2010-08-14, 14:50
Medlem
Ska hon hittas idag då..?
Citera
2010-08-14, 14:51
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Deltidsboende hos exet men skriven hos MJ, som jag beskrev i mitt inlägg 1121:

Har letat flera timmar i tråden efter var jag fick detta ifrån, men måste ta tillbaka påståendet, eftersom jag inte hittar någon sådan uppgift. Om någon annan vet något om detta, så kan ni väl skriva nå´t, eftersom min källa efterfrågades och jag inte kan hitta den.

M v h Camdrea

Eftersom exet själv här i tråden deklarerade att dom inte hade setts på flera år kan det nog uteslutas att han var/är deltidsboende där
Citera
2010-08-14, 15:00
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Ska hon hittas idag då..?
Vi kan väl hjälpas åt att hålla tummarna för det
Citera
2010-08-14, 15:11
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
För mig känns det i vart fall inte normalt, att låta sitt ex. bo kvar i kanske över ett år efter det tagit slut.

Hur långt skall "ett hjärta av guld" sträcka sig, innan man inser att detta kan medföra oanade konsekvenser?

Skulle du kunna tänka dig att fortfarande vara sambo med ditt ex. om ni gjort slut för över ett år sedan?

Kom på en sak.
Hur lätt är det att bli av med en sambo, som är skriven på adressen ifråga, om han själv inte vill flytta ut? Han är ju ingen hyresgäst, som kan vräkas - möjligen i relation till M:s pappa.

Känner en person som är i den här situationen och med reservation för hur hon har agerat totalt sett, så säger sig iaf polisen inte har några maktmedel att sätta in för att få personen ifråga att flytta ut från huset, som f ö ägs av min bekant.
Citera
2010-08-14, 15:12
Medlem
Citat:
Citat:
För mig känns det i vart fall inte normalt, att låta sitt ex. bo kvar i kanske över ett år efter det tagit slut.

Hur långt skall "ett hjärta av guld" sträcka sig, innan man inser att detta kan medföra oanade konsekvenser?

Skulle du kunna tänka dig att fortfarande vara sambo med ditt ex. om ni gjort slut för över ett år sedan?

Kom på en sak.
Hur lätt är det att bli av med en sambo, som är skriven på adressen ifråga, om han själv inte vill flytta ut? Han är ju ingen hyresgäst, som kan vräkas - möjligen i relation till M:s pappa.

Känner en person som är i den här situationen och med reservation för hur hon har agerat totalt sett, så säger sig iaf polisen inte har några maktmedel att sätta in för att få personen ifråga att flytta ut från huset, som f ö ägs av min bekant.

OT slå upp besittningsrätt.
Senast redigerad av wrigley 2010-08-14 kl. 15:13. Anledning: Tillägg
Citera
2010-08-14, 15:22
Medlem
Då det verkar som om min karta som jag gjorde i GOOGLE earth var uppskattad så har jag uppdaterat den och lagt upp på nytt.

Har lagt in vilka områden som är avspärrade. Såg oxå dessa cyklar som nån hade skrivit om i tråden.

http://www.sendspace.com/file/flazn7

längst ner finns det en knapp för nerladdning och öppna filen med programet google earth.
Citera
2010-08-14, 15:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, vi hanterar säkert alla en separation olika.
Så det skulle ha varit Marina som var svartsjuk, inte FS.

En annan fundering jag har med tanke på att alla pratar om droger. Hur vet vi att han köpt droger eller använd droger? Är det bara en spekulation eller finns det något som bekräftar det?

Någon påstod att hennes pappa åkte till gården och där träffat en påtänd FS, detta var PM till Troian. Hur säker är den informationen angående att de dels träffades på gården och dels att FS verkligen var påtänd?

Jag har haft en del att göra med folk, på yngre dar, som ofta var påtända. När de hade gjort något så var de grymt nojiga och skulle aldrig få för sig att stanna kvar på en brottsplats. Någon som har samma fundering kring detta?

(Min fetmarkering.)

Det kom till mig samtidigt som det där att en större mängd pengar hade tagits ut från hennes konto, och det var innan det om automatuttaget hade framkommit i media. (Vill dock minnas att det inte uttryckligen sades "på gården", men skulle bli förvånad om det inte är vad som menas.)
Citera
2010-08-14, 15:39
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(Min fetmarkering.)

Det kom till mig samtidigt som det där att en större mängd pengar hade tagits ut från hennes konto, och det var innan det om automatuttaget hade framkommit i media. (Vill dock minnas att det inte uttryckligen sades "på gården", men skulle bli förvånad om det inte är vad som menas.)

Det var just den där uppgiften om pengarna, senare verifierat av polisen, som gör sanningshalten hög även betr. övriga påståenden från din uppgiftslämnare.
Citera
2010-08-14, 15:43
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Eftersom exet själv här i tråden deklarerade att dom inte hade setts på flera år kan det nog uteslutas att han var/är deltidsboende där

Jag vet, tänkte också på det när jag läste hennes inlägg.
Citera
2010-08-14, 15:55
Medlem
27:e FS o MJ firade födelsedagen på Tjörn, åkte båt en kort stund, blev ovänner...
28:e MJ svarar inte på samtal från familj

Familjen var oroliga flera dar, försökte ringa, mobil avstängd heka tiden.....
Huset kollades, FS visste inget....
Tillsllut kontaktades polis.

Sen vet ni...
Citera
2010-08-14, 15:57
Medlem
Callass avatar
Citat:
(Min fetmarkering.)

Citat:
Det var just den där uppgiften om pengarna, senare verifierat av polisen, som gör sanningshalten hög även betr. övriga påståenden från din uppgiftslämnare.

Förstår inte varför du/Troian blivit så ifrågasatt för det där?

Citat:
Hm. Det ryktas: En ansenlig mängd summa pengar har tagits ut från hennes konto strax innan hon försvann och att hennes mobil varit avstängd i en vecka. Hon och pojkvännen ska ha separerat men han bodde kvar, och var påtänd när hennes pappa åkte dit för att kolla om hon var hemma.

Att bilen hittats i närheten av en tågstation i kombination med att mycket pengar eventuellt tagits ut får väl ändå ses som något som kan så ett frö av optimism.
https://www.flashback.org/sp24645487

(Min fetning.)

Varför skulle Ms pappa åka någon annanstans än hem till henne för att se om hon var hemma?
Hon har väl ingen annan bostad, och inte FS heller.
Och om det mot all förmodan var någon annanstans pappan sökt henne säger man väl isåfall om hon var där (inte om hon var hemma).

Alla kan missförstå, eller feltolka, men i det här fallet är det väl ingenting som talar emot Troians tolkning?
Citera
2010-08-14, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Tack Callas!

Jag tar emot info från de som vill dölja sitt nick, har tekniska problem med att göra inlägg eller inte är medlemmar, och publicerar dem i tråden. Jag publicerar inte åsikter eller teorier. Det är upp till var och en att avgöra sanningshalten.

OT:
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Förstår inte varför du/Troian blivit så ifrågasatt för det där?

https://www.flashback.org/sp24645487

(Min fetning.)

Varför skulle Ms pappa åka någon annanstans än hem till henne för att se om hon var hemma?
Hon har väl ingen annan bostad, och inte FS heller.
Och om det mot all förmodan var någon annanstans pappan sökt henne säger man väl isåfall om hon var där (inte om hon var hemma).

Alla kan missförstå, eller feltolka, men i det här fallet är det väl ingenting som talar emot Troians tolkning?
Enligt vissa media är FS exsambo, och kan ha haft en annan bostad. Pappan kan ha varit i MJ:s bostad och senare åkt till FS bostad för att se om hon var hemma hos honom. Men troligast var han hemma hos MJ och hittade FS påtänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in