2011-08-18, 12:49
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ropa åt dem att de ska kolla crossbanan!

Har tyvärr ont i halsen, apropå helikoptern så flög den tillbaka uppåt mot Torödshållet igen för c:a fem minuter sen..
Citera
2011-08-18, 12:51
Medlem
jjagares avatar
Någon som vet om polisen anlitar privatpersoner med sökhundar??
Citera
2011-08-18, 12:51
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Det är väl ändå helt uppenbart att Marina är död! Hon kan näppeligen ha linkat iväg från huset efter att förlorat ca två liter blod. Efter skottet/skotten mot huvudet slutar hjärnan att fungera och impulserna från autonoma nervsystemet som styr hjärtslagen upphör och därmed också blödningen. Marina dog i den sängen det datum som åklagaren påstår.

Du kanske skulle läst vilket inlägg jag diskuterade innan du kommer med ditt påstående

Frågan är ju varför man redan i augusti 2010 utgick från att Marina var mördad och att FS i samma veva blev anhållen. Då hade man inte hittat den blodiga madrassen trots husrannsakan. Frågan är på vilken grund hon ansågs vara mördad sommaren 2010?
Citera
2011-08-18, 12:52
Bannlyst
Citat:
Det är väl ändå helt uppenbart att Marina är död! Hon kan näppeligen ha linkat iväg från huset efter att förlorat ca två liter blod. Efter skottet/skotten mot huvudet slutar hjärnan att fungera och impulserna från autonoma nervsystemet som styr hjärtslagen upphör och därmed också blödningen. Marina dog i den sängen det datum som åklagaren påstår.

Det tror jag också. Men rätten vill kanske veta var bäddmadrasserna innehållande ca 1,8 liter blod är? Ska de bara lita på att de låg där i sängen? De vill kanske ha ett mordvapen och inte bara luddiga vittnesmål om att det kanske funnits en pistol i huset?
Citera
2011-08-18, 12:54
Medlem
L.Kollbergs avatar
Det är inte bevisen sammanlagda som ska värderas i svenska domstolar utan varje bevis för sig. Det skriver Svea hovrätt alldeles nyss i den friande domen mot den frikände i mordet på Susann Sallinen i Haninge utanför Stockholm. Där fanns det ein himla massa bevis som pekade mot Hokan Goran, men det är alltså inte summan av bevisen som ska bedömas utan varje bevis för sig och då faller det mesta eftersom man kan hitta på rimlig tvivel på nästan allt. Allt fler mördare kommer att gå fria i Sverige och jag befarar att även Marina Johanssons mördare har rätt så goda chanser om den ovan nämnda filosofin ligger till grund för svenska domstolar.
Citera
2011-08-18, 12:54
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Helt rätt, det var t o m mer än 2 liter blod som rann ut enligt försöken. Troligtvis minst 40 % av blodvolymen vilket betyder att det inte finns en möjlighet att hon lever.
Citera
2011-08-18, 12:55
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Någon som vet om polisen anlitar privatpersoner med sökhundar??

Nu har jag bara kunskap som var under åren 1990 fram till 2001 gällande polishundar och hur de jobbar och vid den tiden så hade dom inte använt privata hundar. På den orten där jag bodde så hade dom 7 st hundar och dessa användes vid behov.
Citera
2011-08-18, 12:57
Bannlyst
Citat:
Har tyvärr ont i halsen, apropå helikoptern så flög den tillbaka uppåt mot Torödshållet igen för c:a fem minuter sen..

Det är bara att hoppas att det gäller Marina. Antingen att någon hittat henne, eller att FS knäckt ihop och erkänt.
Citera
2011-08-18, 12:58
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är bara att hoppas att det gäller Marina. Antingen att någon hittat henne, eller att FS knäckt ihop och erkänt.

Ja verkligen... Allra helst att han brutit ihop och erkänt!
Citera
2011-08-18, 13:01
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vad är det som ligger åt de hållet?
Citera
2011-08-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du kanske skulle läst vilket inlägg jag diskuterade innan du kommer med ditt påstående

Frågan är ju varför man redan i augusti 2010 utgick från att Marina var mördad och att FS i samma veva blev anhållen. Då hade man inte hittat den blodiga madrassen trots husrannsakan. Frågan är på vilken grund hon ansågs vara mördad sommaren 2010?

Nu ska vi se, ska bara rulla tillbaka minnet nått år...

Har för mig att det var efter förhöret med F som gjorde att han anhölls. Dvs. Att han gjorde bort sig redan där. Är detta förhör med i fup?

Sen kom det väl ut att redan när familj/polis kom till plats så betedde han sig underligt, kan vara hörsägen dock.
Citera
2011-08-18, 13:04
Medlem
Toröd är en brukshundsklubb och fotbollsplaner. Var ofta där när jag gick i lågstadiet och hoppade studsmatta. Nära till skogen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in