Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(Min fetmarkering.)
Det kom till mig samtidigt som det där att en större mängd pengar hade tagits ut från hennes konto, och det var innan det om automatuttaget hade framkommit i media. (Vill dock minnas att det inte uttryckligen sades "på gården", men skulle bli förvånad om det inte är vad som menas.)
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Det var just den där uppgiften om pengarna, senare verifierat av polisen, som gör sanningshalten hög även betr. övriga påståenden från din uppgiftslämnare.
Förstår inte varför du/Troian blivit så ifrågasatt för det där?
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hm. Det ryktas: En ansenlig mängd summa pengar har tagits ut från hennes konto strax innan hon försvann och att hennes mobil varit avstängd i en vecka. Hon och pojkvännen ska ha separerat men han bodde kvar, och var påtänd när hennes pappa åkte dit för att kolla om hon var hemma.
Att bilen hittats i närheten av en tågstation i kombination med att mycket pengar eventuellt tagits ut får väl ändå ses som något som kan så ett frö av optimism.
https://www.flashback.org/sp24645487
(Min fetning.)
Varför skulle Ms pappa åka någon annanstans än
hem till henne för att se om hon var hemma?
Hon har väl ingen annan bostad, och inte FS heller.
Och om det mot all förmodan var någon annanstans pappan sökt henne säger man väl isåfall
om hon var där (inte om hon var hemma).
Alla kan missförstå, eller feltolka, men i det här fallet är det väl ingenting som talar emot Troians tolkning?