnmisshandel, inneboende narkomaner osv inte faller i god jord..?

Vad antyder du? Att pappan skulle ha mördat henne? Det tror jag absolut INTE!! SÅ religösa var de för det första inte..

Angående att någon skrev att hon köpt adapter till USA.. hon var i USA i April i samband med teamåknings VM. Alltså inget konstigt med det! Om det nu inte var så att hon köpte det senare än så, då är det ju lite konstigt!

Och angående att polisen inte hört av sig till NillanB tycker jag låter superkonstigt. Isåfall måste de vara VÄLDIGT säkra på vad de ska gå på, och så har det ju inte verkat innan. Annars brukar väl polisen vilja höra alla tänkbara, och mamman till hans barn borde vara en av de första de skulle prata med?
Menar med detta INTE att jag tror att NillanB fejkar, bara att det låter väldigt konstigt att de inte kontaktat henne..
Citera
2010-08-12, 14:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Och angående att polisen inte hört av sig till NillanB tycker jag låter superkonstigt. Isåfall måste de vara VÄLDIGT säkra på vad de ska gå på, och så har det ju inte verkat innan. Annars brukar väl polisen vilja höra alla tänkbara, och mamman till hans barn borde vara en av de första de skulle prata med?
Menar med detta INTE att jag tror att NillanB fejkar, bara att det låter väldigt konstigt att de inte kontaktat henne..
Just nu är varenda polisman, från länspolismästaren till lapplisorna, upptagna med att hitta bevis mot FS. De letar framförallt i och runt bostaden. Tiden rinner ut. Polisen har antagligen inte ansett att den ska slösa tid på att kontakta NillanB, i detta sökande har hon antagligen ingenting att komma med. Efter fredag kan hon nog komma att kontaktas.
Citera
2010-08-12, 14:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Vad antyder du? Att pappan skulle ha mördat henne? Det tror jag absolut INTE!! SÅ religösa var de för det första inte..

Angående att någon skrev att hon köpt adapter till USA.. hon var i USA i April i samband med teamåknings VM. Alltså inget konstigt med det! Om det nu inte var så att hon köpte det senare än så, då är det ju lite konstigt!

Nja, jag tycker att man nog kan skönja att polisen har ganska god uppfattning om vad som kan ha hänt.
De arbetade utifrån att ett mord begåtts på ett väldigt tidigt stadium, det måste finnas något som gör att de snabbt tänker i de banorna.
Om nu Expressens uppgift stämmer att man letade specifikt efter bilnycklar så bör de haft en indikation om att de kunde finnas där (alternativt bekräfta att de inte finns där trots uppgift?)

NillaB har ju inte haft någon kontakt med paret och kan inte lämna uppgifter om närmaste tiden före försvinnandet, men det är möjligt att man i ett senare skede tar kontakt.
Citera
2010-08-12, 15:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Om nu Expressens uppgift stämmer att man letade specifikt efter bilnycklar så bör de haft en indikation om att de kunde finnas där (alternativt bekräfta att de inte finns där trots uppgift?)
Jag funderar på om MJ stack tog hon kanske med sig bilnycklarna till Folkan, så FS inte kunde följa efter. Är det de bilnycklarna polisen letar efter?
Citera
2010-08-12, 15:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag funderar på om MJ stack tog hon kanske med sig bilnycklarna till Folkan, så FS inte kunde följa efter. Är det de bilnycklarna polisen letar efter?
Ja, säg det...
Det kan ha något med vad som frakommit i förhör tänker jag....om FS säger att han varit i telefonkontakt med MJ som sagt något om nycklar eller något liknande....eller som du säger att nycklarna till den andra bilen också är borta...
Nu vet vi faktiskt inte om uppgiften stämmer, det är väl bara Expressen den förekommit i?
Citera
2010-08-12, 15:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, säg det...
Det kan ha något med vad som frakommit i förhör tänker jag....om FS säger att han varit i telefonkontakt med MJ som sagt något om nycklar eller något liknande....eller som du säger att nycklarna till den andra bilen också är borta...
Ja, om FS påstår att MJ stack och tog med sig nycklarna, så är det intressant för polisen att hitta dem. Det kan visa om FS ljuger eller talar sanning. Vem höll i dem senast?
Citera
2010-08-12, 15:15
Medlem
Callass avatar
Citat:
Just nu är varenda polisman, från länspolismästaren till lapplisorna, upptagna med att hitta bevis mot FS. De letar framförallt i och runt bostaden. Tiden rinner ut. Polisen har antagligen inte ansett att den ska slösa tid på att kontakta NillanB, i detta sökande har hon antagligen ingenting att komma med. Efter fredag kan hon nog komma att kontaktas.

Fast jag tycker också att det är lite märkligt att polisen inte kontaktat henne öht.
Nu stämmer det förmodligen som NillanB säger, att FS och hon inte haft kontakt på åratal... men det vet väl inte polisen innan de har kollat upp det? Kunde väl varit så att han hört av sig till henne nyligen och varit desperat, tex bett att få slagga där ett tag eller låna pengar?

Men tydligen har polisen bra koll på var FS befunnit sig på sistone, och starka indikationer på ungefär hur det hela gått till?
Citera
2010-08-12, 15:24
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ja, om FS påstår att MJ stack och tog med sig nycklarna, så är det intressant för polisen att hitta dem. Det kan visa om FS ljuger eller talar sanning. Vem höll i dem senast?

Jag lutar nog mer åt att det främst är nycklarna till bilen på pendlingsparkeringen de leter efter. De är ju så att säga själva "nyckeln" till om det var MJ eller F "Krogragget som inte ville gå hem" S som körde bilen dit.
Citera
2010-08-12, 15:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Ja det står faktiskt igår, men eftersom ni alla vet att f sitter häktad så kanske ni förstår att han inte var med mina barn igår

Kan du tänka dig någon där FS haft någon tillfällig logi mellan 28/7 och 4/8? Det har antytts att han ev. kan bott mot Göteborgshållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in