2010-08-12, 08:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tvivlar inte på att NillanB är den hon utger sig för att vara. Men det hon skriver behöver inte vara sant. Hon kan ljuga avsiktligt, men det är mer sannolikt att de eventuella osanningar hon skriver kommer av hennes åsikt om och erfarenhet av F.

Det är sant, det behöver inte vara medvetet.

Då ser det ut som att detta med att FS bodde hos sin ex inte stämmer. Frågan är då om han bodde heltid hos Marina eller om han bodde någon annanstans.

Han har inte träffat sina barn de senaste 2 åren, vilket är förståeligt från mammans sida.

Det verkar också som han själv hade problem med sina barn, det var inte bara Marina som hade problem med barnen. Sedan kan man fundera på om hans problem med barnen beror på annat än Marina.

Dessutom verkar det som han misshandlade kvinnor, och eventuellt sina egna barn, och detta är förstås en mycket försvårande omständighet för FS om inte annan bevisning kommer fram i fallet. Jag utgår nu ifrån att kvinnomisshandeln finns dokumenterad hos rättsväsendet.
Citera
2010-08-12, 09:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Dessutom verkar det som han misshandlade kvinnor, och eventuellt sina egna barn, och detta är förstås en mycket försvårande omständighet för FS om inte annan bevisning kommer fram i fallet. Jag utgår nu ifrån att kvinnomisshandeln finns dokumenterad hos rättsväsendet.
I domen från 2009, där han dömdes för att ha misshandlat ett barn, står ingenting om tidigare misshandelsdomar. NillanB, har F slagit Dig? Polisanmälde Du?
Citera
2010-08-12, 09:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När jag läste det här var min första tanke att han måste vara mycket manipulativ. Hittar alltid något att skylla på för att börja med droger. Tycker synd om sig själv för att han har åkt fast - inte för vad han har gjort mot barnen.

MJ beskrev honom som mycket ångerfull, och berättade att han mådde dåligt efteråt.

I förhör berättar FS att han har blivit anmäld för misshandel (barnen) tidigare.
Senast redigerad av Tuesday 2010-08-12 kl. 09:11.
Citera
2010-08-12, 09:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Familjecentralen ( Soc) har haft kontakt med honom ang övervakade besök med barnen.
Han vill inte träffa dem förren " De har tagit konsekvenserna av sitt handlande" Dvs att de berättade att de fick stryk.
Hans eget uttalande inom citattecknen

@Tuesday
Om det stämmer att han inte vill träffa barnen för att de har berättat om hans misshandel så tyder det på att han inte känner någon ånger över vad han har gjort.
Citera
2010-08-12, 09:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
MJ beskrev honom som mycket ångerfull, och berättade att han mådde dåligt efteråt.

I förhör berättar FS att han har blivit anmäld för misshandel (barnen) tidigare.

Har denna tidigare anmälan om misshandel av barnen skett innan han träffade Marina?
Citera
2010-08-12, 09:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
När jag läste det här var min första tanke att han måste vara mycket manipulativ. Hittar alltid något att skylla på för att börja med droger. Tycker synd om sig själv för att han har åkt fast - inte för vad han har gjort mot barnen.

Samtidigt vill han inte träffa barnen som bestraffning mot dem för att de har skvallrat. Han verkar vara en helt störd person.

skriver under på detta. Mina tankar precis. En missbrukare hittar alltid ALLTID en anledning att ta till droger..
Citera
2010-08-12, 09:22
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
@Tuesday
Om det stämmer att han inte vill träffa barnen för att de har berättat om hans misshandel så tyder det på att han inte känner någon ånger över vad han har gjort.

Å andra sidan berättade han direkt vid lämning att han hade slagit 5-åringen. Märken av handen gick ej att försöka bortförklara. Är det isåfall att fasttejpningen och mer omfattande misshandel (inkluderande ett av de äldre barnen) kom fram som han surar över? Eller att det polisanmäldes så att han åkte fast?

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har denna tidigare anmälan om misshandel av barnen skett innan han träffade Marina?

Han ger ingen tydlig uppgift om när det ska ha skett.
Citera
2010-08-12, 09:22
Medlem
bulows avatar
Efter att ha följt denna tråd någorlunda nogrant och även läst de fakta som framkommit i media så tycker jag att följande bild växer fram:

MJ har under en längre tid försökt skilja sig från FS. FS är manipulativ och en person som man lätt tycker "synd" om. MJ har därför inte klarat av att "göra slut" på ett effektivt sätt. FS bor kvar hos MJ med löften om att han ska flytta varvat med lögner som gör att det dragit ut på tiden.

MJ hittar till slut en annan utväg.

Genom en kontakt hon kanske skapat via internet bestämmer hon träff med en för oss okänd människa vid pendelparkeringen nere i St Höga. Parkeringen väljs eftersom det helt enkelt är en bra plats att ställa en bil en längre tid. Planen är att helt enkelt lämna FS, huset och allt under en tid för att tvinga sig till distans till det hela.

Kvällen när det hela ska ske inväntar MJ ett bra tillfälle då FS inte är uppmärksam. Kanske sover han på soffan eller är på en annan plats i huset.

MJ smyger ut i hallen, tar skorna i handen och tassar ut till bilen i bara strumplästen. Mobiltelefonen lämnar hon hemma med flit för att inte kunna bli kontaktad eller spårad.

Väl i bilen kör hon snabbt mot St. Höga. Hon sätter på sig skorna under färden (därav den vingliga framfarten) och anländer snart till pendelparkeringen. Väl där möter hon sin kontakt. Hon låser sin bil och tar nycklarna med sig precis som man brukar. De tar sig med kontaktens fordon till bankomaten för att plocka ut pengar. Kontanter är bra om man vill åka iväg ospårbart. Därifrån åker de sedan mot okänd ort. Kanske en enslig stuga, kanske ett tält på Gotska sandön, kanske klättrar hon på K2. Vad vet jag.

FS Har naturligtvis hört när bilen åkte iväg. Han undrar vart hon skulle men har fortfarande inte förstått vidden av det hela.

Ju mer tiden går, desto mer börjar han emellertid fundera. Vart skulle hon? Varför kommer hon inte tillbaka?

Hans försök att ringa hennes mobiltelefon har inte gett resultat. Har han sett telefonen hemma så har han kanske inte ens försökt ringa den.

Efter en tid av förvirring gör han slag i saken och vandrar mot St Höga för att leta efter MJ. Han går hela vägen ner och letar omkring. Han går bland annat in på Statoil av någon anledning. Kanske för att fråga om hon varit där. Kanske hittar han bilen och drar slutsattsen att hon fortsatt med tåg.

Senare vandrar han hemmåt igen och blir iaktagen längs vägen.

FS Börjar efter lång tid att inse att något inte står rätt till. Han blir förkrossad, förvirrad och apatisk. Han har inga pengar till röka och börjar få abstinens. Orkar inte prata med MJ:s eller sina egna anhöriga. Han kanske också förstår att om hon inte kommer tillbaka så kommer han själv att vara den första de misstänker med tanke på hans bakgrund.

Så kommer polisen och plockar in honom till slut. Han kan dock inte hjälpa dem med någon information alls.

MJ hör med flit inte av sig till någon för att inte kunna bli påverkad att komma hem till FS. Hon befinner sig dessutom på en plats utan radio, TV, Internet eller telefon. Med flit. Kanske med en nyfunnen kärlek.

Varför annars kontantuttag?
Citera
2010-08-12, 09:29
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Olika, i princip inga fasta jobb, bara praktik o dyl
när vi träffades hade han samhällstjänst i en kyrka tro det eller ej.
Dräng var det ju nu senast.
På lokaltv
parkförvaltniingen och ishallen
Var det så MJ och han träffades?
Tack för att du skriver i tråden, och klargör många saker. Du är en stark kvinna, och jag är övertygad om att det kommer gå bra för dina barn med en mamma som du
Citera
2010-08-12, 09:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Å andra sidan berättade han direkt vid lämning att han hade slagit 5-åringen. Märken av handen gick ej att försöka bortförklara. Är det isåfall att fasttejpningen och mer omfattande misshandel (inkluderande ett av de äldre barnen) kom fram som han surar över? Eller att det polisanmäldes så att han åkte fast?
Behövs det inte rätt kraftigt våld för att det ska bli märken efter handen? Efter en "vanlig" örfil tror jag att kinden blir ordentligt röd men det blir inga kvarstående märken som syns senare. Rätta mig om jag har fel.

Han tyckte väl synd om sig själv för att han åkte fast och tar ut sin ilska över det på barnen.
Citera
2010-08-12, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han ger ingen tydlig uppgift om när det ska ha skett.
NillanB kanske kan klargöra vid vilken tidpunkt denna tidigare anmälan skulle ha skett.
Citera
2010-08-12, 09:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
NillanB kanske kan klargöra vid vilken tidpunkt denna tidigare anmälan skulle ha skett.

Och om det även finns/har funnits en anmälan om kvinnomisshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in