2010-08-09, 04:56
Bannlyst
Jag bor ju där i Kungälv, vad vidrigt!

Så hon är fortfarande försvunnen eller hur står det till?!
Citera
2010-08-09, 07:37
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Dock så är samtliga uttagsautomater i Stenungsund kameraövervakade vilket jag är tämligen säker på att den i Stora Höga inte är. Adenmarks har bara övervakningskameror för det egna butiksområdet ej utanför där automaten och caféet, skobutiken och frisören är.

"Ber om ursäkt om någon redan har tänkt..Men är det så.Ingen kamera vid den automaten.Så är det troligt vis inte Marina som tog ut pengar...
Mina tankar..
Citera
2010-08-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Vad tror du en mördare bryr sig om körkort eller inte?

Ja, man vill väl inte gärna riskera att bli stoppad när man är ute och kör med sitt offers bil..
Citera
2010-08-09, 08:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Ja, man vill väl inte gärna riskera att bli stoppad när man är ute och kör med sitt offers bil..
Om man stoppas i en trafikkontroll med ett offer i bilen spelar det ingen roll om man har körkort eller inte.
Citera
2010-08-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om man stoppas i en trafikkontroll med ett offer i bilen spelar det ingen roll om man har körkort eller inte.

Det är en större risk att stoppas om man inte har körkort än om man har. Jag menade att han riskerade att stoppas bara för han inte har körkort.
Citera
2010-08-09, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är en större risk att stoppas om man inte har körkort än om man har. Jag menade att han riskerade att stoppas bara för han inte har körkort.
Men han måste ju stoppas och kontrolleras innan polisen vet att han inte har körkort.
Citera
2010-08-09, 08:47
Medlem
Citat:
Men han måste ju stoppas och kontrolleras innan polisen vet att han inte har körkort.

Nej, det ser polisen när de slår på reg.nr om man har körkort eller ej
Citera
2010-08-09, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det ser polisen när de slår på reg.nr om man har körkort eller ej
Nej, slår polisen på regnr får de upp ägarens namn och det är MJ. Ingen har påstått att hon saknar körkort.
Citera
2010-08-09, 09:00
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Känns som att de 2-3 (?) som skriver här inne och "känner" M känner henne via Darkside, några personliga träffar och telefonsamtal. Att i ett mail kalla häktad för "pundare" och "luffare" men att inte acceptera att kanske även M inte var alligenom god, känns väldigt partiskt.

Man FÅR bara inte ens dryfta tanken att en kvinna kan ha mindre smickrande sidor och utförda gärningar i bagaget.

Nej men det vet du väl, att offer är alltid oskuldsfulla och omtyckta medan gärningsmän är mörka, konstiga och odrägliga. Så säger ju evolutionen.

Sedan ser man ju på "fejan" (även om du inte har det) hur människor "känner" 300 personer, så när en anonym person säger att man känner en person i en olöst mordgåta så måste det ju vara pålitligt.
Senast redigerad av eviltass 2010-08-09 kl. 09:05.
Citera
2010-08-09, 09:02
Medlem
Citat:
Nej, slår polisen på regnr får de upp ägarens namn och det är MJ. Ingen har påstått att hon saknar körkort.

Vad jag menade var att om polisen misstänkte något med bilen hade dom kunnat kolla upp den och då hade dom sett att det var en man som körde bilen, och inte en kvinna som stod som ägare till bilen. Och DÅ hade dom kunnat kolla upp vem kvinnans sambo var, och DÅ hade dom sett att han inte hade körkort, och DÅ hade dom kunnat stoppat honom för han inte hade körkort. Men det var en väldigt långsökt teori märkte jag nu
Citera
2010-08-09, 09:07
Medlem
Polisen slår ofta på nummer slumpmässigt om dom kör bakom en bil, t ex om dom ser en "skum" typ köra en finare bil, så det är inget konstigt med det alls. Och stämmer inte ägaren men den som kör bilen så stoppar dom bilen.
Citera
2010-08-09, 09:08
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Jag är varken fet eller skallig eller av manligt kön.
Så särskilt sårad är jag inte.

Varför antar alla på FB att det bara finns män här?

Haha menar. You go grrl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in