2010-08-12, 00:09
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Här har ni förresten en bild på kanoten som diskuterades lite längre bak i tråden på hennes tomt. Tvivlar på att den har blivit använd på ganska länge...

http://sv.tinypic.com/r/2nq5g0x/4
Kan kanske stämma. Men det är väl pressening spänd runt kanoten. Och det är den som är mossbeväxt och skitig. Hur kanoten ser ut framgåt väl inte?

BTW: Bilden ser ju ut att vara tagen av nån som varit inne på tomten? Eller har dom använt extremt teleobjektiv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Tror inte Polisen kör på en mordutredning om de misstänker kidnappning?
Du har förmodligen rätt.
Läste i tråden om Siba-fallet och hittade några intressanta inlägg. Fabian försvann 19 januari och återfanns 3 februari. Rätt så många dagar i det fallet också.
Med tanke på nyhetsflödet i början:
Citat:
Är det bara jag som reagerar på att polisen läcker som ett såll?
Praxis är väl att hålla media utanför sådana här saker främst med tanke på den kidnappades liv.
Och den knapphändiga informationen senare:
Citat:
Bara för att tidningarna inte skriver om lösen så behöver det inte betyda att inget krav har framförts, det kan vara så att polisen har lyckats stoppa den livsfarliga läckan dom har.
Knepigt fall.
Citera
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Dom hämtade övervakningsfilmer på Statoil Stora Höga också, antar att dom plockar in filmer lite överallt.

Jovisst, men Statoil Stora Höga ligger väldigt nära uttagsautomaten där pengarna togs ut. Det är ju en rimlig anledning till att hämta ut filmer därifrån. Men den andra Statoil? Det är ju som sagt väldigt tyst kring allt. Har dom fått indikationer på nåt vänster att hon skulle ha kunnat åkt med någon lastbil någonstans? Som sagt, nya infallsvinklar och rimliga teorier skadar inte
Citera
2010-08-12, 00:10
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Här har ni förresten en bild på kanoten som diskuterades lite längre bak i tråden på hennes tomt. Tvivlar på att den har blivit använd på ganska länge...

umm, har svårt att tro att någon dumpat henne från en kanot isåfall. Alldeles för ranglig, skulle nog välta om man försökte..
Citera
2010-08-12, 00:14
Medlem
saffys avatar
Citat:
Alldeles riktigt, det ligger däremot en liten bit ifrån pendelparkeringen. Ingen överdriven lång bit dock. Däremot något som kan vara intressant i denna teori är att polisen var vid den här Statoilmacken som är som sagt precis bredvid rastplatsen och hämtade filmer ifrån övervakningskamerorna där. Varför gjorde dom det? Sen var Aftonbladets reportrar och sniffade sunt vid Burger King som ligger precis bakom den här Statoilmacken (Och hur jag vet det är för att jag var där och köpte mat när dom var där).
När var det då?
Citera
2010-08-12, 00:14
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Kan kanske stämma. Men det är väl pressening spänd runt kanoten. Och det är den som är mossbeväxt och skitig. Hur kanoten ser ut framgåt väl inte?

BTW: Bilden ser ju ut att vara tagen av nån som varit inne på tomten? Eller har dom använt extremt teleobjektiv?

De har rätt så stora objektiv, från början visste inte Polisen att ängen mitt emot huset. Där de letade i en brunn tillhörde huset så det fanns inga avspärrningar där, så journalisterna stod där och plåtade. Det var inte förrän den förre husägaren som det kom fram och då spärrades det av...
Citera
2010-08-12, 00:15
Medlem
Karaffs avatar
Citat:

Ligger dessutom en liten jolle under kanoten? Man får ju hoppas att ngn har kollat under den.
Citera
2010-08-12, 00:15
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean

Ja, det är en pressening som ligger runt den, men eftersom det är jag som har varit och tagit bilden själv och sett det själv så kan jag garantera att den inte har blivit flyttad på på länge, spännena som håller fast presseningen var helt rostiga och såg inte ut att ha rörts på mycket länge. Och nej jag stod på rätt sida av polis avspärrningarna och tog bilden med min iphone... Som sagt jag bor i trakterna... Det var för övrigt ingen som helst aktivitet runt huset i eftermiddags alls.
Citera
2010-08-12, 00:18
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
När var det då?

Ute vid huset där journalisterna sitter å väntar på att något skall hända finns ingen bra uppkoppling för deras datorer att skicka bilder etc. Så dom brukar åka upp till Statoil / Burger king och skicka därifrån.
Citera
2010-08-12, 00:19
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
När var det då?

Den 5/8 kl 20:30 ungefär.
Citera
2010-08-12, 00:21
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
umm, har svårt att tro att någon dumpat henne från en kanot isåfall. Alldeles för ranglig, skulle nog välta om man försökte..

Tvivlar jag också starkt på, men det togs fortfarande upp i tråden så jag tänkte bara bidra med att kanoten har nog inte använts på länge i vilket fall!
Citera
2010-08-12, 00:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja, det är en pressening som ligger runt den, men eftersom det är jag som har varit och tagit bilden själv och sett det själv så kan jag garantera att den inte har blivit flyttad på på länge, spännena som håller fast presseningen var helt rostiga och såg inte ut att ha rörts på mycket länge. Och nej jag stod på rätt sida av polis avspärrningarna och tog bilden med min iphone... Som sagt jag bor i trakterna... Det var för övrigt ingen som helst aktivitet runt huset i eftermiddags alls.
Och inga helikoptrar idag heller..väldigt tyst är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in