2010-08-12, 15:51
Medlem
Catings avatar
Angående bilnycklarna kan det ju lika bra vara så att en reporter på plats har frågat vad de söker efter vid parkeringen.
Fått tillsvar tex -Ja vi letar efter något...
-Vad?
-Tillhörigheter
- Som bilnycklar tex?
-Ja tex.
Sen kan de ju skriva att "Polisen söker efter bilnycklarna" med stora svarta bokstäver
Citera
2010-08-12, 15:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Angående bilnycklarna kan det ju lika bra vara så att en reporter på plats har frågat vad de söker efter vid parkeringen.
Fått tillsvar tex -Ja vi letar efter något...
-Vad?
-Tillhörigheter
- Som bilnycklar tex?
-Ja tex.
Sen kan de ju skriva att "Polisen söker efter bilnycklarna" med stora svarta bokstäver
Japp, kan absolut ha gått till så.
Citera
2010-08-12, 15:56
Medlem
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2093935/likhundar-i-jakten-pa-forsvunna-marina-31

"Senast på fredag måste chefsåklagare Niclas Sannerholm lämna ytterligare bevis som binder den misstänkte vid brottet, annars släpps han på fri fot.
- Det pekar åt att jag kommer att fatta beslut redan under eftermiddagen (läs: idag), säger Sannerholm till GT."
Citera
2010-08-12, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Just nu är varenda polisman, från länspolismästaren till lapplisorna, upptagna med att hitta bevis mot FS. De letar framförallt i och runt bostaden. Tiden rinner ut. Polisen har antagligen inte ansett att den ska slösa tid på att kontakta NillanB, i detta sökande har hon antagligen ingenting att komma med. Efter fredag kan hon nog komma att kontaktas.

Jag tänkte på detta med eventuell omhäktning i morgon. Man ska väl inte jämföra, men i fallet med Mats Alm så blev ju han omhäktad "jag vet inte hur många gånger", och i slutändan kan inte polis eller åklagare haft några egentliga bevis att tala om då han blev friad (för mordet). Vad behövs egentligen för omhäktning?
Citera
2010-08-12, 15:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tänkte på detta med eventuell omhäktning i morgon. Man ska väl inte jämföra, men i fallet med Mats Alm så blev ju han omhäktad "jag vet inte hur många gånger", och i slutändan kan inte polis eller åklagare haft några egentliga bevis att tala om då han blev friad (för mordet). Vad behövs egentligen för omhäktning?
Att åklagaren kan visa att det finns skäl för häktning, att förundersökningen inte är klar och att den går framåt.
Citera
2010-08-12, 16:02
Bannlyst
Citat:
Att åklagaren kan visa att det finns skäl för häktning, att förundersökningen inte är klar och att den går framåt.

Tack, spännande att se vad som händer i morgon.

Sorry om länken postats tidigare. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7608982.ab
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en liten båt som legat förtöjd i en större sjö i området ha tagits i beslag.

– Det är inget jag kan kommentera, säger Niklas Sannerholm.
Senast redigerad av Mariooo 2010-08-12 kl. 16:12.
Citera
2010-08-12, 16:09
Medlem
Citat:
Tack, spännande att se vad som händer i morgon.

Eller redan idag om man får tro GT
Citera
2010-08-12, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du tänka dig någon där FS haft någon tillfällig logi mellan 28/7 och 4/8? Det har antytts att han ev. kan bott mot Göteborgshållet.
FS har syskon boende på samma adress som ett äldre gift par med samma efternamn som syskonen, sannolikt pappan och hans fru, i norra Kungsbacka, 24,4 km bilvägen från Göteborg C. Antar att det räknas till Göteborgsområdet.
Citera
2010-08-12, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Eller redan idag om man får tro GT
Ja, händer det något idag kanske de hittat något som höjer misstankegraden?
Citera
2010-08-12, 16:16
Medlem
cochrans avatar
Citat:
FS har syskon boende på samma adress som ett äldre gift par med samma efternamn som syskonen, sannolikt pappan och hans fru, i norra Kungsbacka, 24,4 km bilvägen från Göteborg C. Antar att det räknas till Göteborgsområdet.

Men det var väl någon syster och hans mamma, som gick ut i tidningen med, att de sökt FS per tel. den tiden utan att få svar.
Citera
2010-08-12, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, händer det något idag kanske de hittat något som höjer misstankegraden?
Nej, snarare tvärtom. Hittar de något som höjer misstankegraden händer inget idag. Hittar de inget som visar att förundersökningen går framåt kan han släppas idag.
Citera
2010-08-12, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Men det var väl någon syster och hans mamma, som gick ut i tidningen med, att de sökt FS per tel. den tiden utan att få svar.
Jo, jag vill minnas det. De kanske inte ringde pappan och sökte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in